Kamera

Jak si v Česku vybíráte projekty? Přesvědčí Vás zajímavá látka nebo spíš osobnost režiséra?
Konkrétně pro tento film jsem se rozhodl kvůli Ivovi. My jsme spolu točili film Minulost a už jsme si vyzkoušeli, že nám spolupráce moc dobře funguje. Jsme dobrý tvůrčí tým, my spolu ani nemusíme nějak hluboce diskutovat, rozumíme si jaksi automaticky a vůbec se nehádáme. Když o projektu mluvíme a plánujeme co a jak udělat, míváme na 99% procent stejný názor. A to mě baví, taková práce mi přináší dobrý pocit.

Zkusil byste nám přiblížit vizuální stránku filmu?
Tenhle film není dějový, je o stavu duše jednoho člověka v poněkud krizovém období. Tím pádem jsme nešli cestou zobrazování reality a vyprávění děje. Ale zobrazujeme atmosféru. To samozřejmě skvěle umí hudba, ale leccos může napovědět i obraz. Jím jsme chtěli podpořit pocit, nebo pohled na svět hlavního protagonisty – neboli nešťastného týpka, který trochu zabloudil a neví kudy dál.

Technologicky?
To byl dost složitý proces, protože jsme šli klasickou laboratorní cestou, bez digitálního intermediátu a s tím spojených možností. Abych posunul obraz od „standardního“ vzhledu někam jinam, manipuloval jsem se surovinou – během snímání, vyvolávání negativu i během kopírování.
Ještě bych chtel říct, že nás velmi velkoryse podpořila firma Panavison, která nám půjčila snad vůbec nejlepší širokoúhlé objektivy, které na světě existují.

Klaus Fuxjäger

Rakouský kameraman Klaus Fuxjäger se narodil v tyrolském Lienzu a v letech 1993 – 1998 vystudoval pražskou FAMU. V jeho filmografii figuruje i několik českých snímků: „Minulost“ Iva Trajkova nebo „Vyhnání z ráje“ Věry Chytilové. Jako švenkr se podílel na filmu „Obsluhoval jsem anglického krále“ a mnoha zahraničních filmech (Liga výjimečných, xXx, Hartova válka, Van Helsing, Příběh rytíře a další).

www.klausfuxjager.com