Největší Čech Volte největší osobnost Čech, Moravy a Slezska!

DISKUSE

Prosíme o dodržování pravidel diskuse, uvedených v pravém sloupci. Pro pokec mimo téma diskuse nabízíme náš chat. Děkujeme!

Ve hře Ideální Čech máte možnost zvolit si poměr vlastností, které by podle nás neměly velké osobnosti chybět. Postrádáte mezi nimi nějakou? Co podle vás činí osobnost výjimečnou?

nadpis:
text:
jméno:
 e-mail:
pro kontrolu napište číslici pět:

211 - 240 (328)   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 další blok záznamů poslední stránka
Jan Žižka
sice zřejmě nebyl nijak velký diplomat, jak se tady někde dole píše, ale popravdě řečeno-myslím, že by jsme mnohdy tu "diplomacii", které jsme denně svědky, rádi vyměnili za Žižkův palcát. Veškerá pakáž si už zvykla na to, že se jedná "v rukavičkách" a náležitě toho využívá. Takže tak jako to bylo od Žižky tehdy to jediné, co na "cizáky" platilo, zřejmě by to fungovalo i na padouchy kteří otravují náš svět. Jenom proto, že jsme příliš útlocitní a nedokážeme s nimi zatočit. Tak si važme toho, že se alespoň jeden, kdo to dovedl, v naší nepříliš světlé historii našel.


Vložil: Pavel, 19.04.2005 20:12
ip: proxy.avonet.cz

RE: Proč Marie Terezie?
Protože Karel IV. udělal pro naši zemi více než většina jiných. Sám se považoval za Čecha, i když byl Lucemburk a dětství strávil ve Francii. Většinu života strávil v Čechách narozdíl např. od T.G.Masaryka, který ji strávil v zahraničí.


Vložil: Petr, 19.04.2005 19:48
ip: regulus3.student.UU.SE

Proč Marie Terezie?
Proč někdo nominuje Marii Terezii? Jmenuje se to Největší Čech a Marie Terezie nebyla zdaleka Češka.... Tohle prostě nepochopim. To samé Karel IV., taky nebyl Čech a přesto ho všichni volí. No, nepochopim. Já bych vybral Jungmanna nebo Palackého, popřípadě Masaryka, rozhodně ne Marii Terezii.


Vložil: doRm, 19.04.2005 19:41
ip: 52.142.108.194.contactel.net

Nejvetsi
Nejvetsi Cech? Prece a navzdy - Praotec Cech!
Jinak je pravda, ze Zizkovi na zivotech lidi moc nezalezelo.


Vložil: Jirka, 19.04.2005 13:55
ip: axa1.pha.fastnet.cz

názor
My přece nemůžeme hodnotit T.G.Masaryka s J.Žižkou.Každý žil v jiném století.Jan Žižka asi v té době nemohl být diplomatem,husité se bránili proti zlu,jakýkoliv jiný názor byl trestán bitím,mučením při nejhorším popravou ze strany feudálu či katolické církve.A jestliže si mocipáni zaseli vítr sklidili bouři!!A je dobře,že se husité v čele se Žižkou dokazali bránit oni páni asi v tu dobu na nic jiného nebrali zřetel!Já jsem ráda,že tato historická postava Jana Žižky patří k našim dějinám!!


Vložil: Zdena, 19.04.2005 10:15
ip: 101-12-29-213.zsosek.cz

nazor
Nepochybne charisma Jan Zizka mel!Ale ono jen charisma nestaci!Uprimne-a to musi uznat i Milan-J.Zizka intelektual zrovna nebyl a diplomat uz vubec ne.Jsme moc mala zeme na to, abychom si v Evrope delali nepratele!Na to popravde receno nemame!My potrebujem osobnosti, ktere nas z Evropou stmeluji!Dal bych takovy priklad-nas pan prezident ma taky charisma, ale bohuzel stejne jako Zizka si dela v Evrope nepratele-a zapomina na to, ze zastupuje cely narod!
Ale jestli je nekdo, kdo charisma mel, byl to intelektual, diplomat a hlavne clovek, ktereho uznavala nejen Evropa, ale cely svet, pak to je Tomas Garigue Masaryk!


Vložil: tomas, 19.04.2005 09:12
ip: glum.czu.cz

Tomášovi a všem ostatním.......
Přestaňte už srovnávat českého národního hrdinu Jana Žižku z Trocnova s komoušema, náckama a podobnými nešvary. Souhlasím, že bylo více významných osobností. Jan Žižka je převyšuje charismatem své osobnosti.


Vložil: Milan, 19.04.2005 08:14
ip: valdeker.inway.net

vaclav havel
bude pro mne jedinym prezidentem a nejvetsim cechem.myslim ze jinou druhou osobnost takoveho formatu u nas nenaleznete. klaus = figurka trpici pocitem nedostatku moci


Vložil: jindra, 19.04.2005 01:31
ip: kolej-K1.ujep.cz

nazor
Jen bych se zeptal tech, co rikaji, ze nejvetsim Cechem je Jan Zizka-jestli nekdy cetli neco od Mistra Jana Husa?Zizka si vzal Husovu smrt pouze jako zaminku-nikdy nic z toho co chtel Jan Hus nepochopil a ani neudelal.Jan Zizka se jen chopil prilezitosti, aby se z chudeho zemana stal bohatym.Je hezke, ze vyhral tech par bitev-vetsinou za pomoci pani stesteny, ale ti co pri nich padli zrejme moc nejasali.To ze dodnes hodne lidi oslavuje husity je jeste pozustatek z dob komunismu-a to je smutne.A daleko smutnejsi je, ze komuniste se stale drzi u moci.Pokud je nejaky nejvetsi padouch tak potom sam za sebe volim komunistickou stranu-ktere vklidu projde, ze zavrazdila, okradla a pozavirala nespocet lidi!ze dal vzyva Stalina-vedle nehoz byl Hitler "lidumil"-omlouvam se za takove srovnani-ale myslim tim pocet lidi, ktere nechal J.V.Stalin povrazdit(v milionech)!!Je smutne, ze my vsichni zapominame na to jaci komunisti byli, jsou a budou!Oni se totiz nezmenili a zmenit nechteji!
Naopak co se tyce nejvetsiho Cecha-nechapu proc tolik lidi voli Jaru Cimrmana?Nic proti J.C. nemam!naopak-humor divadla J.C. je velmi inteligentni a zabavny!Ale vypada to, jako by v nasich dejinach nebyl zadny vyznamny clovek?Napiste si na jednu stranku jmeno Jara Cimrman a na druhou zkuste napsat jmena jako Tomas G. Masaryk, sv.Vaclav, Jan A.Komensky, Jan Hus, kardinal Tomasek,Karel IV., a nespocet dalsich, kteri se zaslouzili o to, ze tady muzeme zit!A ted si ty dve strany porovnejte.Docela rozdil nemyslite?!Tak prosim myslete.


Vložil: tomas, 18.04.2005 21:43
ip: glum.czu.cz

Nepřátel se nelekejte, na množství nehleďte
Všem fandům Vatikánu, Německa a Evropy pod jejich taktovkou(Netýká se Andrey).
Jan Žižka z Trocnova se svými husitskými vojsky byl skutečně mimořádný úkaz evropského a světového významu s nadčasovostí bojové strategie. Jsk by dopadl v Evropě každý svobodný názor nám ukázal konsil v Kostnici a krutá smrt mistra Jana Husa. Jan Žižka byl největší Čech. Předčil i slávu Přemyslovců a národních obroditelů. Ale i jim je nutné vzdát čest. Musíme zkrátka jmenovat jen jednoho.


Vložil: Milan, 18.04.2005 21:27
ip: a1kla-61.dialup.vol.cz

Souhlas s Janem
S Václavem Havlem jako velkou osobností
velmi souhlasím, je to státník mezinárodního formátu, který si celý život říkal ne vždy každému věci příjemné, atˇuž jako disident, později od dob Masaryka skutečně velký prezident, jenže v Čechách umíme velikána docenit bohužel až dlouho po jeho smrti. Proto také jsme, kde jsme a ne o kus dál.


Vložil: Ivo, 17.04.2005 20:17
ip: 94.88.broadband3.iol.cz

A o te velikosti??
Mam dojem ze Kazdy z nas by mohl byt v necem velky V necem Velky asi take kazdy z nas je co ,ale postradam je totis nejaka nase hrdost .Ja se musim priznat, teprve tady v Anglii zacinam byt opravdu hrdym cechem je toho hodne co se mi na nas nelibi napr jak delame za par supu ze sebe otroky pro cizi firmy ,ale to co jsme a jak nekteri z nas makaj a svou inteligenci zvedaj nasi zem doslova z komunistickeho ruska toho si stale vazim .Napr Vaclav Havel.


Vložil: Jan, 17.04.2005 16:03
ip: popl-cache-8.server.ntli.net

Tuta
Souhlasim s nickem "tuta" a jeho nazorem na husitstvi. Je to presne tak. A taky s tema Premyslovcema. Ja osobne bych navrhovala na nejvetsiho Cecha (pokud to ma smysl) Premysla Otakara II.


Vložil: Andrea, 17.04.2005 15:26
ip: 193.85.188.125

všem husitomilcům
Podle mého největším Čechem (když pominu naprostou nesmyslnost takové soutěže, kdese srovnává nesrovnatelné, a neporovnatelné podle nejsných kritérií) může být jen ten, kdo se zasloužil o vlast. Zasloužili se husité skutečně o vlast? To že dnes bereme husitství jako výkladní skříň našich dějin, jako ukázku boje Čechům za svou svrchovanost, je zásluha národního obrození, které si husitství do této polohy upravilo. Jenže v kontextu celých našich a i evropských dějin je husitství součástí celoevropského boje za reformu katolické církve, ne za národní svrchovanost. Ostatně národ byl právě až do doby národního obrození vymezen hranicemi země, ne jazyka, patřili do něj i čeští Němci, židé, cizinci královského dvora a královských úřadů, cizinci na univerzitě atd. Jestli byl boj husitů v něčem pročeský, tak snad leda v tom, že v jeho rámci porazil nový mladý převážně český městský patriciát patriciát starý, německý, a zajistil si jeho výsady. Husitství se navíc netýkalo všech zemí koruny české, ale jen Čech a Moravy. Slezsko a Lužice stály na straně protihusitské, katolické. Možná právě tohle rozdělení zabránilo bližšímu připojení Slezska a Lužice, tak jako s kdysi připojila k Čechám MOrava, a jejich budoucí ztrátu. Když porovnáte stav Českých zemí před husitskými válkami a po husitských válkách, vidíte naprostý ekonomický rozpad státu, ztrátu pracovní síly (z rolníků se stalihusitští vojáci a po ukončení války námezdní žoldáci), přerušení mezinárodního obchodu, ketrý procházel přes naše území, vyloučení ze skupiny významných evropských států (kacířská země!) dalším výsledkem hustiské války bylo výrazné posílení moci šlechty, které už panovník nemohl konkurovat a směřování ke šlechtickému státu. Kam dovedla šlechta sousední Polsko není třeba komentovat. Prostě jediné pozitivum, které vidím na husitských válkách je, že přispěly a možná popohnaly proces reformace církve, a že si nyní už 200 let můžeme říkat, že i Čechové byli statní junáci:-)) (Nevím ovšem, proč se stejně ba více neoslavují Přemyslovci, kteří skutečně vybojovali existenci české státnosti: Boleslav I, II, Oldřich , Břetislav, Přemysl Otakar I...)Snad jsem nikoho nepohoršil , ale zkusme se dívat na věci z více stran.


Vložil: tuta, 17.04.2005 11:38
ip: bsdhk.fnhk.cz

Andreo
O dobu husitství se velmi zajímám a věř mi,že sem přečetl mnoho "odborných knih",bohužel o Janu Žižkovi jich bylo českými autory napsáno velmi pomálu. Každopádně Jan Žižka byl skvělý vojevůdce a stratég,charismatická osoba,k přátelům byl laskavý a štědrý,k nepřátelům naopak nemilosrdný a rázný. Žil v době,která byla plná válek a špatných věcí,každopádně byl podle mě největším čechem v tom pravém slova smyslu,miloval svou zem a za svůj názor a myšlenky byl ochoten položit život...kdo dnes dokáže položit život za svou zem?? Přečti si nejdříve,proč husité vůbec vznikli,co tomu předcházelo a jaký byl jejich život. Ano,husité také plenili města,tak jako to dělalo každé vojsko,byla taková doba,ale husité nebyli výbojní,protože kdyby chtěli,tak ve své době by dobyli půlku evropy,jen se bránili a prováděli preventivní výpady na nepřátelské území a města,ve kterých si doplňovali zásoby a získávali válečenou kořist(pokud vojsko putuje měsíc někam,kde svede bitvu,těžko si tam mohli nakoupit v supermarketu,prostě když nedostali co chtěli,tak si to vzali). Měli by jsme být na toto období hrdí,byla to doba,kdy sme světu ukázali,že se češi jen tak někoho neleknou a vyhrané bitvy proti křižácké přesile se dnes zdají až neskutečné,husité také vynalezli spoustu věcí a zbraní,které do té doby nikdo nepoužil,také byli první,kdo ve velkém využil zpívaného chorálu při bitvě,a jaký účinek to mělo na nepřítele víme všichni... Byli to opravdový vlastenci,bohužel,tak jako mnohokrát,zradil čech čecha...


Vložil: Husité, 17.04.2005 02:33
ip: 190.240.broadband2.iol.cz

Andreo
Přečetl jsem toho z dejin našeho národa hodně, možná, že ne dost. Je jasné, že po Kostnici by se s námi Zikmund nepáral. Nebýt Jana Žižky, možná spolu teď mluvíme německy. Zastavil a zahnal křižáky, kteří vraždili a plenili obyvatelstvo. Ano, byla to krutá doba a Jan Žižka byl jejím výplodem. Ale jeho duch přežíval v srdcích národa v době "TEMNA" a jeho odkaz je platný i dnes.


Vložil: Milan, 16.04.2005 22:58
ip: a1kla-71.dialup.vol.cz

Milane
Ja bych toho Zizku zas tak neprecenovala, nebyl to ani Hitler ani obrance naseho naroda. Takze doporucuji precteni ODBORNYCH knih o dejinach nasi vlasti i Vam!


Vložil: Andrea, 15.04.2005 15:02
ip: 193.85.188.125

Co je to padouch?
Existovalo a existuje hodně lidí, kteří si zakládali na tom, že škodí jiným, zájmům jiných a někteří i masově.
.
Být kladným hrdinou jim připadalo příliš malé.
.
Měli a mají ambice ohromit, škokovat a hlavně, vymanit se z šedi každodenosti.
.
Tak mě napadá, že chybí ještě kategorie někde mezi hrdiny a padouchy, to jsou mistři netečnosti, kterým nic neuteče nebo taky všechno. Například Hloupý Honza, co se v pohádkách většinou stává králem a je štěstím, že pak pohádka končí, protože z královstvím je ámen.
.
P.S. Slyšel jsem, že Kníže pekel, Belzebub je české národnosti, tak tedy on...


Vložil: Robin, 15.04.2005 12:55
ip: 195.47.46.2

kalousek
jednim z nejvetsich kalibru bude asi nejslizovatejsi clovek planety - miroslav kalousek.


Vložil: prudil, 14.04.2005 14:20
ip: krovak.klfree.net

hm padoucha jo?
Možná nějakej hacker???


Vložil: masoquista, 14.04.2005 13:19
ip: 117.37.212.194.contactel.net

Kožený !!
Pan Kožený vás Čechy pod dohledem pana Klause nejlépe ožebračil. Proto by jste mu měli tímto vzdát hold.


Vložil: Vladimir, 13.04.2005 12:49
ip: linmmo2.mmo.cz

souhlasím s padouchem
tady by se měli zamyslet ti, co to vymysleli,tak jako v super star volili hvězdnou pěchotu,tak tady největšího darebáka-čku.taky by se jistě našli.Konec konců svět je malej a o náhody tady není nouze.Zdravím všechny.P.S přiznám se vám ale já nehlasovala pro nikoho.Chleba tím nezlevní,ten co vyhraje anketu nezvedne přídavky a já budu pořád tam,kde jsem nyní.


Vložil: Leja, 13.04.2005 11:19
ip: iss.jablunkov.indos.cz

Nepřátel se nelekejte, na množství nehleďte
Jan Žižka není čeký Hitler, jak zde píše nejaký "Neználek", ale obránce vlasti proti tehdejším "Hitlerům". Vrať se do hodin dějepisu a nehaň národního hrdinu.


Vložil: Milan, 13.04.2005 09:42
ip: valdeker.inway.net

LoL
http://www.ceskatelevize.cz/specialy/nejvetsi
cech/padouch


Vložil: hah, 11.04.2005 16:25
ip: 62.168.61.215

Karel Gott-jasná volba!!!
Určitě na to má karel Gott,je to muž
ze vším na pravým místě,prostě jednička!!!!!!!
Luboš Boček-skupina "AnděL"


Vložil: Luboš, 11.04.2005 12:55
ip: zs.bolatice.indos.cz

největší padouch
Navrhuji volit padoucha nejpadouchovatějšího - existující osobnost Miloše Kopeckého (např. HOGO FOGO z filmu Limonádový Joe, Rupert von Kracmar z Adéla ještě nevečeřela, Robert Gortz z Gortzeny z Tajemství hradu v Karpatech).
Možná by se tak tomuto aprílovému nápadu ČT podařilo dát nějaký smysl. S polemikami zda je největší darebák Gros nebo Kalousek, Havel, Zeman nebo Klaus, Gottwald, Husák, Hácha nebo Moravec nemůže normální člověk chtít mít přeci nic společného.

a proto _ PADOUCH NEBO HRDINA, VŽDYŤ JSME JEDNA RODINA!!!

ps_ tedy ne že bych se cítil být příbuzný s Grebeníčkem :)

pps_ volit pana Šterna, za NEJPADOUCHA to je opravdu dobrý nápad. Už se těším jakým způsobem se z toho pak organizátoři hlasování zas vykroutí ... :)

ppps_ NEJVĚTŠÍ ČEŠI jsou ale stejně, bez ohledu na nějaké pitomé hlasování, mistr Jára Cimrman duchem a hanácký obr Josef Drásal vzrůstem. :o)


Vložil: Hoxha, 11.04.2005 01:21
ip: 82.100.44.100

Největší padouch
Nevím, jestli to tu už nezaznělo, ale všem obráncům Cimrmanova odkazu navrhuji, aby nezapomněli do nominace na největšího padoucha napsat Jana Šterna a Jiřinu Šiklovoou coby hlavní Cimrmanoborce. Když si vzpomenu na počet hlasů pod peticí, tak myslím, že mají vítězství v kapse :-)


Vložil: Tomáš, 09.04.2005 23:01
ip: kovfil.lit.bezdrat.net

No...
Prave si popsal Zizku jako Ceskyho Hitlera...


Vložil: já, 09.04.2005 19:43
ip: gw20.vslesy.cz

Nepřátel se nelekejte, na množství nehleďte!
Je mnoho největších Čechů.Karel IV., T.G.Masaryk, E.Beneš,J.A.Komenský, Karel Čapek, Jan Hus, kardinál Tomášek.... A můžeme jmenovat řadu dalších. Máme-li zvolit jednoho za všechny pak volme Jana Žižku z Trocnova. Byl to rodilý Čech, měl obrovské charisma, byl geniální ve svém oboru - vojenství, nebál se a nekrčil se, ochránil vlast a jeho odkaz je živý dodnes. V současnosti nám chybí osobnost jeho formátu.


Vložil: Milan, 09.04.2005 17:15
ip: 150.97.108.194.contactel.net

Nikdo a všichni
Velice s Tebou souhlasím, Téro. Otázku Největšího Čecha nikdo v životě nezodpoví. Největší Čech je Masaryk, Beneš, Karel IV., sv. Václav stejně tak jako moji rodiče, kteří mi dali život, přátelé, kteří mě drží na živu a můj kamarád se svými dvěma metry a osmi centimetry. Podle mě, by se největší Čech neměl určovat jako jednotlivec, ale jako národ. Teprve pak bych s klidem mohla prohlásit, že Češi jsou opravdu největší na světě...(poslední dobou je o nás více známo a celkově jsme ve světě více slyšet. Ať už po stránce politické, sportovní, kulturní či vědecké...není-liž pravda???) :-)


Vložil: Genocida, 09.04.2005 16:43
ip: pool48.tetanet.cz

211 - 240 (328)   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 další blok záznamů poslední stránka

Další diskuse


Zajímají nás všechny vaše názory a příspěvky, ohlasy kladné i ty negativní. Za obsah příspěvků nenese ČT odpovědnost a vyhrazuje si právo mazat příspěvky vulgární, nenávistné, nezákonné, poškozující dobré jméno ČT nebo obsahující neplacenou reklamu a ty, které nijak nesouvisí s projektem či jejich tvůrci. Děkujeme za pochopení.

© Česká televize 1996 - 2005