Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Magazín EURO 2024

Macík chce jet na příští Dakar už s "Frantou", o týmovém kolegovi neuvažuje

Praha – Letošní ročník Rallye Dakar sotva skončil, ale Martin Macík už začíná plánovat další. Na ten by rád přivezl nový speciál pojmenovaný Franta, s nímž by rád vylepšil letošní devatenáctou příčku, jež znamenala nesplnění cíle. "Po tom, co jsme zažili, jsme však spokojeni," uznal Macík, který také potvrdil, že ani v příštím roce neplánuje mít na legendárním závodě týmového kolegu.

Martin Macík na Dakarské Rallye
zdroj: ČTK/AP autor: Juan Karita

Řidič kamionu Liaz byl v polovině rallye devátý, poté měl ale velké technické problémy a reálně mu hrozilo, že stejně jako před rokem do cíle nedojede. V 11. etapě ztratil více než čtyři hodiny výměnou poškozené kardanové hřídele. "Dokázali jsme, že jsme tým a poradíme si s technickými zápletkami. Porval jsem se s tím a dostali jsme auto do cíle," těšilo šestadvacetiletého závodníka.

Po návratu domů bude Macík chvíli odpočívat, brzy se však začne připravovat na další ročník soutěže. "Nové auto, kterému říkáme Franta, jsme chtěli dokončit již minulý rok, ale nepodařilo se nám to. Trochu jsme ho zkanibalizovali a pár věcí jsme dali na stávající kamion, který už je odzkoušený," řekl Macík.

Nový kamion by měl být o generaci lepší než současný speciál. "Hlavně podvozkově je změněný hodně," uvedl rodák z Benešova, který je stejně jako jeho otec věrný již neexistující značce Liaz. "Problém to není. Liazka se vyráběla a jezdí po silnicích. Hlavní je, že máme stejnou kabinu, a pak musíme splňovat jejich homologaci," popsal Macík podmínky pro start na soutěži, která se nekoná pod záštitou Mezinárodní automobilové federace FIA.

I nadále podle všeho bude spoléhat jen na své schopnosti a bude jediným soutěžním pilotem kamionu v týmu KM racing. "Zjistil jsem, že to není o krytí zad. Například z toho, co se mi stalo, bych se stejně nestihl dostat dříve. Více rukou na tom stejně dělat nemohlo," podotkl Macík.

Uznává sice, že jsou případy, kdy mu týmový kolega může pomoct, ale až tolik jich není. "Když jedete oba v Top 10, tak je to složitější. A když jste za desítkou, tak vám pomohou i ostatní. Třeba když potřebujete vytáhnout nebo postavit kamion zpět na kola," vyjmenoval.

Zároveň však nevyloučil, že by tým do závodu nasadil dva kamiony. "Je však potřeba, aby případně oba piloti byli profíci," dodal Macík, který v letošním roce zvažuje i start na červencové Silk Way Rallye.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články