Cesta meče

Hodnocení pořadu:
1 2 3 4 5 Počet hlasů: 13  
Sdílet
| Poslat odkaz

Diskuse

  • L.V. 6. 3. 2012 12:42 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 2

    Kdo to tady navrhoval souboj japonského a evropského meče? Rád se zúčastním za japonskou stranu. Ale ne nějaký rádoby souboj, po kterém se půjde na pivo. Vím, že by japonský meč evropana s jistotou zabil. Kdo odporuje, ať přijde!

  • R.J.S. 24. 8. 2011 23:03 (!) Reagovat 1 +1 -1 0

    Jen pro predstavu,vaha 1rucniho gotickeho mece je okolo 1,25kg,jedenapulrucni mec vazil do 1,6kg.Beru vetsinovy prumer dochovanych exponatu.

  • Hookyboy 3. 8. 2011 11:05 (!) Reagovat (@) 3 +1 -1 1

    Jak můžete někdo hanit tyto meče? Obdivuji je, stejně jako práci pana Bolfa. Jsem členem nožířského fóra, kde pan Bolf také prezentuje své výrobky a nemohu jinak, než před ním smeknout. Jinak srovnání katany a středověkého meče mi přijde zvláštní. Je to jako srovnávat Ferrari a Hummer.
    Z mého pohledu je katana rychlá sečná zbraň a zřejmě i lehčí a obratnější, než středověký obouruký meč. Co se týká ostrosti, bude katana určitě jedovatější. Jinak pro shlédnutí v praxi, na Spektru dávali pořad Smrtící válečníci a tam dělali i testy, kde srovnávali samuraje s vikingem (ve druhém díle samuraje se spartským vojákem) , jejich zbraně a účinky na protivníka. viz. http://www.youtube.com/watch?v=zfxZGiJk_iE

  • Martin 24. 2. 2011 22:08 (!) Reagovat 5 +1 -1 6

    Asijské fake

    Japonský meč? Nesmysl.Japonský kudličky. To je správný výraz. Prostě asijské fake.
    Souhlas s Janem a panem inženýrem Jakubíkem. Zkrátka.. Mnoho povyku pro nic..

  • Jan 24. 2. 2011 22:01 (!) Reagovat 5 +1 -1 7

    Meč nebo nůž?

    Tady někdo nic nepochopil. Ono co by kdo chtěl po nějakém kamikaze. Tak co myslíte vy fanatičtí obdivovatelé japonských dlouhých nožů? Kdyby do sebe pořádně při nějakém souboji třískly čepelemi o sebe japonský úzký meč a středověký široký meč. Který by to ustál s menší újmou? Já tvrdím, že ten dlouhý nůž zvaný katana by šel do kytek jako první. Ono se to tolik nechce dívat na americké filmy o samurajích a ninjích..Pro mně japonské meče nejsou meče, ale jen dlouhé nožíky. Souhlas s panem inženýrem Jakubíkem.

  • Kuba 29. 10. 2010 19:01 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 1

    Prosim o radu

    dobry den pisu bakalarku souvisejici s damascenskou oceli (rekladanou oceli). Pokud by jste meli nejake rady ohledne volby materialu , vyroby atd. prosim nechejte mi odkaz na emailu. moc dekuji...

  • Jakub 14. 8. 2010 22:42 (!) Reagovat 0 +1 -1 5

    málo kdo vý, japonský meč katana vznikl původně v koreji.
    a dohadovat se kde první začali vyrábět a používat meče jestli v evropě nebo v asii to je podle mě téma pro hádavé blbečky.
    viz komentář - kecal 29. 7. 2010 19:34

    • Pavel Bolf 25. 8. 2010 08:19 (!) Reagovat (@) 3 +1 -1 4

      původ jap. meče

      japonský meč v Koreji rozhodně nevznikl. Korejské a čínské technologie byly pouze Japonci převzané a meče a ocel z těchto oblastí se do japonska z počátku dovážely. Nicméně Japonský meč vznikl samozřejmě v Japonsku.

  • Pavel Bolf 31. 7. 2010 10:39 (!) Reagovat (@) 7 +1 -1 3

    Technologie zpracování u starých evropských mečů je minimálně stejně obdivuhodná jako u mečů japonských. Zejména keltské zbraně, ale samozřejmě i mladší gotické a další meče vyráběné ve vysoké kvalitě pro šlechtu byly ukázkou mečířského a metalurgického umění mistrů té doby. Zbraně byly vždy vyráběny v různých kvalitách, to platí i pro Japonsko. Meče pro pěšáky měly svárové kazy, kvalita oceli byla nižší a to se týkalo celého procesu zpracování.
    Meče obecně představovaly v oblasti zpracování oceli coby produkt vrchol. Vzhledem k složitosti procesu si dle mého fanatického názoru zasluhují pozornost.

  • Macek 21. 7. 2010 16:29 (!) Reagovat (@) 3 +1 -1 1

    nějak nechápu první příspěvek

    Katana (japonský samurajský meč) je klasifikován jako obouruční meč, takže meč prosím. Sám cvičím Aikido a cvičím i s mečem. Ano ta věc je primárně určena k řezání masa a kostí, už i stavbou čepele, ale nazývat to nožem....?
    A pochopitelně patřím taktéž mezi obdivovatele, byť ne fanatické, neb v praxi člověk zjistí , že všechny povídačky jsou pochopitelně jen fámy. To platí i účincích střelných zbraní a vím o čem mluvím :)

  • Ing.Michal Jakubík 18. 7. 2010 21:40 (!) Reagovat (@) 3 +1 -1 17

    Cesta meče?

    Japonský meč, to u mě není meč, to je jen dlouhý nůž. Nechápu jeho fanatické obdivovatele..

    • Obdivovatel 19. 7. 2010 13:30 (!) Reagovat 5 +1 -1 3

      Japonský meč je úžasný řemeslný výrobek (stejně jako další meče) ale pro jeho obdivovatele je ještě něčím víc v porovnání s ostatními meči. Chápu jeho fanatické obdivovatele ;-)

    • kamikaze_cze 27. 7. 2010 14:03 (!) Reagovat (@) 4 +1 -1 4

      Dlouhý nůž?

      Japonský meč je něco,co by jistě pan ING.Michal Jakubík dokázal se svým inženýrským přístupem a schopností posuzovat věci objektivně,určitě v odpovídající kvalitě vyrobit.I kdyby to měl být dlouhý nůž :)A to že pan ING. něco nechápe,neznamené že to není hodno obdivu.

    • kecal 29. 7. 2010 19:34 (!) Reagovat 0 +1 -1 5

      Nuz?

      Vy mate doma 110 cm noze ? :) Pokud srovnate napr rimske mece Gladius dlouhe kolem 70-80 cm tak ty take nikdo neoznaci za nuz. Jinak pokud se pamatuji spravne, tak katana vznikla pomerne pozde ve srovnani s evropskymi "meci", na ktere pravdepodobne narazite, a jeji vlastnosti mely byt takove aby se s sni vyborne utocilo ale take branilo, uz pri svem vzniku mela byt ultimatni jedenapulrucni chladnou zbrani.

Pošlete svůj komentář

Vložením komentáře vyjadřujete souhlas s pravidly diskuse. Pokud tato pravidla nedodržíte, váš příspěvek může být upraven či smazán.


 *

 *

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.


 *

Položky označené * jsou povinné.

Sledujte diskusi e-mailem

Příspěvky zadané do diskuse vám budeme posílat na zadanou e-mailovou adresu. Na konci každé zprávy bude odkaz pro odhlášení.

 *

 *

Položky označené * jsou povinné.

Pošlete svou připomínku


 *

 *

 *

Položky označené * jsou povinné.

Stopáž: 33 minut – Rok výroby: 2010 – W
Žánr: Sport
Vysílání pořadu

Tento pořad v současnosti nevysíláme. Můžete si však nechat zaslat zprávu, pokud se objeví v aktuálním vysílání:

Nastavit připomenutí

Starší data vysílání najdete kliknutím na následující odkaz.

MobilnĂ­ aplikace ÄŚT