ČTsport

ČTsport
úterý 19. září 2017 Zita
DAKARSKÉ OZVĚNY

Forman: Kamazy? To je příběh sám o sobě

Velikost textu:

Praha – Zatímco středeční čtvrtá etapa pro největší české naděje v kategorii kamionů Aleše Lopraise a Martin Kolomého znamenala propad v celkovém pořadí, ruské kamazy ukázaly, že jsou znovu hlavními favority na titul. Posunuly se do čela celkového pořadí a podle Martina Formana, člena Tatra Buggyra týmu, čeká zbytek pole těžký úkol, jestli chtějí atakovat ruskou stáj. "Tým Kamaz, to je příběh sám o sobě," uznal.

Andrej Karginov z Kamazu
Andrej Karginov z Kamazu

První místo - Kamaz, druhé místo - Kamaz, třetí místo - Kamaz, k tomu ještě na šesté příčce další modrobílý stroj. Ruská stáj je i letos hlavním adeptem na ovládnutí kategorie kamionů. Její auta zatím pracují na výbornou a oproti ostatním se jim vyhýbají větší potíže, jež by mohly v celkovém pořadí znamenat výraznější ztrátu.

"Kamaz má fantastické zázemí. Oproti ostatním týmům jsou o řád dál. Po každé etapě mění téměř všechno, čemu hrozí nějaký problém," řekl Forman, jenž by měl od šesté etapy pomáhat týmu Tatra Buggyra přímo v Jižní Americe.

V čele se zatím drží Ajrat Mardějev, ale jeho týmoví kolegové Eduart Nikolajev a obhájce titulu Dmitrij Karginov nezaostávají o mnoho. Druhý Nikolajev dvě minuty, Karginov kvůli penalizaci tři.

Čeští piloti bojující o čelo na ruské favority ve čtvrté etapě ztratili. Do té doby druhému Aleši Lopraisovi nevyšel úplně ideálně průjezd dunami, do cíle oproti vítěznému Nikolajevovi dojel s jedenáctiminutovou ztrátou a celkově má manko již dvanáct minut. Ještě hůře dopadl Martin Kolomý, který po problémech s brzdovou hadičkou padl až na osmou příčku a jeho odstup na první místo je téměř tři čtvrtě hodiny.

Pro Kolomého to byla další nepříjemnost na letošním ročníku. Již dříve inkasoval penalizaci, kterou dostal při přesunu. "Martin na standardní komunikaci předjížděl osobní auto, jenže když řidič viděl, že ho předjíždí závodní kamion, zrychlil. Martin tak musel přidat ještě víc, aby se nestřetl s protijedoucím autem, což ve výsledku znamenalo překročení limitu o dva kilometry za hodinu a trest," prozradil Forman.

Na Čechy tak v následujících dnech čeká těžká práce, aby zabojovali o přední příčky. Dle Formana je škoda, že pro letošek nevyšla spřátelená aliance mezi Lopraisem, Kolomým a Jaroslavem Valterem. Třetí jmenovaný na Dakar vůbec neodjel a spolupráci mezi největšími českými želízky v ohni zase zabránily technické problémy Lopraisovy tatry a jeho přesun pro letošek k MANu. "Kdyby odjelo více aut, tak ta pravděpodobnost konečného výsledku je o něco vyšší," zhodnotil situaci.

Přesto věří, že v dalších letech se kooperaci podaří navázat a bude ku prospěchu věci. "Já si myslím, že české tatry jsou schopny se vyrovnat kamazům po technické i jezdecké stránce, ale když ten tým je menší, je potřeba spoléhat na štěstí," dodal Forman.

přehrát video
Dakarské ozvěny: Rozhovor s Martinem Formanem
Zdroj: ČT sport

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.