ČTsport

ČTsport
středa 22. listopadu 2017 Cecílie

Orsava byl za faul na Robara potrestán dvojzápasovým distancem

Velikost textu:

Praha - Třinecký hokejový útočník Jakub Orsava byl potrestán disciplinární komisí extraligy zákazem startu ve dvou zápasech za zákrok na mladoboleslavského Mitju Robara z pátečního úvodního utkání čtvrtfinálové série. Vynechá tak druhý duel na domácím ledě i úterní třetí souboj v Mladé Boleslavi. Do hry se může vrátit ve středečním, čtvrtém klání.

Jakub Orsava
Jakub Orsava

Disciplinárka Orsavův zákrok na Robara ze 40. minuty, při kterém třinecký forvard vrazil slovinského beka zezadu na mantinel, řešila na základě podnětu mladoboleslavského klubu. Sudí Jan Hribik a Robin Šír Orsavu v zápase nevyloučili. "Zákrok byl veden na protihráče, který krátce předtím odehrál kotouč, a vzhledem k tomu, že ho mezitím nikdo nepřevzal, byl podle pravidel ledního hokeje v jeho držení. Hráč se před zákrokem vedeným ve vysoké nájezdové rychlosti neodrazil a ruce měl u těla," uvedl předseda disciplinární komise Karel Holý.

"Zákrok byl ovšem veden v nebezpečné vzdálenosti od hrazení, přičemž protihráč měl minimální možnost se zásahu ubránit nebo vyhnout. Hráč si přitom musel být vědom, že vzhledem ke způsobu, jakým byl zákrok veden, může s největší pravděpodobností dojít k čelnímu pádu protihráče na hrazení s rizikem vážného zranění," doplnil k odůvodnění trestu.

přehrát video
Sestřih a ohlasy utkání Třinec - Mladá Boleslav

Suspendován na dva zápasy byl Orsava za naražení zezadu a při výši trestu mu pomohlo, že nebyl v uplynulých dvou letech disciplinárně trestán. Disciplinární komise se zabývala i Orsavovým zákrokem na beka Matěje Stříteského z 29. minuty stejného utkání. I v tomto případě byl podle Holého zákrok byl veden na protihráče, který byl podle pravidel v držení puku.

"Hráč vedl zákrok ve vysoké nájezdové rychlosti, a to čelně, takže protihráč měl dostatek času, aby vyhodnotil vlastní postavení a možnost, že bude napadán. Hráč se před zákrokem s cílem dosažení jeho vyšší intenzity neodrazil a ruce měl u těla, přičemž z dostupných záběrů není zřejmé, že by při zákroku došlo k zásahu hlavy nebo krku," vysvětlil Holý, proč bylo řízení v tomto případě zastaveno.

Zdroj: ČT sport, ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.