AUTOMOBILY

Francouzský elegán se vším všudy

15. 10. 2011

S Peugeotem 508SW jsme najezdili bezmála dvacet tisíc kilometrů a náš dlouhodobý test je u konce, je čas bilancovat. Jak se nám tedy s tímhle kombíkem střední třídy jezdilo?

Francouzský elegán se vším všudy Úvodem je asi dobré připomenout základní parametry testovaného „esvéčka“. Jedná se o nejvyšší provedení celé modelové řady nesoucí označení GT. Je vybaveno turbodieselem 2,2 litru s největším výkonem 204 koní a samočinnou šestistupňovou převodovkou. Uvnitř jsme měli k dispozici pořádnou nálož komfortní i bezpečnostní výbavy. Prakticky už víc ani objednat nejde. Její seznam je opravdu dlouhý a vyjmenovávat ho nemá smysl. Soustřeďme se teď na několik drobností, kterých jsme si během půlročního soužití všimli.

Francouzský elegán se vším všudy Jednou z nich je třeba Head-Up displej, který se po každém nastartování vysouvá do zorného pole řidiče. Funguje příjemně a je určitě vítaným pomocníkem, jen škoda, že se jeho základna nepříjemně zrcadlí v čelním skle. Hodně příjemná byla také masážní funkce již tak mimořádně pohodlných sedadel. Stačí zmáčknout tohle tlačítko, a únavu na dlouhé cestě z vás peugeot prostě vymasíruje. Příjemná záležitost…

Francouzský elegán se vším všudy Naopak ne úplně praktické jsou kapsy v předních dveřích. Když si do nich něco dáte a potom se opřete do všech 450 Nm, tato věc zmizí v jejich zadních částech. Tam na ni nedosáhnete. Pomůže vám jen ostřejší dotyk brzdového pedálu… Škoda, že telefon nebo něco jiného si nemůžete dát ani nikam jinam. Odkládacích prostorů je opravdu poskrovnu.

Francouzský elegán se vším všudy Prostor na zadních sedadlech je na danou kategorii obvyklý a prakticky totéž platí i o zavazadlovém prostoru. Ten lze v našem případě otevírat a zavírat elektricky. Praktická věc především v zimních měsících, kdy auto není zrovna nejčistší. A jaké bylo oněch 20 tisíc kilometrů strávených za volantem Peugeotu 508? V redakci jsme shodli, že gétéčku nejlépe svědčí dlouhé cesty a svým naladěním je tedy ideálním manažerským vozem.

Francouzský elegán se vším všudy Na německých dálnicích se peugeot i ve vysokých rychlostech okolo 200 km/h choval velmi jistě a stabilně. Auto jede jako po kolejích a není potřeba ho jakkoliv korigovat. Všechny ovládací síly jsou poměrně malé a vy máte pocit, že řízení a obsluha jsou lehké a příjemné. Tu a tam je tedy dobré kouknout na rychloměr. Myslíte si totiž, že jedete jen devadesátkou a přitom si to pelášíte o 30 km/h rychleji a ani vám to nepřijde.

Francouzský elegán se vším všudy Šestistupňová samočinná převodovka je s motorem o výkonu 204 koní sladěna velmi příjemně. Při sešlápnutí plynového pedálu auto reaguje bez zbytečné prodlevy, takže manuálního řazení jsme si ani moc neužili. Gétéčko je rychlík, který se nejlépe cítí na kvalitní silnici či dálnici. Město, dlažební kostky a přejezdy tramvajových kolejí mu moc nesvědčí. Nízkoprofilové pneumatiky, které vám dají pocítit každou nerovnost, tento dojem ještě umocňují.

Francouzský elegán se vším všudy Ještě vám dlužíme spotřebu. V průměru jsme jezdili za 6,3 l/100 km. Po městě to bylo o zhruba dva litry více. V průběhu půlročního testu nebyl důvod navštívit servis, dvacet tisíc kilometrů jsme najezdili bez jakékoliv závady.Na závěr bychom měli zmínit ještě jednu důležitou věc, a to je design nové pětsetosmičky. Zatímco za jeho největšími konkurenty se sotva někdo otočí, za tímhle Peugeotem si mohli všichni hlavu ukroutit. Je evidentní, že právě design je hlavní trumf v nelehkém boji s konkurenčními vozy střední třídy. Tak hodně zdaru „pětsetosmo“!

Autor: Redakce AMR