ČTsport

ČTsport
úterý 25. července 2017 Jakub

Charouz si v Silverstone dojel pro životní úspěch

Velikost textu:

Praha – Jeden z největších úspěchů kariéry si o víkendu v britském Silverstonu připsal český automobilový jezdec Jan Charouz, který se společně s týmovými kolegy Johnem Martinem a Torem Gravesem radoval z vítězství v závodě vytrvalostního mistrovství světa. Posádka prototypu Oreca 03-Nissan ovládla klasifikaci kategorie LMP2 v šestihodinovce.

Jan Charouz v Silverstone
Jan Charouz v Silverstone

"Hodně si toho cením, protože je to vyrovnaná série. Na něco podobného jsem byl zvyklý i loni, kdy jsem jezdil formuli Renault, ale teď, když jsme to porovnávali, tak patnáct aut LMP2 k sobě bylo blíže než auta (formule Renault), které jsou úplně stejná," řekl Charouz. V hlavním závodě porazila posádka týmu ADR-Delta druhé v pořadí jen o pět sekund. "To je pak super závodění. Napínavé od začátku do konce," podotkl pětadvacetiletý jezdec.

Seriál vytrvalostního mistrovství světa FIA World Endurance Championship byl obnoven letos. Startují v něm prototypové speciály kategorií LMP1, LMP2, ale i vozy GT. Například v Silverstonu se na startu objevilo 35 posádek a nejpočetnější zastoupení měly vozy LMP2, mezi kterými triumfoval právě Charouz se svými kolegy.

"LMP2 je momentálně pro jezdce i sponzory nejzajímavější, lepší než LMP1, kde vítězí jen tovární týmy Audi nebo Toyota. Tady mají díky omezeným nákladům šanci i menší týmy, jako jsme byli my. Záleží spíše na jezdci než na technice," uvedl Charouz.

Vítězná posádka ADR-Delta
Vítězná posádka ADR-Delta

Seriál oficiálně zařazený pod hlavičku mezinárodní federace FIA, jehož součástí je i slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans, láká i řadu jezdců se zkušenostmi z formule 1. Zasáhli do něj už například Němec Nick Heidfeld, Marc Gené ze Španělska, Australan David Brabham, Alexander Wurz z Rakouska nebo Ind Karun Čandhok.

"Téměř v každé posádce je jeden hvězdný jezdec, který jezdil formuli 1 nebo vyhrál nějaký světový šampionát. Závodění je zajímavé. Já jsem například na konci jel proti Sarrazinovi, který taky jel F1 a byl testovací jezdec," řekl Charouz, který je momentálně stále oficiálním testovacím jezdcem Lotusu.

Syn vlivného manažera Antonína Charouze má díky účasti na 24 hodin Le Mans v seriálu na svém kontě dva starty. Zda v něm bude pokračovat i nadále, ale momentálně netuší. "Tým by chtěl, abych pokračoval. Ale momentálně to řešíme, i se sponzory. Rozhodnout by se mělo tento týden," přiznal Charouz. Podle otce má ale ještě jednu zajímavou nabídku.

Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.