ČTsport

ČTsport
pátek 23. června 2017 Zdeňka
MOTO GP

Kornfeil dojel v Malajsii na bodech, Pešek ze závodu odstoupil

Velikost textu:
aktualizováno 13. 10. 2013 12:37

Sepang (Malajsie) – Třinácté místo obsadil český motocyklový závodník Jakub Kornfeil ve Velké ceně Malajsie v třídě Moto3 a díky bodovému zisku se přiblížil elitní desítce průběžného pořadí. Nedařilo se naopak Lukáši Peškovi, jenž v kategorii MotoGP musel ze závodu odstoupit. Z vítězství se v královské kategorii radoval Dani Pedrosa.

Jakub Kornfeil
Jakub Kornfeil

Moto3 vyhrál lídr šampionátu Luis Salom. Dvaadvacetiletý Španěl byl v Malajsii nejrychlejší v kvalifikaci, ale o výhře se rozhodovalo až v poslední zatáčce v souboji šesti jezdců, kteří se srovnali do sekundového rozestupu. Vedoucí muž MS porazil svého krajana a největšího soupeře Álexe Rinse o pouhých 69 tisícin sekundy a zvýšil vedení na 14 bodů.

Dvacetiletý Kornfeil dojel na třináctém místě téměř půl minuty za nejlepšími. V celkovém pořadí si polepšil o jedno místo na jedenáctou příčku. Na desítku ztrácí tři závody před koncem sezony bod.

"Podle mě máme za sebou nejhorší letošní závod. Něco tak šíleného jsem opravdu dlouho nezažil. Od prvního kola to neskutečně klouzalo a téměř se s tím nedalo jet. Docela vážně jsem zvažoval, že zajedu do boxů, jenže další nulu si dovolit nemůžeme," uvedl Kornfeil, jenž doufal, že bude bojovat s nejlepšími v první skupině.

"Nešlo to. Několikrát jsem měl i obavy, jak se motorka zachová. Prostě šílenost šílená. Je to velká škoda. Nakonec jsem doslova utrpěl třinácté místo a vezu si tři body. Na druhé straně je to lepší než nic a alespoň jsem se posunul v šampionátu," dodal český jezdec.

V hlavní třídě MotoGP zvítězil Španěl Dani Pedrosa a obhájil loňské vítězství. Na druhém místě skončil s téměř třísekundovou ztrátou jeho krajan a týmový kolega z Hondy Marc Márquez, jenž zvýšil průběžné vedení v šampionátu. Před mistrem světa Jorgem Lorenzem s yamahou, jenž byl dnes třetí, vede o 43 bodů.

Nováček v elitní kategorii může zkompletovat svou sbírku titulů už za týden v Austrálii. Pokud bývalý mistr světa v třídě do 125 ccm a úřadující šampion Moto2 na Phillip Islandu vyhraje a Lorenzo bude horší než druhý, stane se Márquez nejmladším šampionem MotoGP v historii.

Právě s myšlenkou na celkové pořadí absolvoval Márquez i dnešní Grand Prix. Když se jedenáct kol před cílem dostal na druhé místo před Lorenza, raději se soustředil na dokončení závodu než na vítězství. "Když jsem předjel Jorgeho, zkusil jsem ještě snížit ztrátu na Daniho, ale bylo to moc riskantní. Tak jsem si řekl, OK, skončím druhý, povedu o 43 bodů. To mi z Malajsie stačí," přiznal dvacetiletý Márquez.

Popáté z posledních šesti závodů a posedmé v sezoně dojel na čtvrtém místě devítinásobný mistr světa Valentino Rossi. Slavný Ital je čtvrtý i celkově. Do cíle v Sepangu nedojel Pešek, jenž je po zranění Karla Abrahama jediným českým účastníkem v MotoGP. Devět kol před cílem zamířil do depa a ze sedmnáctého místa musel odstoupit.

V Moto2 si zkomplikoval cestu za titulem Brit Scott Redding, jenž skončil sedmý a vede už pouze o devět bodů před dnes druhým Španělem Polem Espargarem. Závod, který byl zkrácen kvůli hromadné havárii, vyhrál Španěl Esteve Rabat, jenž byl nejrychlejší ve všech trénincích i kvalifikaci.

Velká cena Malajsie, závod mistrovství světa silničních motocyklů:

Moto3: 1. Salom 40:42,441, 2. Rins(oba Šp./KTM) -0,069, 3. Oliveira (Portug./Mahindra) -0,408, 4. Á. Márquez -0,782, 5. M. Viňales (oba Šp./KTM) -1,055, 6. Miller(Austr./Honda) -1,077, ...13. Kornfeil (ČR/Kalex KTM) -29,443.

Průběžné pořadí MS (po 14 ze 17 závodů): 1. Salom 284, 2. Rins 270, 3. M. Viňales258, 4. Á. Márquez 162, 5. Folger (Něm./Kalex KTM) 137, 6. Oliveira 131, ...11. Kornfeil 59.

Moto2: 1. Rabat 25:45,411, 2. P. Espargaró (oba Šp./Kalex) -1,563, 3. Lüthi (Švýc./Suter) -2,910, 4. Kallio (Fin./Kalex) -4,814, 5. Aegerter (Švýc./Suter) -7,352, 6. Zarco (Fr./Suter) -9,790.

Průběžné pořadí MS (po 14 ze 17 závodů): 1. Redding (Brit./Kalex) 224, 2. P. Espargaró 215, 3. Rabat 196, 4. Kallio 156, 5. Nakagami (Jap./Kalex) 138, 6. Aegerter 133.

MotoGP: 1. Pedrosa 40:45,191, 2. M. Márquez (oba Šp./Honda) -2,757, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) -6,669, 4. Rossi (It./Yamaha) -10,351, 5. Bautista (Šp./Honda) -22,149, 6. Crutchlow (Brit./Yamaha) -22,301, ...Pešek (ČR/Ioda-Suter) nedokončil.

Průběžné pořadí MS (po 15 ze 18 závodů): 1. M. Márquez 298, 2. Lorenzo 255, 3. Pedrosa 244, 4. Rossi 198, 5. Crutchlow 166, 6. Bautista 136, ...23. Abraham (ČR/ART) 5.

Abraham bude od příští sezony jezdit na hondě

Karel Abraham bude v příští sezoně jezdit mistrovství světa MotoGP na motocyklu značky Honda. V tomto ročníku, který musel kvůli zranění předčasně ukončit, sedlal Abraham stroj Aprilia, předchozí dvě sezony strávil na ducati.

Abrahamův tým Cardion AB se už s Hondou na příští rok předběžně dohodl v srpnu a nyní byla smlouva zpečetěna. "V sezoně 2014 dochází k řadě zásadních změn v pravidlech, která by měla kompenzovat produkčním motocyklům včetně toho našeho jejich handicap. Je velmi těžké odhadnout, jak se nová pravidla promítnou do výsledků, ale věřím, že MotoGP bude příští rok vyrovnanější a zábavnější než letos nebo v předchozích letech, a to nejen na předních pozicích," uvedl manažer týmu Karel Abraham starší.

Abrahamův produkční motocykl bude mít oproti strojům s tovární podporou několik významných modifikací. Nebude vybaven nejnovější bezztrátovou převodovkou, bude mít konvenční systém otevírání ventilů pružinami namísto pneumatického a bude mít společnou elektroniku Magneti Marelli. Na druhou stranu tým bude moci použít až dvanáct motorů za sezonu namísto pěti, které mají k dispozici motocykly s tovární podporou, a bude moci používat nádrž na 24 litrů paliva namísto dvacetilitrové.

Třiadvacetiletý Abraham, jenž se v úterý podrobil operaci levého ramene, na nový stroj poprvé usedne zřejmě až začátkem února při prvních oficiálních předsezonních testech v Sepangu. "To pro nás znamená, že přijdeme o dva dny testování ve Valencii. Ty sice nejsou zdaleka tak důležité jako jarní testy, ale minimálně díky nim můžeme získat hrubou představu o tom, jak se motocykl chová, v čem je jiný a na co se připravit nebo zaměřit před jarními testy," uvedl jezdec.

Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.