Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Panorama

Bárta pomrkává po desítce, obhájce titulu Martin ví, že šanci má malou

V norském Bergenu nabírá obrátky program mistrovství světa v silniční cyklistice. Na svůj druhý závod na šampionátu se chystá Jan Bárta. Po desátém místě v týmové časovce ho ve středu čeká individuální jízda proti chronometru a český reprezentant je připraven atakovat elitní desítku. Titul bude obhajovat Němec Tony Martin. Přímý přenos vysílá ČT sport ve středu od 12:55.

Tony Martin
zdroj: ČTK/DPA autor: Hendrik Schmidt

Bárta zahájil světový šampionát v neděli nepříliš povedenou týmovou časovkou, ve výběru stáje Bora-Hansgrohe byl u desátého místa. V pondělí si Bárta zatrénoval v centru Bergenu a poté se už přesunul do sídla reprezentace, kde má naprostý klid a může se soustřeďovat na středeční tvrdou časovku.

Pětinásobný český mistr v časovce Bárta je nejvytíženějším českým závodníkem v Bergenu. Kromě obou časovek ho čeká ještě sobotní silniční závod. Vzhledem k tomu, že letos za Boru moc nezávodil, nabitý program vítá. "Závodník je od toho, aby závodil a ne aby seděl doma," podotkl Bárta.

Je nám líto, video expirovalo.
Nejvytíženější Čech na MS Bárta vyhlíží časovku

Zklamaný mohl být po neděli i obhájce individuálního prvenství Tony Martin. Jeho tým Kaťuša-Alpecin totiž skončil až devátý s takřka dvouminutovým mankem na vítěznou sestavu stáje Sunweb.

Martin dal před časovkou jednotlivců najevo svou nespokojenost a zlobu. Důvod? Boj s chronometrem bude končit náročným stoupáním na horu Flöyen, což výrazně snižuje naděje dvaatřicetiletého závodníka na pátý časovkářský titul kariéry. Jezdci navíc budou moci vyměnit na trati kolo.

Šampion z let 2011, 2012, 2013 a 2016, jenž má ve sbírce z časovky jednotlivců na MS i stříbro a dva bronzy, cítí, že okolnosti dávají mnohem větší naděje ostatním favoritům. I proto, že Mezinárodní cyklistická unie UCI vyslyšela žádosti jezdců o variantě výměny kola z časovkářského speciálu na lehčí stroj pro klasický silniční závod na závěrečný 3,4 kilometru dlouhý úsek, jímž bude celkem 31 kilometrů dlouhá trať končit.

"Ten závěr trati časovky je pro mě hrozně těžký. Budu v pozici obhájce titulu, takže i tak do toho dám absolutně všechno a budu tvrdě bojovat, ale dobře vím, že mám jen velmi malou šanci na úspěch," přiznal Martin.

Na Flöyen přitom budou stoupat ze všech kategorií pouze muži. Organizátoři se tak nejspíš snažili nalákat na start hvězdy závodů Grand Tours v čele s Britem Chrisem Froomem, který letos dosáhl na mimořádný double z Tour de France a Vuelty. Dalšími favority budou Australan Rohan Dennis, Rus Ilnur Zakarin či Tom Dumoulin z Nizozemska.

Martin nechápe, proč UCI k možnosti výměny kola, která sice zabere několik vteřin, ale může se přesto nakonec ukázat pro dobré vrchaře jako výhodná, svolila. "Jsem z toho obrovsky zklamaný a vůbec nerozumím, proč je tohle dovolené. Pro vrchaře jde o jasnou výhodu, protože výměnou zase až tolik času neztratí. Když už takovou časovku dělají, každý by měl na kole pro časovku i dojet. I za takových okolností by to pro mě bylo obtížné, ale určitě bych měl větší šanci na úspěch, kdyby se nesmělo kolo měnit," zlobil se Martin.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články