ČTsport

ČTsport
čtvrtek 23. listopadu 2017 Klement
Průzkum LFA

Co chtějí fotbaloví fanoušci? Ligu v sobotu a dobrou atmosféru

Velikost textu:

Praha - Fanoušci by nejraději chodili na zápasy první ligy v sobotu odpoledne. Diváci navštěvují zápasy hlavně kvůli atmosféře, která je nejdůležitější pro 73 procent respondentů. Dvě třetiny fanoušků se aspoň jednou týdně baví s ostatními o svém oblíbeném klubu a čtvrtina přiznává, že si bez něj nedovede představit život. Téměř polovina z nich se dívá na nejvyšší soutěž každý týden v televizi. Vyplývá to z průzkumu, který mezi více než tisícovkou respondentů provedla v minulých týdnech Ligová fotbalová asociace.

Ilustrační foto
Ilustrační foto

"Cílem bylo zjistit, kdo, proč, jak a kde sleduje či chodí na Gambrinus ligu. Vzorek populace, který jsme oslovili, je poměrně velký. Jedná se tak o regulérní výzkum, s nímž pracují zahraniční soutěže jako Premier League či NBA," uvedl šéf ligy a předseda LFA Dušan Svoboda.

Sobotu jako den výkopu preferuje 46 procent dotázaných, následuje pátek a neděle shodně s třinácti procenty. Pro čtvrtinu lidí není podstatné, v jaký den se liga hraje. Jako ideální čas pro duel vidí 70 procent příznivců odpoledne, jen 23 procent preferuje večer.

Vzdálenost od bydliště uvedli dotázaní až na třetím místě, přičemž 27 procent fanoušků bydlí více než 100 kilometrů od místa jejich oblíbeného týmu. Muži nejčastěji vyrazí na fotbal s přáteli (73 procent), ženy navštěvují zápasy hlavně společně s partnerem (44 procent).

Facebooku vládne s náskokem Sparta

Na internetu sleduje denně dění v první lize 29 procent dotázaných, v televizi o tři procenta méně. Nejvíce fanoušků na Facebooku má Sparta (124 345), následuje s velkým odstupem Slavia (39 776) a třetí je Plzeň s 34 072 příznivci.

V Plzeňském kraji příznivci pociťují nejintenzivnější spojení klubu s regionem. Na bodové škále od 1 do 7,7 uvedli 5,2.

Ligová fotbalová asociace podle Svobody bude s průzkumy mezi fanoušky pokračovat. "Každá firma chce vědět, jací jsou její zákazníci a jak její produkt používají. Tímto směrem se musí vydat i Gambrinus liga. Výzkum, který jsme provedli, je první iniciativou, jak poznat konzumenty tohoto konkrétního produktu. V tomto duchu chceme pokračovat i nadále," dodal.

Zdroj: ČTK, gambrinusliga.cz

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.