ČTsport

ČTsport
pátek 18. srpna 2017 Helena

BPA trvá na pokutě pro extraligu za nepovoleného sponzora

Velikost textu:
aktualizováno 15. 2. 2012 18:59

Praha - Marketingový partner hokejové extraligy, společnost BPA, trvá na třináctimilionové pokutě, kterou minulý týden udělila Asociaci profesionálních klubů ledního hokeje (APK LH). Představitelé extraligových klubů ji sice jako neopodstatněnou odmítli, ale se svými námitkami neuspěli. BPA se rozhodla udělit asociaci pokutu za to, že nedokázala zajistit dodržení práv marketingového partnera, které mu podstoupila. Plzeňský hokejový klub totiž propagoval loterijní společnost Bet-at-home, která není registrována v České republice; to odporuje zákonu, který vstoupil v platnost 1. ledna. "APK nedokázala zajistit, aby tam reklama nebyla," vysvětlila předsedkyně představenstva BPA Jana Obermajerová. 

Radost hokejistů Plzně
Radost hokejistů Plzně

Asistent ředitele APK LH Antonín Vansa potvrdil, že BPA pokutu vrátila zpět. "Opět vše předáme našim právním zástupcům," uvedl Vansa, který nechtěl další postup asociace předjímat, podobně jako BPA. Obermajerová ale potvrdila, že nejbližší splátku za práva na extraligu APK LH na konci února dostane v plné výši. "O dalších krocích těžko spekulovat. Pokuta nemusí být konečná, každým dalším porušením se může zvýšit," podotkla Obermajerová.

Plzeň do dnešního zápasu proti Třinci nastoupila s pozměněným logem sponzora, v němž název firmy nahradil její slogan "Život je hra". Stejně upraveny byly i nápisy na mantinelech. "Hraje se o život a to je naše odpověď. Až do vyřešení problému budeme tímhle vycházet vstříc představenstvu APK," uvedl po utkání ředitel klubu Václav Jáchim.

Náměstek ministra financí Tomáš Zídek řekl, že Plzeň reklamou zahraniční sázkové kanceláře pravděpodobně porušila zákon. "O postihu by v tomto případě podle zákona o reklamě měl rozhodovat krajský živnostenský úřad," uvedl Zídek. "Náš úřad čeká na metodiku od ministerstva financí, které ji připravuje pro živnostenské úřady jednotlivých krajů. Ta určí, jak mají při udělení pokuty postupovat a které firmy mají v Česku zakázanou reklamu," řekla mluvčí Plzeňského kraje Petra Jarošová.

Obě strany (BPA a APK LH) se v příštích dnech podle všeho budou vedle oprávněnosti pokuty přít o její výši. Podle smlouvy mezi totiž marketingový partner může asociaci udělit pokutu jeden milion korun za jednotlivé porušení smlouvy. A APK LH i Plzeň si myslí, že pokud chybovali, tak pouze jednou. Podle BPA bylo prohřešků třináct - tolik zápasů Indiáni odehráli s logem Bet-at-home na dresu po začátku účinnosti zákona.

"Mimo to, že odmítáme oprávněnost vystavení pokuty, bylo jedním z důvodů, proč jsme ji vrátili, i její vyčíslení. Podle našich právníků nemá oporu ve smlouvě," řekl Vansa. I Obermajerová si je vědoma, že výklad smlouvy může skončit u právníků. "Je to věc výkladu. Náš názor je ale jasný," dodala Obermajerová.

Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.