Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
ESA logistika Tatran Střešovice - FAT PIPE FLORBAL CHODOV

Prokop se jízdou bez kola proslavil. Věděli o tom i lidi, které rallye nezajímá, řekl

Praha – Když po nehodě pokračoval, lítaly za ním stovky jisker. Martina Prokopa to ale nerozhodilo a s poškozeným autem dojel až do cíle třetí erzety od konce Katalánské rallye. Až poté český pilot zjistil, že celou dobu jel bez pravého předního kola, díky čemuž získal i přes nedokončený závod na velké popularitě. Čtyřiatřicetiletému závodníkovi zvýšená pozornost nevadí, ale v současnosti už se opět koncentruje na přípravu na Rallye Dakar, kde by rád vylepšil loňské umístění.

Martin Prokop během Katalánské rallye urval kolo, ale do cíle dojel
zdroj: ČTK

"Je pravda, že popularita byla asi větší, než kdybych vyhrál. Samozřejmě, že bych byl radši, kdybych byl v cíli a auto bylo v pořádku. Když už to ale takhle blbě dopadlo, tak alespoň popularita trošičku stoupla. Všechno špatné je pro něco dobré," řekl Prokop, jemuž před nehodou patřilo osmé místo.

"Ohlasů na to bylo dost. V pondělí jsem měl schůzku s někým, kdo se o závody nezajímá a i on o tom věděl. Podobné věci mají zásah i na lidi, kteří se o motorsport nezajímají," přiznal.

Prokopovi se stal osudným náraz do svodidel, při němž kolo urazil. Se spolujezdcem Janem Tománkem si ale mysleli, že je pouze poškozené, a proto pokračoval v jízdě. Jiskry, létající za vozem, navíc neviděl.

"Ani to nebylo slyšet. Věděli jsme, že to byla velká rána, ale protože to jelo, tak jsme si mysleli, že jsme zničili ráfky a kola tam jsou. Pomalu jsem jel jen proto, že mi nešly brzdy. V cíli ale Jenda vystoupil a řekl: Jdeme domů, tam nic není," popisoval Prokop, jehož snažení o dojetí se stalo hitem sociálních sítí.

Je nám líto, video expirovalo.
Ogier vyhrál v Katalánsku a je počtvrté mistrem světa

Teď už je Katalánská rallye minulostí a Prokop se naplno soustředí na druhý start na Dakaru. Letos při premiéře skončil čtrnáctý. "My jsme ale závodní speciál měli i ve Španělsku. Nemohl jsem si dovolit týden vysadit, takže kluci mechanici na něm dělali i při rallye," přiznal. Dakarský speciál navíc testoval i přímo před soutěží v jižní Francii. "Momentálně se vše podřizuje Dakaru," řekl jasně.

I proto se příští týden chystá do Abú Zabí ve Spojených arabských emirátech, kde pro něj známí chystají simulaci závodu v poušti. "Budu mít zabezpečenou trať, za mnou pojede lékařská asistence plus motorkáři, kteří budou dělat stopy. Budu se snažit dohnat to, co mi nejvíce nejde - jízdu v písku a po dunách," plánoval si čtyřiatřicetiletý jezdec.

"Rozhodl jsem se do toho investovat, i když je to finančně i časové náročnější než start v jiném závodě. Věřím ale, že se to vyplatí," uvedl Prokop, který bude v Emirátech jezdit s "ostrým" závodním autem.

I kvůli tomu se v lednu na Dakaru představí pouze s jedním absolvovaným vytrvalostním závodem v letošním roce. V srpnu zkoušel nově postavený Ford Raptor F150 na Baja Poland a byl šestý. "Je to handicap, který jsem si na sebe ušil, ale já cítím, že Dakar není jednoletá akce. Poprvé jsem tam jel bez přípravy, teď tam pojedu poprvé s vlastním týmem a myslím si, že až další rok budeme schopni si říct, že bychom chtěli dopadnou tak a tak. Čas, kdy bych mohl závodit, jsem musel obětovat přípravě a vývoji auta," řekl Prokop.

Zároveň se nyní už naplno věnuje fyzické přípravě. Snaží se zapracovat mj. na vytrvalosti. "Je to úplně jiná zátěž než v klasické rallye. Teď ve Španělsku jsem ani nebyl zpocený, protože teď hodně jezdím s dakarským autem, což je náročné. Těžší přípravu jsem začal před měsícem a hodně mi pomáhá spolujezdkyně Ilka Minor, která je zároveň trenérka a horolezkyně. Už jsem s ní byl i na soustředění v Rakousku," prozradil Prokop. Se zkušenou Rakušankou by měl vyrazit i na Dakar.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články