Týden v regionech
Premiéra: Sobota 15. 5. 2010 na ČT100:00:15 Dobré poledne. Téma týdne je jasné.
00:00:18 Ostře mediálně sledovaný soudní proces,
00:00:21 o který se zajímá i CNN.
00:00:23 4 žháři z Vítkova vypovídají u ostravského soudu.
00:00:26 Co je vedlo k tomu, aby v noci loňského 18. dubna
00:00:30 hodili do obydleného domu 3 zápalné lahve?
00:00:34 Nespavost - tak se jmenuje nový televizní film v produkci
00:00:38 ostravského televizního studia.
00:00:39 Hlavní role - Bořivoj Navrátil.
00:00:42 Jak moc se ho právě tento film osobně dotýká?
00:00:45 Nabídneme rozhovor.
00:00:47 A nakonec zavítáme na Maltu.
00:00:50 Právě tam se udělovaly mezinárodní ceny
00:00:52 Prix Circom Regional.
00:00:54 Ostravské televizní studio bodovalo.
00:00:56 Zastínilo i britskou BBC a německou ARD.
00:01:05 Rok poté, co ve Vítkově vzplál dům romské rodiny a malá Natálka
00:01:10 ukázala světu tu nejstrašnější tvář rasistického násilí,
00:01:14 začal v Ostravě soud se žháři.
00:01:16 Ostře sledovný proces ukazuje tváře 4 mladých mužů -
00:01:20 aktivních slezských neonacistů a podle jejich okolí -
00:01:24 hodných kluků.
00:01:25 Ti teď začínají hrát hru o co nejnižší trest.
00:01:30 Na pohled do tváře vítkovských žhářů
00:01:32 nečekala jen Natálčina rodina. Zvědaví byli všichni.
00:01:36 Úterý 11.5.2010.
00:01:38 David Vaculík Đ dlouholetý neonacista z Horního Benešova Đ
00:01:42 vypovídat nebude.
00:01:43 Jaromír Lukeš Đ opavský organizátor
00:01:46 neonacistických akcí a otec 2 dětí Đ vypovídat nebude.
00:01:49 Ivo Müller Đ z Horního Benešova, oholenou hlavu
00:01:53 nechal zarůst vlasy.
00:01:54 Vypovídá jako první.
00:01:55 "Celé to byl Lukešův nápad", říká.
00:01:58 Václav Cojocaru Đ milovník válečné historie,
00:02:01 nejmladší ze čtveřice Đ prý vůbec nevěděl, kam jedou.
00:02:06 Všechny 3 lahve jsme zapálili najednou
00:02:10 a okamžitě jsme je vhrli naproti oknům.
00:02:14 Měl jsem strach, ať mi to nebouchne v ruce.
00:02:17 Já jsem láhev hodil, ale nebylo to přímo do okna,
00:02:22 spíše praštila o omítku nad oknem.
00:02:27 Müller k motivu:
00:02:28 Že se jelo na sklad, který patří Romům, že ho zničíme.
00:02:37 Obžalovaní mají své verze a své strategie,
00:02:40 státní zástupkyně to ale vidí jinak.
00:02:42 V obžalobě je viní z cíleného a dlouhodobě připravovaného útoku
00:02:46 na romskou rodinu a tedy z pokusu o vraždu s rasovým podtextem.
00:02:50 To bude obžaloba prokazovat především pomocí odposlechů
00:02:53 a svědků z okolí údajných žhářů.
00:02:55 Měli by dostat doživotí, protože Naátlka
00:02:58 to má taky na celý život.
00:03:01 Čtveřici údajných žhářů přišel k soudu podpořit
00:03:04 jen jeden ostravský neonacista.
00:03:07 Já jsem sice taky skinhead, ale ta holčička
00:03:10 už je i na mě moc.
00:03:12 Středa: žháři už nejsou 4 kamarádi kráčející
00:03:16 bok po boku vstříc vítězství Třetí říše Đ
00:03:19 ve snaze uhrát co nejmenší trest půjdou klidně i proti sobě.
00:03:23 Aktuálně to pro všechny znamená hlavně mlčet.
00:03:26 Po Vaculíkovi s Lukešem oněměli i Cojocaru a Müller.
00:03:30 Nebudu dále vypovídat.
00:03:35 Vzápětí soudce jednání ukončuje.
00:03:37 A spouští tím stavidla kritiky od obhájců Đ
00:03:40 chtěli Müllera nachytat na rozporech ve výpovědích.
00:03:44 Já jsem otázky nemohl klást a považuji to za porušení práv
00:03:48 klienta na právo obhajoby.
00:03:50 Klidněte vášně, vedení líčení je zcela v kompetenci senátu Đ
00:03:54 reaguje soud.
00:03:56 Zatímco tady u soudu vedou žháři a jejich obhájci boje
00:03:59 o prokázání viny a výši trestu, ve FN Ostrava probíhá boj jiný.
00:04:04 Natálce dnes začaly rehabilitace.
00:04:06 Změnu lze čekat jedině, pokud bude cvičení pravidelné.
00:04:10 A to lze nejlépe zajistit doma.
00:04:13 Naučit se s novou kůží dělat všechno to,
00:04:16 co dělají ostatní děti, bude Natálce trvat určitě déle
00:04:19 než soud se žháři.
00:04:21 Na soud jsme čekali dlouho, ale byla bych ráda,
00:04:25 kdyby vůbec nebyl.
00:04:27 Žhářská kauza zaujala i televizní stanici CNN.
00:04:30 Případ ukazuje širší sociální kontext nejen ČR,
00:04:34 ale i dalších východoevropských zemí.
00:04:37 Zatímco všichni soudem žijí, soudce Miloslav Studnička
00:04:40 zůstává ledově klidný Đ posuďte sami:
00:04:43 čtvrtek: Začátek soudu Đ 9.25 h. A konec Đ 9.26 h.
00:04:48 Z důvodu vazebního řízení v nové trestní věci,
00:04:52 kterou musíme vyřešit dneska a zítra,
00:04:55 se hlavní líčení dneska a v pátek konat nebude
00:05:00 a bude pokračovat v pondělí.
00:05:02 Rozčarovaní a zklamaní obhájci.
00:05:04 Někteří z nich prý nikdy nic podobného nezažili.
00:05:07 Jak se to mohl dozvědět takto nečekaně, takto pozdě.
00:05:11 Tento postup je zcela běžný, že soudce naplánuje hlavní líčení
00:05:16 na několik dní v týdnu, počítá se i s tím,
00:05:18 že některé dny mohou být rezervní.
00:05:20 Vzhledem k tomu, že proces neskončí dříve
00:05:22 než v červnu, není důvod propadat panice.
00:05:24 Hned příští týden přinese výpovědi svědků Đ
00:05:27 soukmenovců žhářů z opavské a bruntálské neonacistické scény
00:05:31 a také svědectví rodiny Sivákových.
00:05:34 Z popisu toho, jak matka Anna strhávala
00:05:36 ze své dcery Natálky hořící kusy dek a oblečení
00:05:39 mrazí na zádech leckoho už teď.
00:05:42 Změní se i kamenný výraz tváře Davida Vaculíka
00:05:45 a jeho žhářských druhů?
00:05:52 "Zeptej se otce" Đ tak se jmenuje román,
00:05:55 na kterém v posledních měsících pracoval Jan Balabán.
00:05:59 Jeho ústřední téma? Smrt.
00:06:01 U vydání knihy už Jan Balabán nebude.
00:06:03 Nečekaně, náhle a na vrcholu tvůrčích sil odešel.
00:06:07 Je to obrovská ztráta nejen pro ostravskou kulturu,
00:06:10 ale pro celou českou literaturu.
00:06:12 Přišli jsme o výjimečného autora, který měl v účasti k lidem blízko
00:06:16 k Bohumilu Hrabalovi a v hledání slova
00:06:19 zase k Ludvíku Vaculíkovi.
00:06:21 I proto se dnes k jeho dílu a odkazu vracíme.
00:06:24 V medailonu Moniky Horsákové se mimo jiné dozvíte i to,
00:06:28 co bude s nedokončeným románem dál.
00:06:31 Přece ještě hoří ohníčky na haldách a naše děti
00:06:35 si hrají s klacíky.
00:06:38 Oranžový pruh nad obzorem se tenčí a saze padají
00:06:42 do lesů a sesůvných svazích.
00:06:47 Přes příkop tmy se díváme na světla města.
00:06:51 Máme oheň a víno a děti.
00:06:55 Netopýři vylétejí na nebe a nebojí se puštíků a sýčků,
00:07:00 kteří už dávno odhoukali jako vlaky
00:07:03 na zrušených tratích.
00:07:06 Zrcadlo do tajemství našich vnitřních světů.
00:07:09 Pochopení pro zdánlivě všední věci a obyčejné lidi.
00:07:12 To je stopa, kterou za sebou nechává
00:07:14 spisovatel Jan Balabán.
00:07:16 Zajímá mě zápas, který se odehrává v člověku
00:07:20 a určité drama, který prožívá člověk každý den.
00:07:24 Zmlkne podstatný hlas, tak všichni ostatní
00:07:30 kolem se znovu budou muset začít učit mluvit.
00:07:35 Budu parafrázovat jednu řeč Ludvíka Vaculíka,
00:07:39 když umřel Bohumil Hrabal.
00:07:41 Vaculík tehdy řekl: "tak a teď každý,
00:07:44 kdo bude chtít psát prózu, to bude muset dělat
00:07:47 jako Bohumil Hrabal, ale úplně jinak".
00:07:50 A já to cítím podobně.
00:07:53 Pokud někdo dneska bude chtít psát prózu,
00:07:56 bude to muset dělat jako Honza Balabán,
00:07:58 ale úplně jinak.
00:08:00 Jan Balabán debutoval v roce 1995
00:08:03 svazkem povídek Středověk.
00:08:04 Výrazněji ale na sebe upozornil až v roce 1998,
00:08:08 kdy publikoval text s názvem Boží lano
00:08:11 a soubor povídek Prázdniny a bylo jen otázkou času,
00:08:14 kdy si ho všimne širší kulturní obec
00:08:16 i poroty literárních cen.
00:08:18 Byli jen 2 autoři, kteří jdou za slovem,
00:08:23 jeho přesností i za jeho pravdou, za jeho tělem.
00:08:27 To je Ludvík Vaculík a Honza Balabán.
00:08:30 U něho se projevovala skutečnost, že jeho tatínek byl lékař,
00:08:35 který stanovoval diagnózy a jeho předkové,
00:08:41 kteří byli evangelickými knězi.
00:08:46 A kteří uměli do svých promluv dostat naději.
00:08:53 U něj jako by bylo spojeno krásně a šťastně obojí.
00:08:58 Schopnost stanovit přesně diagnózu stavu věcí
00:09:02 a schopnost dostat do této ostré, nesmlouvavé diagnózy tichou,
00:09:07 nesamozřejmou naději.
00:09:09 Obojí mistrovsky spojil v povídkové knize
00:09:12 Možná že odcházíme
00:09:14 a stala jednou z nejvýraznějších
00:09:16 literárních událostí posledních let,
00:09:18 Knihou roku Lidových novin a získala Magnesii Literu
00:09:20 za prózu.
00:09:23 Jednou jsem viděl mladou cikánskou matku, jak ukládá dítě.
00:09:26 Byla to jen chvíle než zhasla v pokoji.
00:09:28 Mám to v sobě dodnes jako fotku, taková růžová a červená místnost
00:09:33 a v ní tmavá žena, dítě v peřinách.
00:09:37 Tahle opravdovost, míra přesnosti, která v Honzově psaní byla,
00:09:46 tak nemá v současné české literatuře jeho generace obdobu.
00:09:54 Jsou dobří, i velmi dobří autoři, ale není nikdo,
00:10:02 kdo uměl být v samém středu věci. To byl Honza.
00:10:07 Spisovatel musí proniknout, bořit cihly, dostávat se dovnitř a nacházet
00:10:12 v ruinách lidských i domů, alespoň pozůstatky někdejší krásy
00:10:18 a pozůstatky někdejšího smyslu.
00:10:21 Balabánovi hrdinové se obvykle ocitají
00:10:23 v okamžicích životního zlomu,
00:10:25 často je to svět rozvedených, alkoholu holdujících
00:10:28 a jinak poražených,
00:10:30 nicméně stále se nevzdávajících postav.
00:10:32 Jeho texty se čtou jedním dechem.
00:10:34 Umí psát lehce, krátce, ale zároveň tak, že v textu nic nechybí.
00:10:38 S Janem Balabánem odchází autor, který dokázal zdánlivě
00:10:42 obyčejným příběhům obyčejným slibům dát váhu.
00:10:45 Autor, který se dokázal přiblížit podstatě věcí.
00:10:49 V jeho posledním díle, který je rukopis románu,
00:10:54 lze vnímat hlubokou symboliku.
00:10:57 2 dny před svou smrtí jsme spolu hovořili o rukopise
00:11:02 a domluvili jsme se,
00:11:04 že ještě týden dokončíme poslední čtení rukopisu,
00:11:11 aby mohl být odevzdán nakladatelství, kde už na něho čekali.
00:11:15 K poslednímu setkání už nedošlo, ale já vím, že v rukopisu
00:11:20 leží ještě jeden velmi podstatný vzkaz.
00:11:24 Vzkaz, který propojuje obě smrti.
00:11:30 Honza se při psaní rukopisu ocital na samé hranici života a smrti.
00:11:39 Honza tematizoval smrt na každé stránce rukopisu
00:11:44 a prociťoval ji srdcem.
00:11:51 Mám dojem, že vydat tuto knihu je povinností, obráceným slibem,
00:11:59 který on mi v úterý dal a který od pátku už nemůže splnit.
00:12:05 Teď ho budu muset splnit já, budu se muset do knihy dostat,
00:12:10 přečíst ji, edičně připravit a vydat. Tak, aby slib zůstal splněn.
00:12:30 K divadlu ho to táhlo od dětství.
00:12:32 Už jako student Obchodní akademie začal ochotničit
00:12:34 v Horáckém divadle v Jihlavě.
00:12:37 Posléze vystudoval JAMU a přes první angažmá
00:12:39 v Českém Těšíně, Opavě a hlavně Ostravě zakotvil
00:12:42 v Národním divadle v Praze, kde strávil 31 let.
00:12:46 Na kontě má desítky rolí nejen na divadelních prknech,
00:12:49 ale také ve filmu a televizi.
00:12:51 Už tuto neděli ho můžeme vidět v novém televizním filmu,
00:12:54 z produkce ostravského televizního studia
00:12:57 s názvem Nespavost. Bořivoj Navrátil.
00:13:06 Co musí mít člověk v sobě, aby byl dobrým hercem?
00:13:12 Musí být především posedlý touhou a nic ho nesmí odradit.
00:13:22 Musí být pracovitý. Podle mě musí být pokorný.
00:13:32 To bych podtrhnul.
00:13:34 Všechny 3 vlastnosti máte.
00:13:40 Dnes je vám 76 let, stále hrajete, za několik dnů 16.5.2010 uvede
00:13:48 Česká televize na ČT1 film s názvem Nespavost.
00:13:55 Hrajete tam jednu z hlavních rolí. Pusťme si ukázku.
00:14:05 Kájo, přípitek. Kam chodíš? Říkal jsi, že tady s námi budeš.
00:14:12 Jsem tady.
00:14:15 Na našeho tátu, aby tady s námi ještě dlouho byl.
00:14:20 Aby si matička nepřisadila.
00:14:24 Co jsem řekla špatně?
00:14:25 Buďme veselí.
00:14:27 Na zdraví.
00:14:28 Jen jsem popřála k narozeninám.
00:14:30 Tys ve svém přání nezapomněla zmínit smrt.
00:14:35 Popřála jsem ti dlouhá léta. To se nesmí? To už ti ani nesmím popřát?
00:14:43 Naše matička nepřeje štěstí a zdraví, ona mi přeje odklad smrti,
00:14:51 abych tu ještě chvíli byl.
00:14:54 Dlouho.
00:15:00 Neposadíme se?
00:15:02 Ano, posadíme.
00:15:05 Proč nejíš?
00:15:08 Děkuji, nechci.
00:15:10 Slíbils, že tady s námi budeš.
00:15:13 Jsem tady.
00:15:15 Řekl jsi, že se s námi najíš.
00:15:19 To jsem neřekl, řekl jsem, že budu u stolu, neřekl jsem,
00:15:22 že budu jíst.
00:15:23 Tati, proč jsi na mámu takový?
00:15:25 Holčičko, nepleť se do věcí, které ti nepřísluší.
00:15:29 Nezlob se, ale máma ti tady nachystala oslavu,
00:15:31 tak by se snad slušelo...
00:15:33 Jak to mluvíš s otcem?
00:15:35 Sama si mě prosila...
00:15:37 To jsi mi musela špatně rozumět.
00:15:39 Mami, nezlob se, ale ty jsi mi říkala,
00:15:42 že se táta k tobě chová hnusně.
00:15:44 Maruško nezlob se, ale my s tatínkem pořád nevíme, o čem mluvíš.
00:15:47 Ukázka z filmu Nespavost, kterou mohou diváci vidět 16.5.2010
00:15:56 na ČT1. Jak jste se v té roli cítil?
00:16:01 S odstupem musím říct, že jsem maloval čerta na zeď.
00:16:08 To bylo v době, kdy jsem cítil, že se v mém těle něco děje
00:16:14 a tahle postava je stejná.
00:16:19 Tahal jsem čerta za fousy.
00:16:25 Je tak trošku i o vás, nebo ne?
00:16:30 Trochu ano.
00:16:32 Film je o prázdnotě v rodinných vztazích.
00:16:37 Myslíte, že je to symptom naši doby?
00:16:42 Myslím, že je to symptom všech dob.
00:16:50 Aby všechno v rodině klapalo je velmi vzácná věc.
00:16:57 Byla, je a bude. Vztahy mezi lidmi je složitá věc.
00:17:02 Smíření a klid, po kterém všichni protagonisté
00:17:06 ve filmu touží je něco, co asi resonuje v každém z nás.
00:17:14 Hledal jste ho někdy v životě?
00:17:21 To víte, že jo. To hledáme všichni, ať už vědomě, nebo bezděky.
00:17:27 Tu a tam našel, tu a tam ztratil. Tak už to chodívá.
00:17:32 Je důležitá pro člověka víra?
00:17:37 Asi ano.
00:17:41 Je důležitá pro vás?
00:17:44 Moc mi to nejde.
00:17:47 Řekl jste, že ve vašem životě byly různé tragické, osudové momenty,
00:17:58 i dnes bojujete se zákeřnou nemocí, každý s něčím bojujeme.
00:18:07 Řekněte, co je důležité pro člověka, aby dokázal své zápasy zvládnout?
00:18:16 Asi musí vědět důvod, proč se probudit příští den.
00:18:25 Musí mít nějaké silné vazby na život, ať už to jsou vazby
00:18:33 na člověka, povolání.
00:18:39 Jaké jsou vaše vazby?
00:18:43 Na obé, o čem jsem teď mluvil.
00:18:48 Co pro vás je v tomto okamžiku nejdůležitější?
00:18:56 Mám největší starost s tím, až má choroba pokročí
00:19:05 do hodně špatných stádií, kdo a jak se o mně postará,
00:19:13 protože má představa, že když budu poctivě pracovat
00:19:19 a počítat s touto situací, tak si zaplatím instituci,
00:19:26 která se o mně postará.
00:19:29 Byl bych nerad, aby moje snacha, nebo vnučka
00:19:33 dělala opatrovnickou práci,
00:19:37 která není nejpřitažlivější, která je fyzicky náročná
00:19:43 pro obě strany.
00:19:46 Tak jsem si myslel, že by to měli dělat lidé,
00:19:49 kteří jsou za to dobře zaplaceni.
00:19:53 Mám dojem, že to zařízení u nás nefunguje.
00:19:59 Třeba k tomu ani nebude muset dojít.
00:20:02 Počítat s tím musíme.
00:20:05 Děkuji vám za to, že jste si našel čas.
00:20:11 Přeji vám hodně zdraví, sil, držím palce a děkuji za rozhovor.
00:20:21 Děkuji, palce si držme vzájemně.
00:20:31 Absolutní triumf ostravského studia České televize
00:20:34 na cenách Prix Circom Regional
- tak vypadalo
00:20:37 slavnostní udělování mezinárodních cen na Maltě.
00:20:40 Ostrava získala v celkem 7 kategoriích 2 prvenství
00:20:44 a 1 čestné uznání k tomu.
00:20:46 Podle mezinárodní poroty to šokovalo i takové
00:20:49 televizní stanice jako je britská BBC
00:20:51 nebo německá ARD.
00:20:53 S konkurencí z Ostravy tak podle ní teď musí počítat
00:20:56 všechny stanice.
00:20:59 Gratuluji Ostravě.
00:21:03 Tato a jiná slova chvály a gratulací padala
00:21:06 na malém ostrově uprostřed Středozemního moře
00:21:09 na adresu ostravského studia od novinářů a reportérů
00:21:12 z celé Evropy.
00:21:13 Na Maltu se sjeli udělit ceny Prix Circom Regional.
00:21:17 Na stole, u kterého seděli zástupci ostravského studia,
00:21:20 leželo cen nejvíce.
00:21:22 Myslím, že každý v televizním studiu Ostrava
00:21:26 a i každý občan Ostravy by měl být pyšný
00:21:28 na svou televizní stanici, která dokázala vyhrát
00:21:32 tolik cen v soutěži, do které se hlásí
00:21:34 tolik regionálních stanic z celé Evropy.
00:21:37 To je prostě znamenité.
00:21:39 Kategorii sportovních dokumentů ovládl snímek
00:21:42 V divokých peřejích Colorada.
00:21:44 Zrežíroval, natočil jej a napsal k němu scénář
00:21:47 Marek Hýža, dokument postříhal
00:21:49 Tomáš Kusín.
00:21:50 Právě dynamický střih, ale i nízké náklady,
00:21:53 se kterými zvládli tvůrci film vyrobit, bylo tím,
00:21:56 co porotu mimořádně zaujalo.
00:21:58 Tenhle film může být příkladem toho,
00:22:01 že to jde i v době dnešní krize,
00:22:03 může to být možná i návodem, jakým způsobem
00:22:05 řešit tyto filmy.
00:22:08 Díky tomu, že jsem přivezl dobrý materiál,
00:22:11 se z toho dal udělat takto výborný film,
00:22:14 který je schopen konkurovat filmům,
00:22:17 vždyť film porazil filmy z BBC, ARD.
00:22:19 A přesně to se povedlo i dokumentu
00:22:21 Infarkt v srdci Evropy z cyklu Ta naše povaha česká,
00:22:24 který zvítězil v kategorii Žít Evropou a který
00:22:27 prý mezinárodní porotu dokázal pořádně rozesmát.
00:22:30 České předsednictví Evropské unii totiž,
00:22:33 i když s tím tvůrci dopředu nepočítali,
00:22:35 v dokumentu vyznívá poněkud komicky,
00:22:38 a to i díky Entropě, plastice Davida Černého.
00:22:41 Na umělecký počin si velice dobře pamatuju,
00:22:45 protože jsem všude hledal svoji zemi,
00:22:48 Spojené království Đ a ona tam nebyla!
00:22:50 Podle celé myšlenky Entropy tedy ani nejsme v myslích
00:22:53 Čechů součástí Evropy!
00:22:59 Dobře, jsme a stejně tak Česká televize Ostrava,
00:23:01 jejíž úspěch byl znamenitý.
00:23:09 Na Maltě cenu za celý tým, který za dokumentem stojí,
00:23:12 přebíral režisér Petr Lokaj.
00:23:20 Nás překvapilo, že humor je přenosný za hranice
00:23:23 naší republiky, že někoho oslovil
00:23:26 napříč tou cestou , kde jsou zástupci ze 14 zemí,
00:23:32 u kterých se setkal s jednoznačným ohlasem.
00:23:35 3. cenu Đ čestné uznání Đ získal film Nepolepšitelný
00:23:38 režiséra Jiřího Svobody, který zaujal porotu už loni.
00:23:42 Tehdy se svým filmem Boží duha totiž dosáhl
00:23:45 nejen na vítězství v dramatické kategorii,
00:23:47 ale i na cenu nejvyšší Đ na hlavní ocenění
00:23:50 Prix Circom Regional, a z Nizozemí
00:23:52 si tak loni odvážel hned 2 sošky.
00:23:55 V posledních několika letech se jedná o skutečný pokrok.
00:23:59 BBC teď zjistila, že pokud chce vyhrát cenu,
00:24:02 musí soutěžit i se stanicemi jako je polská TVP
00:24:05 nebo česká ČT.
00:24:06 Je to pro ně doslova jakýsi budíček
00:24:10 a nesmírně je to šokovalo.
00:24:12 Pro ČT a pro ostravské studio,
00:24:15 které tu zastupuju, to znamená hlavně to,
00:24:20 že po pár letech, kdy se leccos podařilo,
00:24:23 se ví, kdo je ČT Ostrava, že umí dělat zajímavé
00:24:26 a skvělé pořady.
00:24:28 To považuju za takovou satisfakci,
00:24:31 ale i přínos pro ČT a pro Ostravu jako celek.
00:24:35 Pokud jde o Ostravu, tak to je jasné,
00:24:39 my jsme 2 regionální studia v ČR, Brno a Ostrava,
00:24:42 a my jsme ještě dál než Brno.
00:24:44 Ostrava je taková trošku tady vydaná sobě jaksi všanc,
00:24:48 a aby se prosadila, tak toho musí udělat
00:24:50 daleko víc než ty televize v velkých centrech,
00:24:55 kde je to trochu jednodušší.
00:24:56 Příští rok bude porota ceny udělovat v Rumunsku.
00:24:59 Do té doby se můžou diváci České televize
00:25:02 na oba vítězné dokumenty Đ V divokých peřejích Colorada
00:25:05 i na Infarkt v srdci Evropy Đ
00:25:07 podívat na webu ČT.
00:25:09 A kromě toho sledovat i pořady v televizi.
00:25:12 Kdoví, možná právě dnes tam poběží ten,
00:25:14 co vyhraje nějakou z cen v příštím ročníku.
00:25:18 Tak doufejme, že pořady a snímky ostravského televizního studia
00:25:22 budou bodovat nejen u mezinárodních odborných porot,
00:25:25 ale především u vás.
00:25:26 Přeji příjemný víkend, třeba ve společnosti
00:25:29 České televize.
00:25:30 Příští týden se na vás bude těšit Silvie Kleková.
00:25:34 Skryté titulky: Lucie Valachovičová Česká televize 2010