ČTsport

ČTsport
úterý 25. července 2017 Jakub

Sponzoři her jsou velmi přísně hlídáni, tvrdí šéfka České olympijské

Velikost textu:

Praha - Finanční stránka olympiády vyvolává rozporuplné reakce. Přes vypjaté diskuze o zhoršujícím se stavu populace zůstávají hlavními sponzory fastfoodové restaurace a výrobci sladkých nápojů a i přes snahu vedení o "očištění" mediálního obrazu her zůstanou nejméně do roku 2020. Bez nich to ovšem nejde. "Bez finančních partnerů není možné, aby olympijské hry vůbec proběhly. Přesto je celý systém nastaven tak, aby komercionalizace olympiády byla velmi striktně hlídána a regulována," tvrdí ředitelka České olympijské Alena Kindlová v rozhovoru pro Českou televizi.

"Olympijský" McDonald's
"Olympijský" McDonald's

Olympijské hnutí má šest základních zdrojů financí. Jde převážně o prodej vysílacích práv, který přináší do rozpočtu necelou polovinu všech finančních příjmů. Dále jde o takzvaný TOP program, což je program partnerů mezinárodního olympijského výboru a národních odnoží. Třetím je potom prodej licencí, který však do rozpočtu přináší poměrně marginální zisky v podobě 3 %. Další tři zdroje jdou organizačnímu výboru her. Těmi jsou prodej vstupenek (cca 5 % rozpočtu), zdroje od vlastních partnerů a opět prodej licencí.

Zisky z olympiádyGraf rozložení předpokládaných zisků z Olympijských her dle Financial Times. Letošní londýnský ročník bude rozpočtově nejnáročnější štací, do závratných výšin však šplhají i předpokládané zisky. Celkem by měl IOC (Olympijský výbor) získat 7,8 miliard liber, ze sponzorských darů to potom bude necelé tři miliardy.

"Kontrola financování olympijských her probíhá na několika úrovních. Dohlíží na něj jak mezinárodní, tak národní výbor. Veškerá pravidla vycházejí z olympijské charty a mezinárodní olympijský výbor vydá na konci čtyřletého období marketingový přehled, kterým přehledně informuje o způsobu zacházení s penězi," vysvětluje Kindlová.

I přesto, že sponzoři vložili do londýnských her v období 2008-2012 více než třetinu veškerých zdrojů (necelé tři miliardy liber), jejich loga bychom na závodištích hledali marně. "Je samozřejmé, že existují tlaky ze stran sponzorů pro liberalizaci marketingové politiky. Partneři chtějí být čím dál více vidět. Přesto však tlakům velkou silou odoláváme. Vše je velmi přísně kontrolováno, loga jsou přeměřována na centimetr, reklamy jsou na sportovištích zakázány," dodává.

Zdroj: ČT sport

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.