Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Studio Time Out

Macík má liazku s novým motorem a na Dakaru chce znovu do desítky

S novým týmovým kolegou motocyklistou Janem Brabcem, ale hlavně s vylepšeným kamionem se v lednu postaví na start Rallye Dakar Martin Macík mladší. Stejně jako v minulých letech pojede s liazem, který však bude mít tentokrát motor Iveco. I díky tomu chce Macík vylepšit desáté místo z předešlého ročníku legendární soutěže.

Kamion Martina Macíka
zdroj: ČT sport

"Základním cílem je dojet ve zdraví do cíle. To je zadostiučinění i vůči klukům, kteří na autech celý rok dělají. Jedeme tam ale závodit, chceme být co nejlepší, ideálně znovu v top desítce," uvedl Macík mladší.

"Chceme se posunout o kus dále, to by se mi líbilo. Dáme do toho všechno," doplnil navigátor František Tomášek.

Macík stejně jako jeho otec závodí na Dakaru s kamionem Liaz, a přestože automobilka již v současnosti neexistuje, svůj speciál stále vylepšují.

"Nejvýraznější změnou je nový motor na bázi Iveca. Poslední rok a půl jsme pracovali na jeho vývoji. Slibujeme si, že Martina zrychlíme a bude to i levnější varianta pro další závody. V příští sezoně by měl být i v tréninkovém autě," řekl Martin Macík starší.

Upraveno bude i rozložení váhy. "A ještě máme jednu velkou změnu. Na přejezdy jsme si pořídili sluchátka, do kterých si můžeme pouštět hudbu. Abychom nemuseli několik hodin poslouchat jen řev motoru. Vsadil bych se, že do roka a dne je bude mít polovina startovního pole," pousmál se Macík mladší.

Je nám líto, video expirovalo.
Macík chce na blížícím se Dakaru proniknout do elitní desítky

Zatímco Macíka čeká šestý start na Dakaru, Brabec se na slavné rallye představí poprvé. V minulosti se stal několikrát mistrem České republiky v motokrosu a v posledních letech se věnoval i superkrosu.

"Loni při tréninku v Kalifornii jsem se ale rozhodl, že přejdu na dálkové soutěže a pojedu i Dakar," uvedl Brabec, který počítá s tím, že první start na jihoamerické soutěži bude hlavně o získávání zkušeností.

"V průběhu roku jsem zadřel asi pět motorů, což se mi ještě nikdy nepodařilo. Několikrát mi došel při závodech benzin a celkově jsem najel 25 000 kilometrů. Shodil jsem i deset kilo," řekl Brabec.

Veřejně vyhlašovat cíle se mu moc nechce. "Rozhodl jsem se jezdit dálkové rallye a chci v nich bojovat o nejvyšší příčky. Teď chci nasát co nejvíce informací, abych další rok věděl, do čeho jdu," dodal Brabec, jenž by byl spokojený, kdyby se při premiéře ve výsledkové listině pohyboval kolem 40. až 50. místa.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články