ČTsport

ČTsport
úterý 25. července 2017 Jakub

Dva neuznané góly Mexika? Hrubé chyby, říká odborník

Velikost textu:

Praha - Hrubé chyby. Tak nazval předseda pravidlové komise FAČR Jiří Kureš rozhodnutí kolumbijských rozhodčích, kteří neuznali Mexiku v utkání s Kamerunem dva regulérní góly. Zatímco u prvního si umí chybu asistenta vysvětlit, druhá situace při rohovém kopu byla podle něj naprosto jasná. Nesprávné rozhodnutí asistenta měl napravit hlavní rozhodčí.

Trenér Mexika Miguel Herrera vyčítá rozhodčím chyby v utkání s Kamerunem
Trenér Mexika Miguel Herrera vyčítá rozhodčím chyby v utkání s Kamerunem

Mexičané dali při výhře 1:0 nad Kamerunem dvě branky už v první půli zásluhou Giovaniho Dos Santose, ale obě nebyly chybně uznány kvůli ofsajdu. Při první situaci dostal mexický útočník míč za obranu a z voleje ho poslal do branky. Jenže postranní sudí Humberto Clavijo zvedl praporek.

"To byla samozřejmě hrubá chyba, protože v době přihrávky hráči byli na stejné úrovni a útočník žádnou částí těla nebyl v ofsajdovém postavení," řekl Kureš. Domnívá se, že sudí špatně vyhodnotil okamžik přihrávky. "Přihrávající hráč byl blízko postranní čáry nalevo trochu mimo zorný úhel rozhodčího. To asistenta mohlo zmást, ale rozhodně ho to neomlouvá," dodal.

Žádnou omluvu český expert nenašel pro druhou situaci při rohovém kopu, kdy Dos Santos doklepl míč do branky po teči jednoho z domácích hráčů. Asistent se zřejmě domníval, že míč tečoval mexický hráč, ale podle Kureše by se ani v takovém případě neměl mávat ofsajd, protože Dos Santos v něm vůbec nebyl.

"Mexický hráč prostě v ofsajdu nebyl, protože kamerunský obránce vybíhal z brankové čáry. Tam není omluva," řekl Kureš s tím, že vinu tentokrát nese i hlavní rozhodčí. "Měl do toho vstoupit, protože musel vidět, že míč tečoval kamerunský hráč a pak nemohlo jít o ofsajd, když se kopal rohový kop. FIFA chce, aby v takových chvílích hlavní napravil jasnou chybu asistenta," dodal Kureš.

Rozhodčí jsou zatím na mistrovství světa pod palbou kritiky. Už v zahajovacím zápase mezi Brazílií a Chorvatskem nařídil japonský sudí Juiči Nišimura chybně penaltu ve prospěch domácího týmu, který vyhrál 3:1. "Z pohledu pravidel se penalta pískat neměla. Obránce měl sice ruku na rameni útočníka, ale fotbal je kontaktní sport a ne každý kontakt je faul. Závažnost kontaktu musí posoudit rozhodčí. Tady toho protihráč využil," řekl Kureš.

Všiml si však, že právě na držení byl japonský sudí háklivý. Možná i kvůli instrukcím, které rozhodčí před turnajem dostávají. "Nevím, co jim říkali, protože k nám se to nedoneslo, jelikož český tým na turnaji není, ale určitě nějaké instrukce dostali. A tento sudí hodně pískal strkání a podobně více než skluzy," řekl Kureš.

Rovněž se domnívá, že by fotbalu prospělo, kdyby se hráči začali více trestat za filmování faulů, a neztěžovali tak rozhodčím jejich práci. "Chápu, že by rozhodčí dodatečné trestání hráčů za simulaci uvítali, i já si myslím, že by to fotbalu prospělo. Záleží to však na FIFA, jak se k tomu postaví," dodal.

Zdroj: ČT sport, ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.