Chat

mluvčí České obchodní inspekce

Denis Gaidoš

Záznam chatu ze čtvrtka 12. prosince 2013

Gračov: „Víte, že si dělali legraci Lábus a Kaizr, že po rozdělení ČSFR bude slovenská měna 1 Gajdoš?“

Denis Gaidoš: „:-)“

ISUZU: „Kolik lidí má Váš útvar tisk. mluvčího v ČOI?“

Denis Gaidoš: „Dobrý den, jako tiskový mluvčí nemám na ČOI žádný útvar. Tiskový mluvčí je součástí oddělení komunikace a styku s veřejností. Na tomto oddělení působí celkem tři pracovníci.“

ISUZU: „Pořádají se tiskovky ČOI a jak často?“

Denis Gaidoš: „Pravidelné tiskové konference se konají 1 x za půl roku. Mimořádné - dle potřeby sdělení problému.“

ISUZU: „Co jako mluvčí inspekce vše zajišťujete?“

Denis Gaidoš: „Předávám veřejnosti či novinářům informace a zjištění ČOI, odpovídáme na dotazy dle zákona 106, komunikujeme se širokou spotřebitelskou veřejností, vydáváme tiskové zprávy. Snažím se radit spotřebitelům - číslo mého mobilu najde každý na stránkách www.coi.cz“

jana: „Je nutné při reklamaci vadného zboží zachovat neporušený obal jak chtějí prodejci?“

Denis Gaidoš: „Nutné je to pouze v případě, že je obal součástí výrobku či zboží (např. foťák). Pokud jdete reklamovat boty, lednici, televizi apod., tak není třeba původní obal.“

Filip Harvánek: „Dobrý den, je hezké, že se stále řeší práva kupujících zákazníků e-shopů, bohužel se vůbec nezmiňuje také druhá strana - provozovatelé e-shopů, kteří se snaží vyhovět zákazníkům a místo toho se jim vrací nevyzvednuté zboží - balíky, za které e-shop musí samozřejmě vždy zaplatit poštovné. Nebo si zákazníci převezmou zboží, které neuhradí (ne vždy funguje naivita, že za slušnost - odeslání zboží s úhradou převodem bez čekání na tuto úhradu - je odpověděno slušností) a jiné starosti s nepoctivými zákazníky. Toliko k neustále jednostranému řešení práv zákazníků, podnikatelé mají bohužel zřejmě jen povinnosti... Hezký den, Filip Harvánek“

Denis Gaidoš: „Dobrý den, existují i odborná či zájmová sdružení podnikatelů, která prosazují jejich zájmy a práva.“

Franta Řezáč: „Dobré ráno. Provozuji zakázkovou výrobu triček s potiskem a samolepky na dle zákazníka. Jak je to s reklamací výrobku na zakázku. Zákazník si objedná zboží, tisk dle vlastního požadavku. Zboží mu odešlu. On si jej na poště nevyzvedne. A mně se vrátí. Já zboží už mohu jen vyhodit. Vznikají mi tím nemalé škody. Děkuji za odpověď F. Ř.“

Denis Gaidoš: „V případě zakoupení zboží přes internet má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do čtrnácti dnů.“

JINDRA: „dobry den jak vzpominate na uvadeni dobreho rana jindra od olomouce“

Denis Gaidoš: „Dobrý den, byla to výborná zkušenost. Moderovat 2,5 hodiny živě je náročné a člověk se naučí spoustu věcí (pohotově reagovat, rychle formulovat myšlenky atd.). Bylo fajn spolupracovat s profíky z České televize.“

Josef Holý: „Proč jste vlastně odešel z TV ? Nám jste se jako moderátor Dobrého ráno líbil.“

Denis Gaidoš: „Dostal jsem nabídku podílet se na rozjezdu projektu pražské Televize Metropol, tomu jsem nemohl z profesního hlediska odolat.“

lukáš: „dobrý den. výrobce spotřebičů whirpool odmítá řešit mou reklamaci, dokud jim nesdělím svůj telefon. prý se se mnou musí telefonicky spojit servisní středisko (nabídl jsem místo toho mail) mají právo podmínit řešení reklamace sdělením tel.čísla? děkuji“

Denis Gaidoš: „Jestliže nevlastníte telefon, tak nemůžete sdělit své číslo :-) Reklamace a reklamační řízení má jasné náležitosti a není povinností spotřebitele, zákazníka uvádět své tel. číslo.“

P.Nový: „bude čoi posilovat personálně aby se zákaznící lépe chránili, ukládalo by se více vysokých pokut podvodníkům a tím se i zvyšoval státní rozpočet?“

Denis Gaidoš: „Dobrý den, výše pokuty nezávisí na počtu inspektorů, ale na druhu porušení zákona či normy, závažnosti takového porušení, škodě, opakování, dopadech a nebezpečnosti. Chci upozornit, že velká většina podnikatelů, živnostníků jsou poctiví a respektují práva spotřebitele a dodržují zákony a normy ČR a EU.“

Jan Rektořík: „Dobrý den ! Chtěl bych se Vás zeptat, zad je normální tento postup při nákupu zboží na internetu: manželka si na stránkách, které se tváří, že jsou české, si objednala boty. Zboží přišlo z Polska. Když ale zjistila, že ji boty nesedí, kontaktovala tento obchod a bylo ji sděleno, že boty musí poslat na reklamaci do Německa. Trochu divný postup, nemyslíte ? Děkuji za odpověď.“

Denis Gaidoš: „Dobrý den, při nákupu zboží přes internet máte právo odstoupit od smlouvy do čtrnácti dnů a to bez udání důvodů. Prodávající může uvést adresu, kam se zboží na reklamaci má zaslat, i mimo ČR. Při internetovém prodeji je opravdu potřeba důkladně prověřit dotyčný e-shop či prodávajícího.“

Štěpán Vaymár: „Dobrý den, zakoupil jsem louskáček na ořechy a po prvních dvou lousknutí jsem zjistil,že se mi s ním špatně pracuje a tak jsem ho následující den odnesl zpět do prodejny, že ho chci vrátit s tím, že si koupím jiný výrobek(což byla i podmínka paní prodavačky). Když jsem jí řekl, že jsem s ním vylouskl dva oříšky, tak mi sdělila, že použitý nemohu vrátit a přitom na louskáčku nejsou žádné stopy po použití. Zboží jsem vracel v původním obalu. Děkuji za odpověď“

Denis Gaidoš: „Dobrý den, prodávající nemá povinnost přijmout zboží zpět, pokud nejde o reklamaci.“