ČTsport

ČTsport
čtvrtek 14. prosince 2017 Lýdie
MS SILNIČNÍCH MOTOCYKLŮ

Kornfeil: Po takové kvalifikaci zajet deváté místo? To není ostuda

Velikost textu:

Brno – Po sobotní kvalifikaci, v níž obsadil až dvacátou příčku, Jakub Kornfeil příliš spokojeností nezářil. Po nedělním hlavním závodu v Brně už ale ano. Český jezdec obsadil deváté místo a splnil si tak cíl, kterým bylo dostat se do nejlepší desítky. Zároveň se také teprve podruhé v sezoně probojoval do první desítky výsledkové listiny a při šestém startu v Brně potvrdil, že se mu na Masarykově okruhu daří.

Jakub Kornfeil
Jakub Kornfeil

Do výčtu úspěchů zařadil i třetí nejrychlejší čas na jedno kolo v závodě a také nejmenší odstup za vítězem v sezoně. Na vítězného Itala Niccola Antonelliho ztratil pouze 1,420 sekundy. "Mohu být spokojen. Z dvacátého místa z kvalifikace jsem skončil devátý. To není ostuda. Před víkendem bylo naším cílem se udržet v první skupině, což se mi podařilo," řekl po závodě dvaadvacetiletý jezdec.

Měl i potřebné štěstí. V prvním závodě, který byl hned v úvodním kole po dvou pádech a zranění čtyř jezdců přerušen, se ocitl jen kousek od osudného místa. "V první šikaně závodníci, kteří jeli pode mnou, najeli do zatáčky o dvacet až třicet kilometrů rychleji. Když jsem viděl, jak se do šikany rychle blíží, tak jsem motorku narovnal. A snažil se jim vyhnout," popsal Kornfeil kritický okamžik.

Po přibrzdění se na chvíli propadl na předposlední místo. "Za mnou zůstal už jen Kevin Hanus. Ale ještě než byl závod zastaven, tak jsem předjel asi čtyři jezdce. V prvním závodě jsem se cítil ještě lépe než v druhém," řekl Kornfeil.

V závěru se pokoušel dostat před lídra MS Dannyho Kenta. "Tomu to moc nejelo, váhově je na tom jako já. Je to zkušený frajer, který jede perfektní stopu a je těžké jej předjet. Zkoušel jsem to dvě kola. Prostě jsem se tam nedostal a nezapojil se do bojů o přední příčku. Asi jsem na víc neměl," dodal Kornfeil.

V opakovaném závodě, který byl zkrácen jen na 12 kol, bylo potřeba změnit taktiku. Několik jezdců obulo na zadní kolo měkkou pneumatikou, která vydrží právě jen deset až dvanáct kol. "Byl to v podstatě sprint. Jedno kolo se musí jet jako druhé. Při závodě na devatenáct kol se musí více taktizovat a být opatrný na pneumatiky," uvedl Kornfeil.

Psychické problémy po dvou karambolech Kornfeil neměl, i díky dokonalé informovanosti jezdců. "Za dvě minuty jsme věděli, kolik se pojede kol, kdy se bude startovat. I to, že jezdci jsou v pořádku. Neotřáslo to se mnou. Naopak mě situace motivovala, byl jsem více hladový po úspěchu," podotkl Kornfeil.

Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.