Rada

Reklama za stěrači

3. 10. 2008

Dotaz diváka: Jak se můžu bránit proti reklamám, které mám neustále za stěračem auta?

Všechno upravuje zákon o regulaci reklamy, který to řeší, ovšem řeší to samozřejmě způsobem, kdy ukládá nějaké povinnosti, ale ta dobytnost těch povinností je složitější. Zákon totiž říká, že je zakázána reklama, která by způsobovala tomu, vůči komu je šířená, nějaké náklady, případně by jej obtěžovala. Ale to obtěžování je hned v zákoně napsáno, že musí nějakým způsobem ta osoba vyjádřit. U poštovních schránek už se zavedlo, že si každý nalepí na schránku, že nesouhlasí s tím, aby mu ta reklama byla doručována, takže tam to funguje. U reklam za stěračem vzniká otázka, jak oznámit, že o to nestojím. Buď by si asi musel tazatel dát u auta za sklo nějakou cedulku, že s tím nesouhlasí, případně jak zde i naznačuje, že to dělá stále stejná agentura, tak ji oslovit nějakým dopisem a oznámit ji, že si to nepřeji. Pak samozřejmě kdyby to bylo porušeno, tak zákon zná sankce a orgány, které je ukládají, a je možné to sankcionovat, je možné se toho domáhat.

Autor reportáže: Petr Konečný

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží