Kytice - domů  
 
F. A. Brabec
 
rozhovor část ·····  1 ·· 2 ·· 3 ·· 4 ·· 5 ·· 6    l   filmografie
  Všechno bylo doopravdy, Linda Rybová i Dan Bárta se museli naučit nejen potápět, ale i hrát pod vodou. Když zase nastoupí na scénu Polednice, přemýšlím, čím by měla být zajímavá. Vymysleli jsme pro každou baladu několik takových obrazových postupů, nápadů a triků - netriků, které jsou působivé a tak věříme diváka zavedou do světa originální fantazie. Třeba si i chvíli budou lámat hlavu, jak jsme to udělali, protože jsme žádné počítačové triky nepoužili. Nebylo to jen o penězích. Já totiž nemám moc rád, i po zkušenostech z jiných českých filmů, když si hrajeme na Ameriku. Nějak to nejde „po srsti“. Nechci jít tímto směrem. Vymýšlíme spíše takové „kutilské“ finty, které přenesou diváka do nereálného světa, ale realizovaného vlastně reálně. Byli bychom rádi, kdyby si divák po hodině a půl v kine řekl: „To teda byly věci!“

zpět   l   začátek rozhovoru
  Filmografie F. A. Brabce

Narozen 30.11. 1954 v Praze.

1975 - 1981 Studium na FAMU - obor Filmová a televizní kamera. Během studií samostatně pracoval na několika dokumentárních filmech. Absolvoval celkem třemi pracemi - dvěma dokumenty, oba několik cen, například MFF Oberhausen, jedním celovečerním filmem (AEIOU, režie Martin Bezouška, Dušan Kukal), který byl z politických důvodů dán do distribuce až v roce 1990.
1982 - 1992 Filmové ateliéry Barrandov. Od asistenta kamery přes druhého kameramana až k samostatné funkci kameramana.
1989 Čas sluhů - režie Irena Pavlásková. Kameramanský debut.
1990 Volná noha - režie Julius Matula

 

  Kytice Vodník Polednice Svatební košile Dceřina kletba Zlatý kolovrat Štědrý večer