ČTsport

ČTsport
sobota 24. června 2017 Jan

Kopecký havaroval a Barum rallye nedokončil. Zvítězil Loix

Velikost textu:
aktualizováno 29. 8. 2010 19:40

Zlín - Havárie a následné technické problémy ukončily čtyři rychlostní zkoušky před cílem cestu Jana Kopeckého za obhajobou vítězství na Barum rallye. Tovární jezdec Škody si tak notně zkomplikoval boj o celkový triumf v seriálu Intercontinental Rallye Challenge, do kterého se zlínská soutěž započítávala. Z vítězství se v dramatické koncovce radoval Belgičan Freddy Loix, jenž startuje také s podporou mladoboleslavské automobilky. Druhý byl Kopeckého týmový kolega Fin Juho Hänninen, jenž se přiblížil celkovému triumfu v IRC. Třetí skončil Pavel Valoušek. Škoda tak obsadila kompletní stupně vítězů a s předstihem si zajistila celkové vítězství v poháru konstruktérů interkontinentálního šampionátu.

Jan Kopecký a Petr Starý na startu Barum rallye
Jan Kopecký a Petr Starý na startu Barum rallye
Otevřít galerii
  • Jan Kopecký a Petr Starý na startu Barum rallye autor: Zdeněk Němec, zdroj: ČTK http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/CT4_default.jpg
  • Belgický pilot rallye Freddy Loix autor: Zdeněk Němec, zdroj: ČTK http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/20/1904/190362.jpg?1283093454

"Dostali jsme se na vrchol a podařilo se nám splnit cíl, který jsme si dali. Význam toho však budou hodnotit v budoucnosti jiní," řekl šéf mladoboleslavského továrního týmu Michal Hrabánek.

Kopecký vedl průběžné pořadí 40. ročníku od páteční úvodní rychlostní zkoušky až do čtrnáctého měřeného testu. V něm ale chyboval, skončil mimo trať, a přestože se ještě pokusil v soutěži pokračovat, po chvilce byl nucen svou fabii odstavit. "Nejprve jsme trefili břeh, který nás roztočil. Mohli jsme sice pokračovat dál, ale v jedné pasáži jsme zabrzdili trošku později. Zavadil jsem o kovovou tyč, která byla u trati, a sjeli jsme do trávy," uvedl Kopecký, jehož vůz následně zůstal zaklíněn na dřevěné kládě a nemohl pokračovat.

Podobně trpký konec dobře se vyvíjející rallye zažil osmadvacetiletý pilot podruhé v krátké době. Z prvního místa po havárii odstoupil i v polovině července na Azorských ostrovech. Loixovi cestu za druhým vítězstvím na Moravě usnadnila i nehoda Francouze Bryana Bouffiera na posledním měřeném testu. "Snažil jsem se jet rychle a bez chyb, a když odstoupil Honza, který byl o trochu rychlejší než my ostatní, bylo z toho vítězství. Pomohly mi i Bouffierovy problémy," zhodnotil rallye Loix.

Zlínská rallye byla tradičně součástí i českého šampionátu, ve kterém se svému prvnímu titulu přiblížil Valoušek. Pilot startující s podporou Škody zvýšil v čele průběžného pořadí svůj náskok na Václava Pecha, který skončil šestý. V redukovaném domácím pořadí byl ale druhý. Po sobotní nehodě přišel o reálnou šanci na obhajobu loňského celkového prvenství Roman Kresta. Mezinárodní mistrovství České republiky vyvrcholí koncem října v Příbrami. Šampionát IRC bude pokračovat ve stejném termínu v San Remu.

Rallye sledovalo přes 200 tisíc fanoušků

Pořadatelé mohou být spokojení, k žádné mimořádné události během závodů nedošlo, žádný test nemusel být přerušen kvůli neukázněným divákům. Těm však chyběla disciplína na silnicích, když přejížděli mezi rychlostními zkouškami. Výsledkem jsou dvě desítky pokutovaných řidičů a dokonce sedm závodníků, pro které mimo rychlostní zkoušky platí stejná pravidla jako pro všechny normální řidiče.

"Vydrželi (fanoušci) na trati, vydrželi na startech, vydrželi ve stopkách. Moc jim za to děkuji," prohlásil za jezdce Valoušek. Barum rallye byla největší v historii, policie však v době škrtů šetřila. Stačilo 120 policistů v terénu a k tomu policejní vrtulník.

Posádka Freddy Loix a Frédéric Miclotte
Posádka Freddy Loix a Frédéric Miclotte
Zdroj: ČT24, ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.