ČTsport

ČTsport
neděle 17. prosince 2017 Daniel

V zimních testech F1 jsou nejlepší McLaren a Ferrari, úspěšný je také Red Bull

Velikost textu:

Jerez/Sakhir – V testech před novou sezonou Mistrovství světa formule 1 dosahují nejlepších časů nové vozy týmů Ferrari a McLaren. Týmy, které se o tituly ve formuli 1 poprvé přímo utkaly v roce 1974, testují každý na jiném okruhu. V bahrajnském Sakhiru testují spolu s Ferrari také stáje Toyota a BMW. Španělský Jerez nyní hostí vozy týmů McLaren, Red Bull, Williams, Renault a Toro Rosso. Jezdci Toro Rosso ovšem jezdí ještě s loňským monopostem s nímž dosahují výrazně lepších časů než konkurence.

Ferrari F60
Ferrari F60
Otevřít galerii
  • Ferrari F60 autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/7/615/61496.jpg?1231773857
  • Red Bull RB5 autor: Miguel Angel Morenatti, zdroj: ČTK/AP http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/7/671/67060.jpg?1234187819

Přímé srovnání nových vozů s loňskými naznačuje, že monoposty postavený podle nových pravidel jsou zhruba o dvě sekundy na kolo pomalejší než ty dosavadní.

Testy v Jerezu ukázaly, že vedle McLarenu je na novou sezonu dobře připraven také Red Bull. Zejména Sebastian Vettel zajížděl časy, jimiž konkuroval i mistru světa Lewisi Hamiltonovi, jenž byl většinou v testech nejrychlejší.

Problémy naopak trápily tým Renault. Jeho vůz nedosahoval příliš přesvědčivých časů, navíc ho během testů zasáhla řada problémů. Na konci týdne se ale situace trochu zlepšila a exmistr světa Fernando Alonso obkroužil jerezský okruh o více než sekundu rychleji než v předchozích dnech.

V Sakhiru zkomplikovala testy tří týmů písečná bouře. Dvěma ze tří dnů, kdy se nakonec vozy vydaly na trať, dominovaly vozy Ferrari s loňským vicemistrem Felipem Massou a předloňským mistrem světa Kimim Räikkönenem za volantem. Jednou je ovšem překonal Timo Glock s Toyotou. Na bahrajnském okruhu zaostávali jezdci za maximy z předchozích let až o tři sekundy.

Zpomalit vozy formule 1 byl jednou z motivací zavedení nových pravidel pro F1. Monoposty jsou výrazné například užším zadním přítlačným křídlem. Po 12 sezonách se naopak na závodních vozech opět objevily hladké pneumatiky bez drážek.

Letos se na trati ještě neobjevil vůz týmu Force India. Monopost pro novou sezonu zatím nepředstavil vedle Force India také Toro Rosso, který ovšem nyní testuje v Jerezu s loňským vozem. Stále nejistá je budoucnost týmu Honda. Jeho mateřská automobilka se z formule 1 stáhla a nabídla stáj k prodeji. Zatím nikdo o ni ale nemá zájem.

Nová sezona Mistrovství světa začne 29. března na okruhu v Albert Parku v australském Melbourne.


      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.