Rada

Smlouva s operátory

11. 11. 2015

Dotaz diváka: Mobilní operátor mi automaticky prodloužil smlouvu na další dva roky, aniž by mi nabídl, zda chci smlouvu uzavřít dál, či nikoliv. Je to správné?

Operátor má samozřejmě ze zákona právo na prodloužení smlouvy, je-li ovšem tato možnost ve smlouvě sjednána. A proto doporučuji, aby si nejdřív klient zkontroloval, zda toto ujednání je ve smlouvě obsaženo a případně za jakých podmínek k prodloužení může dojít. Podle zákona o elektronických komunikacích má operátor povinnost zákazníka informovat, a to způsobem, který si zákazník zvolil pro zasílání vyúčtování, o možnostech a způsobu ukončení smlouvy ještě před jejím uplynutím. Takové oznámení musí operátor učinit nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím smlouvy tak, aby si zákazník mohl rozmyslet, zda o prodloužení smlouvy má zájem, či nikoliv. V případě, že by tato podmínka nebyla dodržena, pak nemůže dojít k platné prolongaci smlouvy a zákazník by měl kontaktovat svého operátora s žádostí o přerušení poskytování služeb, nebo se obrátit přímo na dozorový orgán operátora, kterým je Český telekomunikační úřad.

Autor reportáže: Marek Pavlovský

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží