ČTsport

ČTsport
úterý 17. října 2017 Hedvika

Prokop se těší na Dakar, už při testování zažil hodně adrenalinu

Velikost textu:

Praha - Automobilový jezdec Martin Prokop se chystá na premiérový start na Rallye Dakar, přesto bude patřit mezi nejsledovanější české zástupce na slavné soutěži. Jediný český pravidelný účastník rallyového mistrovství světa bude totiž hájit barvy továrního týmu Toyoty a měl by se tak pohybovat v popředí hvězdně obsazené kategorie osobních automobilů.

Martin Prokop
Martin Prokop

"Startovní listina je hodně nabitá. Silnější, než jsem čekal. Je tam spousta známých jmen. Původně jsem si myslel, že to bude trošičku větší pohoda," pousmál se Prokop. Premiéra na Dakaru totiž čeká například i devítinásobného světového šampiona Sébastiana Loeba z Francie nebo Jariho-Mattiho Latvalu z Finska. Prokopův start na Dakaru se zrodil trochu neplánovaně a prakticky na poslední chvíli. Jihlavský rodák o svém snu startovat na legendární vytrvalostní soutěži mluvil již v minulosti, plánoval jej však až v příštích letech.

Na základě známosti se šéfem týmu, který pro Toyotu starty na Dakaru zajišťuje, si ale vůz vyzkoušel při krátkém testu a svými výkony a postřehy manažery zaujal. Dostal tak nabídku jet už v roce 2016. "V hlavě jsem to měl dva roky. Přemýšlel jsem, že bych se tomu chtěl věnovat. Teď to ale vzniklo rychle," řekl Prokop. O dalších startech na Dakaru zatím nepřemýšlí. "Těžko říct, zda na to půjde navázat. Bude taky záležet na tom, jak závod dopadne. Tomáš Vrátný (pilot kamionu) mi říkal, že se to mám snažit projet tak, abych si Dakar hlavně nezprotivil," přiznal.

přehrát video
Prokop absolvoval před Dakarem testy

Prokopovou nevýhodou je, že neabsolvoval s vozem žádný zkušební závod. Má za sebou jen dvě testování. "První bylo krátké testování tlumičů. Pak jsme jezdili dva dny na jihu Francie, kde byly jiné podmínky než na Dakaru. Mlha a vlhko. Trať ale byla dost rozbitá. Vyzkoušel jsem si, jaké to je sedět v mixéru," pousmál se. "Nárazy jsou velké a je to bolavé. Neříkám, že WRC je pro holky, ale není tak tvrdá. I můj spolujezdec Jenda Tománek říkal, že Dakar je jen o bolesti," podotkl Prokop a přiznal, že na chvilku i zapochyboval, zda se rozhodl se svým startem správně.

Prokop cvičil na dunách v Dubaji, bylo to ostré

Velkou školou pro něj bylo i testování s civilním vozem v okolí Dubaje, kde se učil jezdit v písečných dunách. "Potvrdily se obavy, které jsem měl. Byl to hodně přísný kurz," řekl Prokop, jenž poslouchal rady Kazacha Artura Ardavičuse a Vrátného. "Moc se se mnou nemazali. Řekli, že jsem profesionál," smál se. Vydatně si tak procvičil vykopávání zapadlého vozu v písku. "Bez takového kurzu by nebylo možné odjet, dělal bych školácké chyby. Zažil jsem tolik adrenalinu, kolik jsem za poslední roky neměl. Jezdil jsem na jedničku, maximálně občas dvojku, ale srdce mi tlouklo, jako kdybych jel 200 ve Finsku v lese," uvedl Prokop.

"Na testech jsem poznal, že největší nepřítel jsem sám. Jak jsem se snažil držet maximální tempo, nešlo to zvládnout. Hlavně auto by to nevydrželo. Říkají mi (v týmu), že když se přiblížím dvacítce, poplácají mě po zádech," uvedl Prokop realisticky. Je mu však jasné, že bude chtít závodit. Hlavně v Argentině, kde zná podmínky z tamního závodu MS. "Dokážu si představit, že když pojedu po erzetě, kterou jsem jel už šestkrát nebo osmkrát, tak to podržím... Uvidíme, co mi udělá ego," dodal Prokop, který bude v průběhu rallye využívat zázemí továrního týmu a nebude tak například bydlet v bivacích, ale v hotelích.

Zdroj: ČT sport, ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.