ČTsport

ČTsport
neděle 23. července 2017 Libor

FIFA se obává prázdných sedadel na světovém šampionátu

Velikost textu:

Johannesburg - Organizátoři červnového mistrovství světa ve fotbale spustili další fázi distribuce vstupenek, která má přesvědčit Jihoafričany, aby si koupili zhruba 500 000 neprodaných lístků. Mezinárodní federaci FIFA zaskočil vysoký počet vrácených vstupenek z Evropy a především z fotbalumilovného Německa. Pořadatelé a FIFA se tak obávají poloprázdných stadionů, protože z celkového počtu lístků není prodaná asi čtvrtina. Proto 15. dubna začne další fáze zaměřená na domácí Jihoafričany, která bude na rozdíl od předchozích kampaní zahrnovat přímý prodej u pokladny. Dosud fungovala distribuce lístků pouze přes internet.

Fotbalové MS 2010
Fotbalové MS 2010
Otevřít galerii
  • Fotbalové MS 2010 zdroj: wcf2010.com http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/13/1279/127863.jpg?1259856134
  • Mezinárodní fotbalová federace FIFA zdroj: fifa.com http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/4/338/33702.jpg?1217343717

"Musíme zajistit, aby ten obrázek, který vyšleme do světa, byly plné stadiony. Proto je tahle fáze tak důležitá," řekl generální sekretář FIFA Jerome Valcke, podle něhož organizátoři podcenili situaci v Jihoafrické republice, kde velká část chudých fanoušků nemá přístup k internetu a navíc je zvyklá kupovat si lístky až těsně před zápasem. "Asi to ze začátku opravdu nebyl systém, který by Jižní Africe a Jihoafričanům vyhovoval. Ale vždycky je čas se učit - 62 dnů je dlouhá doba," řekl Valcke s odkazem na start MS. 

K dispozici jsou ještě vstupenky na všechna utkání šampionátu kromě finále. Více než 100 000 z nich tvoří nejlevnější v ceně 20 dolarů určené pouze pro místní.

Z celkového počtu 2,2 milionu prodaných vstupenek si jich téměř milion pořídili Jihoafričané. Ze zahraničních zájemců překvapivě vedou Spojené státy (118 945) před Británií (67 654). Velkým zklamáním pro organizátory je malý zájem z Německa, kam zřejmě kvůli obavám z kriminality a vysokým nákladům putovalo 32 269 lístků. Zájem USA, které nepatří k tradičním fotbalovým zemím, je podle Valckeho zásluhou dobré propagační práce tamního fotbalového svazu a také tamní hispánské komunity.



Organizátoři a FIFA se také snaží o dohodu s dopravci a cestovními kancelářemi ohledně snížení jejich cen, úspěšní už byli v případě japonských aerolinek. Zároveň organizují přímé charterové lety do JAR z dalších pěti afrických zemí, jejichž týmy se na MS kvalifikovaly. Tradiční lety totiž většinou vedou přes Evropu a na jejich ceně se to projevuje.

Maskot fotbalového šampionátu v JAR
Maskot fotbalového šampionátu v JAR
Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.