Kytice - domů  
 
F. A. Brabec
 
rozhovor část ·····  1 ·· 2 ·· 3 ·· 4 ·· 5 ·· 6    l   filmografie
  Stejně je ale předem velice těžké odhadnout, zda se vám podaří převést takhle stylizované věci na plátno tak, jak si to představujete. Takže svár mezi kameramanem a režisérem ve mně proběhl paradoxně už při psaní scénáře. Na place už jen pokračoval s menší intenzitou. Nejvíc obrazových nápadů musel obětovat Brabec - scenárista.

 Velmi důležitý je při vaší výtvarné koncepci návrhář kostýmů... 
Návrhy kostýmů dělá stejně jako v mém předchozím filmu Král Ubu kostýmní výtvarnice Jarka Pecharová. Bylo těžké spojit pohádkové a realistické příběhy z Kytice v určitý jednotný výtvarný styl. Měla co řešit, protože každá povídka má jiný charakter a všechny vyžadují stylizované kostýmy. Jde o originální návrhy, kde mohla využít svoji fantazii. Řadu kostýmních doplňků objevila v bazarech, na burzách nebo ve starožitnictví.
  Společně jsme také řešili celkovou výtvarnou složku filmu, protože pro udržení určité nadčasovosti se celý film odehrává během všech čtyř ročních období. K tomu je uzpůsobena i barevnost jednotlivých básní, a tak i dekorací a kostýmů. Od jarní zelené se dostaneme přes horkou letní žlutou až k podzimní hnědé a modré zimě na závěr.

 Myslíte, že takovýto snímek přiláká do kina diváky? 
Jsme si vědomi toho, že náš film není konvenčně komerční, ale rozhodně nechceme, aby nám divák utekl z kina. Nemám ambice dělat si film sám pro sebe nebo pro výlučný okruh spřízněných duší. Dali jsme si pro sebe už při psaní scénáře úkol, že chceme od začátku do konce diváka v každé minutě něčím bavit. V každé básni jsem proto vymýšlel, čím bych diváka zaujal. Třeba skoro celá balada Vodník se odehrává opravdu pod vodou.

 

  Kytice Vodník Polednice Svatební košile Dceřina kletba Zlatý kolovrat Štědrý večer