Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Kooperativa NBL 2023/2024

Barum Rally hrozí konec, promotéři ME snižují počet tratí

Zlín - Populární zlínské Barum Rally, která je již přesně třicet let součástí seriálu mistrovství Evropy, možná o pořadatelství kontinentálního podniku přijde. Promotéři seriálu rallye se totiž rozhodli snížit počet závodů z dvanácti na deset a ty, které budou závody pořádat, musí zaplatit. Zlínští pořadatelé se tak obávají scénáře na brněnském okruhu, který pravděpodobně ztratí pořádání MotoGP.

Barum Czech Rally 2013
zdroj: imago sportfotodienst (ČTK)

Šampionát bude mít v příštím ročníku jen deset dílů místo letošních dvanáct. Organizátorům české soutěže v tomto roce navíc skončí dosavadní smlouva s promotérskou společností Eurosport Events. Konkurence mezi pořadateli je veliká a Barum Rally by nemuselo pomoci ani to, že patří mezi nejnavštěvovanější rallye v Evropě.

"Ve srovnání s tradičními podniky, kam patří Švýcarsko, Belgie či Velká Británie, tedy země s vyspělejší ekonomikou, to Barumka bude mít těžké," říká reportér ČT Josef Kvasnička. "Pak je tady skupina zemí srovnatelných s Českem - Portugalsko, Kypr, Řecko, Estonsko či Litva, a zde se pak odehraje pomyslný závod o to, která země dokáže obstarat největší podporu od státu či regionu," myslí si.

Návrh nového kontraktu s promotérem zahrnuje podle MF Dnes výrazné navýšení poplatku za zařazení do kalendáře. "Nový návrh nás zaskočil, ale neházíme flintu do žita a budeme bojovat," řekl zástupce ředitele Barum rallye Jan Regner měsíc před konáním letošního ročníku (29.-31. srpna).

Bude Barum Rallye pokračovat?

Reportér ČT Josef Kvasnička: "Bude to napínavé. Všechny straší brněnský scénář. Vypadá to, že tam podpora stačit nebude a z Brna dost možná MotoGP postupně zmizí. Pro Barum Rally by něco podobného byl obrovský problém. Zatímco okruh v Brně zůstane a ještě bude využíván i pro menší závody, ve Zlíně by se rozpadl tým organizátorů a ten nový by se nesestavil pouhým lusknutím prstu. Proto teď sportovní diplomacie bude ohromně důležitá."

"Budeme dělat maximum, aby se kontrakt mohl prodloužit. Pevně věříme, že se Barumku podaří udržet v elitní skupině evropských rallye, byť je nám jasné, že u dveří promotéra stojí řada pořadatelů, kteří mají velké ambice," konstatoval Regner.

Velká konkurence panuje mezi pořadateli od loňského sloučení šampionátů ME i IRC. "V době předtím se na mezinárodní scénu vešlo až 25 silných a kvalitních rallye. Teď mezi jednotlivými pořadateli vznikl přetlak," podotkl Regner.

Věří ale, že pro vyjednávání drží v rukách dobré karty. "V náš prospěch snad hovoří dlouhodobá kvalita a úroveň soutěže a také vzájemná loajalita, neboť s Eurosportem spolupracujeme prakticky bez přestávky od vzniku seriálu IRC v roce 2007," konstatoval Regner.

Pomoci by podle Kvasničky mohl i Zlínský kraj a automobilka Škoda. "Již nyní dotuje rallye jistou částkou od kraje, ten však zatím ještě nemohl reagovat na nové navýšení ze strany promotéra. Seriál by přece jen nerad přišel o tak obrovskou masu příznivců uprostřed Evropy, své by si k tomu měla říct i automobilka Škoda, přece jen její vozy v seriálu ve sportovním měřítku dominují a utvářejí jeho kvalitu," říká reportér ČT.

Je nám líto, video expirovalo.
Kvasnička: Barum Rally hrozí konec v seriálu ME
Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články