ČTsport

ČTsport
pátek 17. listopadu 2017 Mahulena

Fotbalová liga má nové logo a více peněz

Velikost textu:
aktualizováno 14. 7. 2010 19:56

Praha - Na 120 přímých televizních přenosů, tím pádem větší příjmy z televizních práv, ale také nové logo, spolupráci na charitativním projektu Nadace Terezy Maxové a projekt propojující profesionální a amatérský fotbal - to představili dva dny před startem Gambrinus ligy zástupci nejvyšší domácí fotbalové soutěže. Díky větším financím získaných prodejem práv na televizní přenosy si na více přijdou i všechny ligové kluby.

Zástupce sponzora Jan Kovář (vlevo) a manažer české fotbalové reprezentace Vladimír Šmicer představili nové logo Gambrinus ligy
Zástupce sponzora Jan Kovář (vlevo) a manažer české fotbalové reprezentace Vladimír Šmicer představili nové logo Gambrinus ligy
Otevřít galerii
  • Zástupce sponzora Jan Kovář (vlevo) a manažer české fotbalové reprezentace Vladimír Šmicer představili nové logo Gambrinus ligy autor: Michal Doležal, zdroj: ČTK http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/CT4_default.jpg
  • Fotbal a peníze autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/9/828/82727.jpg?1240853955

Nový projekt televizních přenosů je významnou změnou stejně jako skutečnost, že to ovlivní hrací schéma soutěže. Ta se bude hrát pokaždé od pátku do pondělí. Ekonomický přínos prodeje práv prostřednictvím produkční společnosti KPS Media pomůže k vyšším příjmům klubů z první i druhé ligy. "Když (předseda ČMFS) Ivan Hašek při zvolení mluvil o tom, že televizní práva jsou podhodnocená, tak teď se to potvrdilo. Už za minulý rok kluby dostaly o dvacet milionů korun více, příští rok se bude rozdělovat o dalších 39 milionů více," uvedl svazový místopředseda Jindřich Rajchl.

Díky tomu se podařilo zdvojnásobit i finanční bonusy na prvním až pátém místě, přičemž ligový šampion získá 15 milionů korun. "Ale zvýší se i fixní částky pro všechny kluby první i druhé ligy," upozornil Rajchl, že na více peněz si přijdou všechny kluby, ne pouze ty nejúspěšnější.

přehrát video
Start Gambrinus ligy se blíží

Sponzor představil projekt "Kopeme za fotbal"

Generálním sponzorem soutěže zůstává i nadále společnost Gambrinus, která po třech letech obměnila logo soutěže a navíc přinesla i nový projekt "Kopeme za fotbal", který má pomoci amatérskému fotbalu v nejnižších třídách. Do něj se mohou zapojit týmy počínaje okresním přeborem. Jsou pro ně připraveny kompletní sady dresů a mohou čerpat další výhody členství.

"Pro vítěze z regionů jsou navíc připraveny exkluzivní odměny - trénink vedený ligovým koučem, den strávený na půdě ligového klubu, ale také společný trénink, který bude korunován modelovým zápasem," vysvětlil princip projektu zástupce pivovaru Jan Kovář.

Fotbal bude pomáhat i charitě

"V 9. a 23. kole půjde jistá část peněz z vybraného vstupného ve prospěch nadace. Jde o kola, kdy se střetnou stejné kluby, mimochodem jsou na programu také derby mezi Spartou a Slavií. Náš předpoklad je, že výtěžek by mohl být milion korun," řekl mluvčí svazu Petr Svěcený.

Zdroj: ČT24, ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.