Rada

Bankomat

9. 2. 2015

Dotaz diváka: Vybíral jsem z bankomatu 10 000 korun, bankomat vydal ale jen 9 000. Hned jsem transakci reklamoval ve své bance. Odpověděli mi, že přepočítali hotovost a vše sedí, takže nemám na vrácení peněz nárok. Jak se můžu bránit?

V případě že vám bankomat nevydá požadovanou hotovost, tzn. vydá méně peněz nebo nevydá peníze žádné, jedná se o nesprávně provedenou platební transakci. V takovém případě lze doporučit navštívit nejbližší pobočku banky, u které máte veden účet a podat reklamaci na nesprávně provedenou platební transakci, to je potřeba samozřejmě doložit. Banka v případě, že reklamaci neuzná a vaši žádost zamítne, je možné obrátit se na soud, případně na finančního arbitra, který je oprávněn ve věci rozhodnout. Výhoda řízení u finančního arbitra je velká v tom, že řízení probíhá rychle a je zdarma.

Autor reportáže: Ondřej Tejnský

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží