Německá dramatická minisérie spřádá hustou síť mezilidských vztahů, které mají společného jmenovatele v rozděleném Berlíně sedmdesátých let.

Dvacátník Lars Weber dokončuje u východoněmecké státní bezpečnosti výcvik na agenta „Romea“. Což znamená, že má být nasazen jako špión se specializací na navazování kontaktu s ženami za účelem získávání citlivých informací. Jeho první úkol jej zavádí do západního Berlína, kde má svůj šarm a naučené taktiky nasadit na Lauren Faberovou. Ta pracuje na americké odposlouchávací stanici Teufelsberg v britském sektoru a coby svobodná matka s rebelantským dospívajícím synem představuje z pohledu Larsových nadřízených ideální cíl.

Další linie, které se s touto hlavní proplétají a protínají, zosobňuje např. Laurenina kolegyně a kamarádka Sabine Cutterové. Coby dcera vysoce postaveného důstojníka americké rozvědky také ona má svou krycí identitu. Přetvářka a skrývání vlastní podstaty jsou praktiky nejen agentů a pracovníků informačních služeb, ale i obyčejných občanů východního Německa. Platí to jednak o gay učiteli Axelovi, který kvůli lásce hledá cestu ven z Východu. Příležitost se mu naskytne, když se dozví, že někdo buduje tajný tunel, jenž má vést pod Berlínskou zdí. Stejně tak svá tajemství skrývá Klara, Larsova sestřenka a dcera Axelova pracovního kolegy. Coby nadaná plavkyně se pro své rodiče stává velkou nadějí na nemalé společenské výhody, které se ovšem neobejdou bez obětí.

Páteř série tvoří propracovaný scénář z pera význačné britské scenáristky Pauly Milneové. Každá z pečlivě vyprofilovaných postav v sobě zrcadlí odlišné aspekty studené války a toho, jak dobová ideologie pronikala do života obyčejných lidí a podmaňovala si je. Nenásilně se tak zde potkávají motivy jako posedlost komunistického režimu sportovními úspěchy, které měly být dokladem prosperity a odhodlání komunistického lidu, ale také obecná role sportovních utkání jako ideologického nástroje. Dojde i na pečlivě zrekonstruované praktiky Stasi, jednak při výcviku agentů, ale i na její výslechové metody založené na psychologickém teroru. Skrze figuru Axela se nepřímo připomíná, že homosexualita byla překvapivě dříve dekriminalizována ve východním než západním Německu.

Minisérie vznikala jako velká mezinárodní produkce. Natáčení probíhalo primárně v pražských exteriérech i filmových studiích a sešly se na něm význačné talenty z různých koutů světa. Nejzvučnějším jménem, které také producenti všude vyzdvihují, je švédská herečka Sofia Helinová. Představitelka ikonické Sagy Norénové ze seriálu Most zde ztvárnila Lauren Faberovou. V dalších hlavních rolích jí skvěle doplňují mladé herecké talenty Tom Schilling (Válečná generace; Sakra, kluku) a Friederike Bechtová.

Režie byla svěřena Oliveru Hirschbiegelovi, který začínal v televizní branži, ale následně na sebe mezinárodně upozornil celovečerním filmem Experiment (2001) a svou pozici řemeslně vytříbeného profesionála stvrdil mezinárodním hitem Pád Třetí říše (2004). Oscarová nominace na nejlepší cizojazyčný film Hirschbiegelovi otevřela cestu do zahraničí, kde realizoval např. Invazi (2007) s Nicole Kidmanovou a Danielem Craigem či životopisný snímek Diana (2013) s Naomi Wattsovou. Do televizní sféry se vrátil již jako vyhlášený režisér v době, kdy médium díky trendu televize kvality mělo zcela jinou prestiž než v době jeho začátků na Komisaři Rexovi. Hirschbiegelovo jméno se objevuje pod prvními díly koprodukčního seriálu Borgia (2011) i u jednoho dílu historického seriálu TURN (2014) věhlasné americké kabelové stanice AMC. Pod společným nebem je prvním televizním projektem, který měl Hirschbiegel zcela ve své režii.