Rada

Internetový prodej

27. 9. 2012

Dotaz diváka: Objednal jsem si na internetu levné pneumatiky. Místo pneumatik mi ale prodejce sdělil, že zboží je z důvodu velmi nízké ceny nedostupné. Prý se jednalo o omyl.

Pokud jste platně uzavřel kupní smlouvu, je prodávající povinen dodat zboží řádně a včas a za sjednanou cenu. V případě, že prodávající vám odmítne zboží dodat, můžete odstoupit od smlouvy a požadovat náhradu škody. Tato škoda je zejména rozdíl mezi cenou, za kterou jste uzavřel kupní smlouvu a cenou, za kterou pak následně jste zboží pořídil. Pokud byla na internetu uvedena příliš nízká cena, záleží na tom, zda se jednalo o zjevný omyl, ze kterého jste mohl rozpoznat, že tato cena je nepřiměřená, např. pokud jeden kus nové pneumatiky bude stát 100 korun, jedná se o zjevný omyl prodávajícího a smlouva nebude uzavřena.

Autor reportáže: Jan Mauric

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží