Barum Czech rallye pojede 110 posádek
Praha - Sto deset posádek z 23 zemí se přihlásilo na blížící se Barum Czech rallye, která se od 31. srpna do 2. září uskuteční ve Zlíně. Na startu budou i všichni tří lídři jednotlivých seriálů - Jan Kopecký (MMČR), Nor Andreas Mikkelsen (IRC) a Juho Hänninen z Finska (ME), kteří startují v barvách továrního týmu Škoda Motorsport. Mikkelsen jezdí s jeho podporou. Kopecký i Hänninen si mohou ve Zlíně v předstihu zajistit celkový triumf v českém, respektive evropském šampionátu. Populární soutěž je stejně jako v minulých letech vedle mezinárodního mistrovství České republiky součástí seriálů International rallye challenge a mistrovství Evropy.
"Koncepce rallye zůstala stejná jako v minulých letech, i díky tomu, že letos bude nově přímý přenos na Eurosportu a v České televizi. Museli jsme brát v sobotu i v neděli ohled na časy, které si televize vybraly. Snad jsme se s tím dobře poprali," uvedl ředitel rallye Miloslav Regner. Fanoušci rallye u televizních obrazovek budou mít k dispozici záběry z vrtulníku, pevných i kamer umístěných uvnitř vozů.
Pořadatelé zároveň věří, že přímé přenosy neodlákají diváky od trati. "Je to pro nás velká neznámá. Nevíme, jestli lidi zasednou v hospodách k televizi, nebo půjdou na trať. Věřím ale, že se objeví přímo u trati," řekl Regner. Zlínská rallye je každoročně jednou z nejnavštěvovanější sportovních akcí v Česku, loni si ji podle odhadů policie nenechalo ujít přes 200 000 lidí.
Organizátorům dělá starosti bezpečnost
Množství diváků přináší i problémy s bezpečností kolem tratě, českou rallye i IRC letos provázejí i smrtelné nehody startujících. V domácím šampionátu byly předčasně zrušeny dva z šesti odjetých závodů, tragická nehoda poznamenala i červnovou Rallye Targa Florio na Sicílii, která byla součástí IRC.
"Bezpečnost diváků i jezdců nám dělá starosti, to je pravda. Věřím, že dojedeme závod tak, že se budeme moct sejít a říct, že je vše v pořádku," uvedl Regner. Diváky se pořadatelé snaží "ukáznit a dostat do bezpečných prostor", v případě ochrany jezdců je to složitější. "Samozřejmě se například snažíme zpomalovat trať, ale moc to nejde. Když například dáme na rovinky retardéry, tak se to jezdcům nelíbí," podotkl ředitel rallye.