ČTsport

ČTsport
sobota 23. září 2017 Berta

Jednání s titulárním sponzorem pokračují. Liga ho odtajní až před startem

Velikost textu:

Praha – Je jasné, že se jedná o sponzora z Číny, která společnost se však stane novým titulárním partnerem první fotbalové ligy, se veřejnost doví až před startem nového ročníku. Jednání ještě nejsou uzavřena a stále probíhají. Na tiskové konferenci to oznámila Ligová fotbalová asociace, která od 1. července bude ligu řídit.

Předseda FAČR Miroslav Pelta a místopředseda Dušan Svoboda
Předseda FAČR Miroslav Pelta a místopředseda Dušan Svoboda

"V tuto chvíli máme název první fotbalová liga," řekl ředitel ligy Tomáš Bárta. "Jednání stále probíhají. Věříme, že je dokončíme do startu nového ročníku a na jeho začátku se veřejnost nový název soutěže dozví. Do té doby pracujeme s názvem první fotbalová liga," doplnil tiskový mluvčí LFA Daniel Hajný.

Na konci uplynulé sezony skončila se sponzorováním ligy společnost Synot, která se tak rozhodla kvůli vyššímu zdanění hazardu. Na začátku června předseda Fotbalové asociace ČR Miroslav Pelta potvrdil, že nový sponzor bude z Číny, s tím, že by ho rád do dvou týdnů oznámil.

Jednání však nadále probíhají. Podle zákulisních spekulací je to i proto, že zatím je uzavřena dohoda s Čínou, která však sama dosud neurčila, která z jejích firem to bude. Posun v jednáních mohl nastat o víkendu, kdy přímo v Číně jednal premiér Bohuslav Sobotka a s čínskou delegací řešil právě fotbalovou spolupráci a také vstup čínských společností na český trh.

Čína v posledním roce výrazně zvýšila investice v České republice i v českém fotbale. Šestá největší privátní čínská společnost CEFC se stala majoritním vlastníkem pražské Slavie, zvýšila podíl v letecké společnosti Travel Service na 49,92 procenta a má majoritu ve firmě na výrobu nápojů Lobkowicz Group. Ta však podle dostupných informací ligu sponzorovat nemá.

V současnosti na českém trhu nejvíce investují výrobce LCD televizorů Changhong Europe Electric a další výrobce elektroniky Hisense, který je sponzorem letošního mistrovství Evropy ve fotbale.

Na výraznější vstup na český trh se chystají čínský internetový prodejce Alibaba a jedna z největších světových bank ICBC (Industrial and Commercial Bank of China), která provozuje třetí největší čínský online nákupní portál e-Mall.

Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.