ČTsport

ČTsport
pondělí 18. prosince 2017 Miloslav
Německá rallye

Krach favoritů: Po Ogierovi havaroval i Latvala, Prokop skončil sedmý

Velikost textu:
aktualizováno 24. 8. 2014 13:47

Trevír (Německo) - Německá rallye skončila stejně jako před rokem fiaskem týmu Volkswagen, které přineslo premiérový triumf Belgičanovi Thierrymu Neuvilleovi a značce Hyundai. Šestadvacetiletý Neuville se v mistrovství světa dočkal vítězství po pěti třetích a čtyřech druhých místech. Martin Prokop s fordem skončil při obhajobě čtvrtého místa sedmý.

Korejská automobilka Hyundai jako nováček v seriálu na asfaltových cestách v okolí Trevíru oslavila double, protože druhé místo obsadil Španěl Dani Sordo. Obhájce prvenství, které vloni vybojoval ještě v citroënu rovněž po výpadku obou pilotů Volkswagenu, byl o 40 sekund pomalejší.

Dosavadní suverén sezony tým Volkswagen, jehož jezdci vyhráli všech osm předchozích rallye a v Německu si mohli s předstihem zajistit titul v hodnocení značek, zažil nepovedený víkend. Už v pátek přišel o naděje na dobrý výsledek mistr světa a lídr pořadí MS Sébastien Ogier z Francie, v sobotu po druhé nehodě pak musel odstoupit úplně. A v úvodním testu závěrečného dne na kluzké a vlhké trati havaroval s převahou vedoucí Fin Jari-Matti Latvala. "Slibuji, že něco takového se mi už nikdy nestane," litoval Fin promarněné šance. Vítězství ho stála chyba v itineráři. "Tu zkoušku za ty roky velmi dobře znám a dosud jsem u té kritické zatáčky měl upozornění. Po tréninku na začátku týdne jsem ho nechal smazat, proto jsme tam teď byli příliš rychlí," prozradil na webu týmu.

  • Nevalný konec favorita Latvally na německé rallye
    Nevalný konec favorita Latvally na německé rallye zdroj: ČTK/AP
  • Nevalný konec favorita Latvally na německé rallye
    Nevalný konec favorita Latvally na německé rallye zdroj: ČTK/AP

A když hned vzápětí měl nehodu i britský jezdec Kris Meeke, který v té chvíli převzal vedení, otevřel se prostor pro historický úspěch Neuvillea se spolujezdcem Nicolasem Gilsoulem. Světová rallye má teprve druhého belgického vítěze; v roce 2005 vyhrál v Austrálii Francois Duval. Slabou náplastí pro Volkswagen po dvanácti výhrách v řadě bylo třetí místo Nora Andrease Mikkelsena reprezentujícího tým II německé automobilky. "Samozřejmě jsme všichni zlomení. Ale porážky ke sportu patří a každá série jednou skončí. Dobrý tým ukáže v takové situaci svoji skutečnou velikost. Takovým zážitkem se nenecháme rozhodit," řekl ředitel Volkswagenu Jost Capito.

Jari-Matti Latvala a Německé rallye
Jari-Matti Latvala a Německé rallye

Na pořadí v MS závod nic nezměnil. Čtyři soutěže před koncem vede Ogier se 187 body před Latvalou (143) a Mikkelsenem (110). Vedle vítězného tažení Volkswagenu skončila v okolí Trevíru také série Citroënu, který tamní soutěži vévodil pokaždé od jejího zařazení do MS v roce 2002. Letos se o jeho nejlepší výsledek postaral až šestý Mads Östberg z Norska. S tříminutovým odstupem za ním se umístil Prokop, který se podle informací na svém Facebooku v závěrečném dnu na kluzkém povrchu také ocitl opakovaně mimo trať, ale dokázal dovézt svoji fiestu v pořádku do cíle.

Německá rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích:

1. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) 3:07:20,2, 2. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i10) -40,7, 3. Mikkelsen, Floene (Nor./VW Polo R) -58,0, 4. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta RS) -1:03,6, 5. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta RS) -1:10,5, 6. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Citroën DS3) -1:22,7, 7. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -4:52,8.

Zdroj: ČT sport, ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.