ČTsport

ČTsport
středa 13. prosince 2017 Lucie
F1

Mercedes mění týmovou strategii, problémem je forma Vettela

Velikost textu:

Soči - Mistrovská stáj formule 1 Mercedes mění postoj k týmovým příkazům. Důvodem je hrozba ze strany Sebastiana Vettela z Ferrari, který po třech závodech vede pořadí mistrovství světa o sedm bodů před Lewisem Hamiltonem a o třicet před Valtterim Bottasem.

Sebastian Vettel
Sebastian Vettel

"Je to logické. Když nejsem tak rychlý jako můj kolega, tak mu musím uhnout, aby mohl bojovat s Vettelem. Právě on je pro Bottase s Lewisem největším problémem. On je ten, se kterým bojují," uvedl trojnásobný mistr světa Niki Lauda, který vede Mercedes spolu s Totem Wolffem.

Mercedes vládl posledním třem ročníkům formule 1, když dva tituly získal Hamilton a jeden přidal Nico Rosberg. "V posledních třech letech jsme nemuseli týmové příkazy řešit, protože jsme formuli dominovali a neměli jsme žádné nepřátele. Nikdo na nás neměl," řekl Lauda.

přehrát video
Ferrari opanovalo kvalifikaci VC Ruska, vyhrál Vettel

"Tentokrát jsme v jiné situaci. Vettel vede, nedělá chyby a Ferrari nás nutí bojovat. Proto k tomu musíme přistoupit pragmaticky. Když jeden z našich jezdců je pomalejší než druhý, musí být týmový hráč a nesmí kolegu blokovat," přidal Lauda. "Zatím byl vždycky rychlejší Lewis, hlavně v posledním závodě, ale to se může změnit," uvedl.

V aktuální sezoně zatím německá stáj tahá za kratší konec, protože Vettel vyhrál dva závody, zatímco Hamilton jeden. Proto už také Mercedes jednou sáhl k týmovým příkazům a ve Velké ceně Bahrajnu nařídil pomalejšímu Bottasovi, aby před sebe pustil britského pilota, který měl šanci jezdce Ferrari dohnat.

Nakonec se to nepovedlo, protože Hamilton za Bottasem ztratil příliš mnoho času. "Tam jsme mohli reagovat o dvě tři kola dřív, ale po bitvě je každý generál," konstatoval šéf stáje Toto Wolff.

"Myslím, že pojem týmové příkazy je velmi široký. Nemyslíme to tak, jak to bylo před patnácti dvaceti lety, kdy se už v prvních závodech určovalo, kdo kvůli titulu vyhraje," uvedl.

"Když ale bude jeden z jezdců pomalejší a budeme vědět proč, tak zakročíme jako posledně. Ale i tak je to ožehavé téma, protože není snadné říct pilotovi, aby pustil druhého před sebe, protože má problémy s autem," dodal.

Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.