Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Buly - debata expertů

Tým Volkswagen má se "Sainzovým" Polem WRC vysoké ambice

Praha – Velké změny čekají světový šampionát v automobilových soutěžích – ročník 2013 bude bez devítinásobného mistra světa Sebastiena Loeba, naopak s ambiciózním továrním týmem Volkswagen. Když tým vstoupil do světa maratonských soutěží, byla z toho tři vítězství na Dakarské rallye. Podobné plány má tovární tým z Volfsburgu i v klasických soutěžích. Pomoci mu mají i zkušenosti legendárního Carlose Sainze, který stojí za vývojem nového Pola WRC.

Volkswagen Polo WRC
zdroj: Isifa/EPA

"Nemůžu se dočkat rallye Monte Carlo. Jsem zvědavý, kam se mezi konkurencí nové Polo zařadí. Mé pocity jsou zatím dobré, ale žádný test nenahradí opravdovou rallye," uvedl dvojnásobný mistr světa Sainz.

S novým Polem pojedou Fin Jari-Matti Latvala a Francouz Sébastien Ogier s Norem Andreasem Mikkelsenem, kteří závodili i se Škodou Fabií.

Současná generace Volkswagenu Polo se prodává roku 2009. Nejsilnější verzí na trhu je Polo GTI se zážehovým čtyřválcovým motorem 1,4 TSI s přímým vstřikováním paliva a šestnácti ventily. Polo WRC pohání přeplňovaný čtyřválec 1,6 TSI s přímým vstřikováním, jehož výkon je téměř 224 kW.

Volkswagen má se světovým šampionátem už své zkušenosti. V roce 1986 se Švéd Kenneth Eriksson s německým spolujezdcem Peterem Diekmannem stali za volantem Volkswagenu Golf GTI 16V světovými šampiony nově založené Skupiny A.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články