Nepřepínejte na ČT2! Nezapínejte televizi! Nedívejte se! (2003) Režie V. Klusák, F. Remunda

Litujeme, ale pořad není v iVysílání dostupný
Video není k dispozici

Dokumentární komedie Český sen zasáhla do skutečného života mnoha Čechů. Jednatřicátého května roku 2003 se sešlo několik tisíc lidí na louce v pražských Letňanech. Přilákala je sem reklamní kampaň, slibující hypermarket Český sen s nevídaně nízkými cenami. Dav však na místě našel jen plátěné průčelí. Tento „přátelský podvod“ byl součástí projektu filmových studentů Víta Klusáka a Filipa Remundy. Objednali totiž u jedné z největších reklamních agentur propagaci neexistujícího produktu - hypermarketu. Pak už jen s kamerou sledovali, jak se dnes vyrábí důvěryhodná reklama, jež nemusí být sebeméně podložena skutečností. Zábavný i znepokojivý film zblízka pozoruje reklamní profesionály, režiséry, psychology, analytiky, české celebrity, ředitele hypermarketu i zákazníky - tedy svůdný kolotoč konzumentství, v němž se dnes většina z nás veze.

Humorná, provokativní a inteligentní „reality show“ Český sen dokázala vrátit nejširšímu českému publiku zájem o dokumentární film. Film získal řadu ocenění nejen v Česku, ale i na významných světových festivalech v San Francisku, Dánsku, Rusku, korejském Soulu. Do programu svého festivalu ho zařadil i Michael Moore, tvůrce nejúspěšnějšího současného dokumentu Fahrenheit 9/11. Sousloví „český sen“ označující plané sliby přejali do svého slovníku novináři, politici i obyčejní lidé.

Stopáž57 minut
Rok výroby 2003
 ST
ŽánrDokument

Všechny koprodukční filmy České televize