Proč Praha 7 vypověděla kontaktní centrum pro narkomany? Co láká České dráhy na miliardovém projektu pražské Opencard? Komu patří autorská práva na logo Českých aerolinií?

Obsah dílu

Přehrát vše

Vypovězení K-centra pro narkomany

(Horáčková Lucie)

V Praze žije odhadem asi deset až patnáct tisíc narkomanů. Tři tisíce z nich projde ročně dveřmi holešovického K-Centra, které je největším podobným centrem v Česku. Obstarává více než polovinu služeb pro narkomany na území Prahy a pětinu v celorepublikovém měřítku. Jenže na konci roku zůstanou tyhle dveře zavřené. Radnice Prahy 7 totiž kontaktní centrum bez náhrady vypověděla ze svých prostor a osmdesát narkomanů denně si nebude mít kde vyměnit stříkačku, nechat ošetřit žíly nebo se testovat na žloutenku.
Co s nimi bude, zjišťovala reportérka Lucie Horáčková.

videoVypovězení K-centra pro narkomany
...
video video

Vypovězení K-centra pro narkomany

Miliardová tramvajenka

(Lukáš Landa)

Na začátku to byl ambiciózní projekt, který měl Pražanům ulehčit život. Jedna karta, kterou měli používat nejen jako tramvajenku, ale i jakousi platební kartu se širokým využitím v obchodech a městských podnicích. Jenže projekt v ostatních sférách zatím moc nefunguje a tramvajenka za miliardu je příliš velký luxus. Zdá se, že to je nejlepším doporučením pro České dráhy, které si pofidérní projekt za stovky milionů chtějí pořídit taky. Co České dráhy očekávají od projektu své karty, po tom pátral reportér Lukáš Landa.

videoMiliardová tramvajenka
...
video video

Miliardová tramvajenka

Spor o logo ČSA

(Michael Fiala)

Všimli jste si, že letadla Českých aerolinií jsou pomalovaná dvěma různými způsoby? Má to souvislosti, o kterých se veřejně nemluvilo ani při nedávném pokusu o privatizaci. Autoři původního loga ČSA z roku 1992 zažalovali aerolinie za to, že jejich práci už sedmnáct let údajně používají neoprávněně - bez licenční smlouvy. Proto požádali soud, aby jejich logo Českým aeroliniím používat zakázal a nařídil vyplatit autorům třiapadesát miliónů korun. Soud zatím nerozhodl, ČSA mění loga na letadlech, vozidlech, budovách či vizitkách a o problému se jim nechce mluvit. Je za tím vypočítavost grafiků, kterým nestačily milionové honoráře za odvedenou práci, anebo jde o seriózní spor o autorská práva a dodržování zákonů? To zjišťoval reportér Michael Fiala.

videoSpor o logo ČSA
...
video video

Spor o logo ČSA

Ke stažení

Stopáž37 minut
Rok výroby 2009
 P ST