ČTsport

ČTsport
neděle 17. prosince 2017 Daniel

Česká stáj Buggyra se bude pokoušet o další světové rekordy

Velikost textu:

Praha - Závodní truckový tým Buggyra se dnes pokusí na okruhu Lausitzring poblíž Drážďan přidat ke svým dosavadním světovým rekordům další čtyři zápisy: v průměrné rychlosti dosažené na 100 kilometrů, 100 mil, 500 km a také za jednu hodinu. Pro tým z Roudnice nad Labem to bude současně první ostrá zkouška nového monopostu, který v dílnách přes zimu vznikl. Buggyra už drží světový rekord v absolutní rychlosti s tahačem, který si připsal před šesti lety v Dubaji výkonem 281,723 km/h úřadující mistr Evropy David Vršecký. Další pak získal stejný pilot v prosinci 2008, kdy překonal rekordní zápis na jeden kilometr s pevným startem: v Panenském Týnci mu tehdy naměřili průměrnou rychlost 171,878 km/h.

Buggyra Davida Vršeckého
Buggyra Davida Vršeckého
Otevřít galerii
  • Buggyra Davida Vršeckého autor: Jan Rada, zdroj: ČTK http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/CT4_default.jpg
  • Tahače týmu Buggyra zdroj: www.buggyra.com http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/3/290/28938.jpg?1214763683

Tentokrát vedení týmu nasměrovalo pokus na Lausitzring, k němuž má zvláštní vztah. V roce 2002 zde totiž vybojoval Gerd Körber pro Buggyru první titul mistra Evropy. Vršecký tehdy sledoval závod se zlomenou rukou z tribuny, ale tentokrát je stoprocentně připraven. 

"Od testování na začátku měsíce jsme všichni dobře nabuzeni, protože se potvrdilo, že jsme znovu postavili hodně dobré auto s ambicemi vyhrávat," prohlásil po příjezdu do dějiště rekordu dvojnásobný evropský šampion. Nový motor ale podle něj projde v úterý těžkou zkouškou. "Máme i nový design vozu - pojedeme v národních barvách a podle mého je kombinace červené, modré a bílé hodně povedená. Auto vypadá zdravě agresivně," tvrdí Vršecký.


Vzhledem k tomu, že testovat na okruhu se může až těsně před zahájením rekordního pokusu, využili šéfové týmu i služeb německého jezdce Ronalda Rehfelda, který startoval v barvách Buggyry pouze jednou, právě na Lausitzringu. Německý jezdec prý varuje především před zatáčkami, které vypadají na první pohled jednoduše. "Jsou ale hodně zrádné. Jezdec si musí pořádně najet a hlavně udržet koncentraci," potvrdil Rehfeld, podle kterého může Buggyru zastavit pouze počasí.

V sobotu Vršecký testoval "rekordní" speciál na letišti v Panenském Týnci. "Taktika je jasná. Každý okruh musím projet maximálně za 1:07 min. Pokud dodržím stanovené tempo, připíše si Buggyra na své konto další světové rekordy," míní optimisticky jezdec.

David Vršecký
David Vršecký

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.