Úvod » Chat s odborníkem » Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina

Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina

Fotografie

projekt Jedu s dobou

Záznam chatu z 18. 4. 2018

DAYD:
LB - Co si od projektu Jedu s dobou slibujete?
Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina: 12:38
Já a mí kolegové si od projektu slibujeme to, že některým řidičům seniorům pomůžeme získat větší jistotu za volantem, zjistit své možnosti a otestovat potenciál svého vozidla atd.
SK:
PJ - Proč ten název Jedu s dobou?
Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina: 12:40
Doba utíká rychlým tempem, automobilový průmysl se rychle mění a principy, které platily před 20 lety mohou být zastaralé. Proto je důležité jet s dobou. Zároveň jsme nechtěli, aby z názvu vyplývalo, že senioři již za volant nepatří, jak si někteří lidé myslí.
ANTI:
LB - - Co máte vy přímo společného s projektem Jedu s dobou?
Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina: 12:44
Jsem koordinátor projektu a snažím se ho ve všech fázích řídit, tak, aby kurzy byly naplněny v co největší míře a pro účastníky byl co nejužitečnější.
ANTIMONY:
PJ - Co máte vy přímo společného s projektem Jedu s dobou?
Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina: 12:44
Jsem jedním z instruktorů, kteří kurzy povedou v centrech bezpečné jízdy po celé ČR.
ANTIMONY:
PJ - Kdo vymyslel projekt Jedu s dobou?
Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina: 12:50
Projekt vznikl na půdě Asociace center pro zdokonalovací výcvik řidičů Autoklubu ČR za přispění jejich jednotlivých členů - centra bezpečné jízdy a to i za spolupráce Rady seniorů ČR. Nicméně není důležité kdo ho vymyslel, ale k čemu má sloužit. Lidé ve věku dnešních seniorů během svého řidičského života mnoho příležitostí se podobných zdokonalovacích kurzů zúčastňovat. Nicméně v dnešní době jsou senioři nepostradatelnými členy pracovních týmů a pokud jsou už na zaslouženém odpočinku, tak musí aktivně pomáhat v rodinách, mají mnoho koníčků při kterém používají vozidlo.
AK:
LB - Je dobré vždy jet s dobou?
Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina: 12:54
V životě to třeba vždy nutné není, ale v silničním provozu to bohužel platí. Každý kdo se v silničním provozu chová jinak než většina, generuje problém, který může skončit velmi tragicky. Proto je potřeba jet s dobou z hlediska technologie aut, legislativy i situace v provozu.
Mojmír :
Jak je to s ručením za případnou škodu na mém autě. Na stránkách výcvikového střediska je napsáno, že středisko za škody neručí.
Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina: 13:15
I když má Vaše vozidlo například havarijní pojištění, tak jelikož je kurz prováděn mimo veřejné pozemní komunikace, tak bohužel toto pojištění ani pojištění z provozu vozidel neplatí. Nicméně výcvik není veden, tak aby se vozidlo poškodilo. Kluzné plochy na kterých se výcvik provádí jsou na cvičištích právě proto, aby se vozidlo co nejméně amortizovalo (pneumatiky a podobné součástky) a aby se cvičilo v malých rychlostech s minimálními nebo nulovými riziky. Pravděpodobnost, že své vozidlo "rozbijete" je při striktním dodržení pokynů instruktora prakticky nulová.
Matějček Josef:
Dobrý den. Čím to je, že se v mých 64 letech a po cca 2 mil km na evropských silnicích, bojí jezdit jen v Česku? Krásný den.
Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina: 13:18
My Češi jsme Švejci. To asi odpovídá za vše ... Problém je neschopnost českých řidičů vcítit se do potřeb druhého a respektovat jej jako rovnocenného. Jsou země v Evropě, a to Vy víte, kde se jezdí rychle, porušují se pravidla, přesto se řidiči vzájemně respektují a vzájemně si vyhoví ...
Jana:
Dobrý den, co si osobně myslíte o tom, že řídí lidé nad 85 let, kteří mají už problém jít do schodů, často jsou unavení a řídí často sice \"jen\" po městě v malé rychlosti, ale troufnou si i mimo město.
Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina: 13:23
K tomu bychom uvedli, že 85 není jako 85. Někteří lidé v 85 jezdí na lyžích někteří nemohou sejít ze schodů, jak uvádíte. Je to o osobní zodpovědnosti a uvědomění si, že pokud se pustí do provozu mimo obec, není správnou volbou jet pomalu, že musí být schopni respektovat tempo většiny. Pokud toto tempo nejsou schopni zvládnout, už by měli zvážit rozhodnutí, že mimo obec jezdit nebudou.
Jarka:
Dobrý den, jsem aktivně jezdící seniorka, ale přes to bych se do vašeho projektu hned zapojila - bohužel, je mi teprve 64,5. Ale musím říct, že bych do nějakého takového projektu nahnala hlavně mladé řidiče. Tu hrůzu, která se kolem mě na silnicích denně odehrává, rozhodně z 99 % nezpůsobují senioři. A když tak sleduji sociální sítě, kde se často objevují různé testy řidičů, potvrzuje se mi můj názor. Nicméně vaší akci fandím, a jestli ji budete opakovat příští rok, a nesmete mě do té doby na silnici nějaký \"mladý nadupaný závodník\", určitě se zúčastním, abych si utvrdila, že jsem pořád řidičsky IN.
Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina: 13:28
Děkujeme za dotaz. Bohužel jsme v reportáži nedostali příležitost sdělit, že opravdu nejproblémovějšími řidiči jsou mladí do 26 let. Na druhou stranu je ale statisticky pravdivé, že senioři jsou hned druzí a to hlavně ve smrtelných nehodách. Jinak řidiči senioři všeobecně nespáchají mnoho dopravních přestupků, ale bohužel nepřímo mnoho nehod vygenerují právě proto, že jsou uvážlivější a opatrnější, což dnešnímu tempu světa není po vůli. Věříme, že se projekt bude opakovat i příští rok. My proto uděláme proto maximum, bohužel nemůžeme porušit nastavená pravidla a budeme se na Vás snad těšit příští rok.
Renata:
Dobrý den, chápu, že kvůli dotacím na projekt je stanoven minimální věk, ale není třeba možné absolvovat tento kurz ve věku nižším s tím, že si to účastník uhradí? Mé mámě je 63 a řídí téměř denně od svých 18, ale jak jste říkali - vozí naše děti a přestože si myslím, že řídí dobře, tak by se mi něco takového pro ní líbilo jako zpestření a potvrzení jejích znalostí. Děkuji
Mgr. Pavel Jedlička , Ing. Libor Budina: 13:42
Dobrý den, doufejme, že projekt bude pokračovat i v dalších letech. Po překročení 65 let bude i pro ní zdarma. V současné době se může kdokoliv přihlásit do standardních kurzů, které nabízejí jednotlivá centra bezpečné jízdy (polygony). Všichni instruktoři Vaši mamince jistě vyjdou vstříc a zodpoví její dotazy i na kurzech, kde zrovna nejsou i další senioři.

Přehled chatů

Lenka Szántó, Libor Zapletal

Fotografie

29. 4. 2018

scenáristka a vyšetřovatel

Dagmar Prajzlerová

Fotografie

26. 4. 2018

Veronika Tomanová

Fotografie

24. 4. 2018

PhDr. Lenka Šulová

Fotografie

23. 4. 2018

Simona Zmrzlá

Fotografie

23. 4. 2018

herečka

David Mendl

Fotografie

20. 4. 2018

lékárník

Ivo Šmoldas

Fotografie

20. 4. 2018

jazykovědec, publicista, literát

Jakub Vágner

Fotografie

20. 4. 2018

rybář, cestovatel

Marek Herman

Fotografie

19. 4. 2018

pedagog

Vladivojna La Chia

Fotografie

19. 4. 2018

zpěvačka

prim. MUDr. Jana Kociánová

Fotografie

18. 4. 2018

pneumoložka

první | předchozí | 1 2 3 4 5 | další | poslední (6)