ČTsport

ČTsport
čtvrtek 19. října 2017 Michaela

Barum Czech rallye pojede 110 posádek

Velikost textu:

Praha - Sto deset posádek z 23 zemí se přihlásilo na blížící se Barum Czech rallye, která se od 31. srpna do 2. září uskuteční ve Zlíně. Na startu budou i všichni tří lídři jednotlivých seriálů - Jan Kopecký (MMČR), Nor Andreas Mikkelsen (IRC) a Juho Hänninen z Finska (ME), kteří startují v barvách továrního týmu Škoda Motorsport. Mikkelsen jezdí s jeho podporou. Kopecký i Hänninen si mohou ve Zlíně v předstihu zajistit celkový triumf v českém, respektive evropském šampionátu. Populární soutěž je stejně jako v minulých letech vedle mezinárodního mistrovství České republiky součástí seriálů International rallye challenge a mistrovství Evropy.

Barum rallye
Barum rallye

"Koncepce rallye zůstala stejná jako v minulých letech, i díky tomu, že letos bude nově přímý přenos na Eurosportu a v České televizi. Museli jsme brát v sobotu i v neděli ohled na časy, které si televize vybraly. Snad jsme se s tím dobře poprali," uvedl ředitel rallye Miloslav Regner. Fanoušci rallye u televizních obrazovek budou mít k dispozici záběry z vrtulníku, pevných i kamer umístěných uvnitř vozů.

Pořadatelé zároveň věří, že přímé přenosy neodlákají diváky od trati. "Je to pro nás velká neznámá. Nevíme, jestli lidi zasednou v hospodách k televizi, nebo půjdou na trať. Věřím ale, že se objeví přímo u trati," řekl Regner. Zlínská rallye je každoročně jednou z nejnavštěvovanější sportovních akcí v Česku, loni si ji podle odhadů policie nenechalo ujít přes 200 000 lidí.

Organizátorům dělá starosti bezpečnost

Množství diváků přináší i problémy s bezpečností kolem tratě, českou rallye i IRC letos provázejí i smrtelné nehody startujících. V domácím šampionátu byly předčasně zrušeny dva z šesti odjetých závodů, tragická nehoda poznamenala i červnovou Rallye Targa Florio na Sicílii, která byla součástí IRC.

"Bezpečnost diváků i jezdců nám dělá starosti, to je pravda. Věřím, že dojedeme závod tak, že se budeme moct sejít a říct, že je vše v pořádku," uvedl Regner. Diváky se pořadatelé snaží "ukáznit a dostat do bezpečných prostor", v případě ochrany jezdců je to složitější. "Samozřejmě se například snažíme zpomalovat trať, ale moc to nejde. Když například dáme na rovinky retardéry, tak se to jezdcům nelíbí," podotkl ředitel rallye.

Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.