Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Branky, body, vteřiny

Španělsko čeká další souboj o rallyeový titul

Salou - Dramatická bitva o titul mistra světa v rallye se blíží k finále. Předposlední závod seriálu se pojede od pátku do neděle ve Španělsku a hlavní aspiranti na celkové prvenství Sébastien Loeb z Francie a Mikko Hirvonen z Finska se postaví na start se shodným bodovým ziskem.

Sébastien Loeb
zdroj: AP autor: Michael Probst

Třetí Sébastien Ogier je navíc jen o tři body zpět, i on tak může pomýšlet na sesazení krále předešlých sedmi let Loeba z trůnu. Podle týmové režie by však Ogier opět měl spíše krýt svému krajanovi záda. Po 410 "ostrých" kilometrech, což ze Španělské rallye dělá nejdelší soutěž v seriálu, může být ale všechno jinak. Favoritem v souboji Loeb - Hirvonen, alespoň nyní v Katalánsku, je francouzský pilot Citroënu. Od roku 2005 zde totiž neprohrál. Opět se ale bude muset vyrovnat s handicapem, že bude startovat jako první.

"Když je suchá trať, není nikdy výhodné startovat jako první. Musím podstoupit riziko hledání sebe sama v pátek večer. Na dalších asfaltových rychlostních zkouškách už ale vedoucí závodníci nebudou tolik handicapováni. Pro mě je taktika naprosto jednoduchá, jet nejvyšší rychlostí od startu až do cíle," řekl Loeb. Cestu za osmým titulem si zkomplikoval v předešlých rallye. V Austrálii havaroval, ve Francii jej zastavila technická porucha.

"Určitě bych dal přednost tomu, kdyby poslední tři rallye probíhaly jinak, ale skutečnost je taková, jaká je. Začínáme od nuly," uvedl Loeb, ale věří, že má trumfy v rukou. "Náš tým vyhrál devět z dosavadních jedenácti rallye a v předešlých dvou letech jsem dokázal vždy vyhrát poslední dvě rallye sezony. To vše posiluje mé sebevědomí," řekl Loeb. Hirvonen se ale šance na premiérový zisk titulu mistra světa nechce vzdát. "Je mi jasné, že musím každou zatáčku projet na maximum. Jediná šance, jak se stát mistrem světa, je pokusit se vyhrát poslední dva závody," řekl pilot Fordu, který je proto připraven od začátku riskovat.

"Bude to všechno, nebo nic. Nikdo z nás si nemůže dovolit jet na jistotu. Pokud chci zůstat ve hře na závěr v Británii, musím dobře zajet i ve Španělsku," dodal finský pilot. Na startu budou i dva čeští jezdci Martin Prokop a Martin Semerád. Prokopa čeká poslední start s vozem Ford Fiesta S2000 v kategorie SWRC, ve které je průběžně třetí. Šanci na posun do čela má ale minimální. O titul by se měli utkat Fin Juho Hänninen a Ott Tänak z Estonska. Před sezonou přitom Prokop snil o celkovém prvenství.

"Už to nemáme ve svých rukách, nemůžeme to sami zvrátit. V minulosti se nám ale ve Španělsku dařilo, až na jednu havárii, tak si myslím, že to nějak zkusíme. Buď to dopadne, nebo ne," řekl Prokop. Semerád bude bojovat o body v kategorii PWRC, ve které je zatím druhý. Titul už si ale zajistil Hayden Paddon z Nového Zélandu. Problémem českého jezdce podle všeho budou pneumatiky Dmack, které za konkurencí zaostávají. I proto si Semerád přeje, aby pršelo a podmínky se zhoršily.

"Nejsme ovšem nijak skleslí, věděli jsme, do čeho jdeme. Musím jet s vozem opravdu hrozně disciplinovaně a přesně, abych neztrácel rychlost v zatáčkách. Na boj o nejvyšší příčky to nevypadá, ale nehodláme vzdát boj o konečnou bednu v šampionátu," uvedl Semerád odhodlaně.

Pořadí MS (po 11 z 13 soutěží):

1. Loeb (Fr./Citroën DS3) a Hirvonen (Fin./Ford Fiesta RS) oba 196 b., 3. Ogier (Fr./Citroën DS3) 193, 4. Latvala (Fin./Ford Fiesta RS) 131, 5. P. Solberg (Nor./Citroën DS3) 110, 6. Östberg (Nor./Ford Fiesta RS) 62, ...16. Prokop (ČR/Ford Fiesta S2000) 7.

Pořadí týmů:

1. Citroën Total 372, 2. Ford Abu Dhabi 318, 3. M-Sport Stobart-Ford 133. Pořadí SWRC: 1. Hänninen (Fin./Škoda Fabia S2000) 108, 2. Tänak (Est./Ford Fiesta) 105, 3. Prokop 91. Pořadí PWRC: 1. Paddon (N. Zél./Subaru Impreza) 100, 2. Semerád (ČR/Mitsubishi Lancer) 50, 3. Gorban (Ukr./Mitsubishi Lancer) 38.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články