Ze závislosti do nezávislosti

Hodnocení pořadu:
1 2 3 4 5 Počet hlasů: 194  
Sdílet
| Poslat odkaz

Diskuse

  • Divák 15. 8. 2010 02:05 (!) Reagovat 7 +1 -1 0

    Adéle

    Adélo,přečetl jsem si znovu Tvé příspěvky a bohužel,jsem o to víc přesvědčený,že tu na nás hraješ betla.
    Tvůj první příspěvek je z 30.7.Zmiňuješ se o závislé matce a svých pocitech viny,že jí neumíš pomoci.V závěru už píšeš k pořadu a děkuješ p.Jílkovi,že Ti ukázal závislost z pohledu blízkých závislého.Adélo,ale tenhle pohled přece znáš.Za ten by měli děkovat ti,kteří ho ještě nikdy nepoznali.Pak mi trochu nejde do hlavy,jak jsi se nemohla zmínit o svém bratrovi,který má také závisláckou minulost.
    5.8. píšeš o p.Jílkovi,že je pro Tebe osobně velkou pomocí a nadějí.Je to podle Tebe obětavý člověk s obrovským srdcem.Tady bych se chtěl zeptat,jak se to projevuje?Dělá jen svoji práci.Nebo dělá něco nad rámec svých výkonů za které je placen?
    12.8. Zmiňuješ se konečně o bratrovi,kdysi drogově závislém,pro kterého maximum udělala matka a pomohla mu!Možná by ses v zájmu věci mohla rozepsat více o bratrovi.Jak dlouho fetoval,co bral,v čem spočívala pomoc matky.Také bys mohla napsat,jak dlouho fetuje matka.Zajímalo by mě,jaký časový úsek proběhl mezi koncem fetování bráchy a začátkem fetování mámy. K pořadu podotýkáš:"...tento příběh skončil dobře,pro mě jsou takové příběhy vždy nadějí,že lze žít i bez drog." Tady,pokud bys nefabulovala,by byla na místě zmínka o Tvém bratrovi,něco jako radost,že ON TO DOKÁZAL,ale Ty jsi ocenila vymyšlený příběh z televize a tak o existenci bratra pochybuji.
    14.8.Omlouváš se za své příspěvky,srovnáváš se se "svým bratrem",který by nepřispíval a nevyjadřoval se.Škoda!Jeho vyjádření by se dalo vyvažovat cenou zlata,když trochu nadsadím. Už se blížím k závěru,Adélo.Už je to 15 dnů od Tvého prvního příspěvku.Pokud stále platí,že pan Jílek je Tvou velkou nadějí v záležitosti s Tvou feťáckou matkou,tak se ptám,jak jste daleko ? Pomoc podle vzorce pana Jílka je jednoduchá.Ruce pryč od matky,která nemá zájem se sebou něco dělat a uchýlit se k babičce.Pokud babička stojí za matkou,pak by mě opravdu zajímala rada pana Jílka.Adélo,snad Ti stačí mé argumenty,pro které nevěřím,žes skutečná dívka ve věku 15 let,ale spíše výplod někoho z blízkých pana Jílka.Považuj to za můj názor.

    • Lukáš 15. 8. 2010 03:49 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 7

      Divákovi

      Tak mě pane...pane...vlastně možná paní...Divák...(bez kontaktu)... napadá, co za tím je? Co to je s tou vaší nedůvěrou a zlostí? Kdo vám co proved? Kde je jádro pudla?
      A prosím mluvte za sebe. Se mnou nikdo nehraje, jestli s vámi, to nevím, ale mě si neberte do úst prosím.

    • Ina 15. 8. 2010 06:47 (!) Reagovat 0 +1 -1 6

      divák?

      nebo spíš ten, kdo má ve všem jasno. Napadlo Vás, že Adéla, která by předstírala, že jí je 15 let, by dokázala předstírat, že neumí psát spisovně? Tušíte vůbec, jak dítě, které přijde o dětství, protože řeší problémy dospělých, přemýšlí a vyjadřuje se?

    • Rita Nejtková 15. 8. 2010 07:47 (!) Reagovat 0 +1 -1 7

      Re:

      Paranoa? Za slovy plného utrpení domýšlet takové fabulace?
      Adélo, nenechte si tím zkazit náladu, tahle slova ve skutečnosti nejsou o Vás (jednou tykám, jednou vykám, vykání si zasloužíte). Ta slova jsou o nějakém problému pisatele, který ale rozhodně není problém Váš. Jen vycítil, že jako plná bolesti a neznalá tohoto způsobu komunikace budete snad nejsnadnější cíl pro uspokojení jeho ega. Prosím, nesdělujte zde více detailů dle jeho "objednávky", není Vaší povinností vyprávět cokoliv z Vašeho života komukoliv, jen proto, že s Váma chce hrát hru "nevěřím, dokaž to". Já Vám věřím. Rozhodně nejsem sama.
      Bohužel tací jsou i důvodem, proč sem nechtějí někteří diváci psát.

    • Jan Jílek 15. 8. 2010 07:54 (!) Reagovat (@) 1 +1 -1 7

      Když už mě Divák

      zmiňuje, podotknu, že mám Adélino telefonní číslo, několik mailů, plus její IP adresu.

      Cesta od rady k rozhodnutí bývá dlouhá. Soukromé povídání s Adélou, zde ventilovat nehodlám.

      Mám od ní informace odkud je, dívám-li se na Google na přihlašování na mé stránky, vidím tam uvedeno místo, které má být Adélino bydliště.

      Divák má pocit, že má právo na informace ze soukromí Adély. Myslím si, že ona rozhoduje, co řekne a co ne, nikoliv Divák, který nakonec ani nedá kontakt na sebe. Jinak Židé, chování Diváka, říkají "chucpe."

    • Jan Jílek 15. 8. 2010 08:08 (!) Reagovat (@) 1 +1 -1 6

      Včera jsem hovořil

      s dívkou, jejíž příběh Divák považuje za vymyšlený.

      ....Tady,pokud bys nefabulovala,by byla na místě zmínka o Tvém bratrovi,něco jako radost,že ON TO DOKÁZAL,ale Ty jsi ocenila vymyšlený příběh z televize a tak o existenci bratra pochybuji....

      Ta dívka plakala a řekla, že herečka co ji hrála byla skvělá. Já to slečné Vágnerové sdělím. Ona dívka sem nechce přispívat, a nedivím se ji, protože nechce být terčem otázek a hodnocení ze strany lidí typu Diváka.

      Je krásná a muži se za ni otáčejí pro její krásu a obdivují ji pro jeji inteligenci. Nemá žádný zájem prozrazovat, na rozdíl od Adély, něco ze svého života veřejně. Chce zůstat obdivovanou pro svoji krásu a chytrost a nechce aby se za ni lidé otáčeli jako za feťačkou. Chápu ji.

      Mohu-li zcela soukromě prozradit, píše mi celkem dost lidí, kteří sledují zdejší diskusi a nemají potřebu se ji právě z výše uvedených důvodů zůčastnit.

      Pokud to uznám za nutné, dám jim číslo na sebe a pozvu je bud na skupinu, nebo s nimi proberu jejich trápení. Spíše vyslechnu než proberu.

  • Ondra 13. 8. 2010 22:52 (!) Reagovat 1 +1 -1 0

    Fetka je super herecký výkon.

    • Lenka 14. 8. 2010 09:23 (!) Reagovat 2 +1 -1 0

      fetka

      Mi v tomto díle chyběl trochu pohled z druhé strany.To ,co se dělo v rodině,jak se například chovala pod vlivem k rodičům atp.Pro mě to vyznívalo tak,že se odhalila příčina-necitlivá výchova,ambiciozní rodiče....,ale bylo zcela vynecháno čeho se Zuzana dopustila na rodičích,čím si oni prošli při její závislosti.....

  • Lukáš 13. 8. 2010 11:39 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 5

    fetka

    Líbila se mi skupina, řeči těl a práce s rodinou. Rodinná terapie. I jsem se bavil u zákroků..."jsi obyčejná fetka, kterých jsem viděl tisíce"..."Já ti dovoluju si tu motorku koupit" :-) a pak objetí, dobré..."ano schválil, máte něco proti tomu?"... herci se mi opět líbily. I hodným, chytrým, rozumným a talentovaným lidem se tyto věci stávají. Tak to holt je. Nadějný konec je nadějný...

  • Valdimír 13. 8. 2010 10:58 (!) Reagovat 1 +1 -1 1

    Zkouška fungování

    Pan Jílek hlásí (nejspíš odněkud z Anglie), že mu nefunguje tato diskuse. Proto ji zkouším.
    Pokud se toto v diskusi objeví, pak tedy, pane Jílku, je závada u vás.
    Zdravím.

    • Jan Jilek 13. 8. 2010 11:15 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 4

      Huž to

      funguje, ale ne z Anglie, ale z Prahy. :-)

      • Vladimír 13. 8. 2010 11:26 (!) Reagovat 1 +1 -1 1

        Funguje

        Tož vítejte doma. Měl jsme vůbec nějakou dovolenou, nebo jste většinu času strávil u iPhone a odpovídal v diskusi?
        Mimochodem, pokud ji už nemáte, stahněte si do iPhonu aplikaci ČT24 - kromě textových zpráv je tam nově live vysílání ČT24. Přes wifi to funguje neuvěřitelně dobře. :-)

        • Jan Jílek 13. 8. 2010 14:32 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 6

          Dovolenou jsem

          měl, ale tohle beru jako zábavu na dovolené. :-)

  • Marcela B. 12. 8. 2010 22:43 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 5

    Díl "Fetka" se mi velmi, velmi líbil. Je asi zbytečné hodnotit, porovnávat. Těžko zvažovat, zda-li byl ještě vydařenější než "Péčková past" :-)... Gratuluji a děkuji.

    ___________________________________
    Jen si neodpustím poznámku pod čarou. Již jsem psala v minulém komentáři úvahu nad reklamou na alkohol. Ovšem jinak než vrchol cynismu se už nedá nazvat, že se odvysílala reklama na Fernet přímo před začátkem pořadu o závislosti. To snad není možné!

  • Vladimír Šťastný 11. 8. 2010 11:15 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 5

    poděkování

    Nejdříve chci poděkovat panu Jílkovi a všem tvůrcům pořadu, ale už méně těm co rozhodují o vysílacím času. Sám jsem čtvrtým rohem abstinující alkoholik a držím se hlavně díky panu Jílkovi a jeho přednášce o spoluzávislosti, ještě teď po letech, když si na ni vzpomenu, běhá mě mráz po zádech, byla to opravdu síla. Pořad je něčím podobným a strašně moc pro mě i ostatní prospěšný. Mýt tu moc teror a násilí co páchá alkoholik hlavně na ženách a dětech, trestám vězením jako těžké ublížení na zdraví. A s paní co píše o reklamě na alkohol, také souhlasím, proč už není reklama třeba na heroin nebo jiné drogy je to úplně stejné.

  • Marcela B. 9. 8. 2010 23:50 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 5

    Paradox

    Nedá mi to, abych se nezmínila o jednom hledisku. Totiž ČT jako státní, resp. veřejnoprávní instituce se jeví značně kontroverzně. Na jedné straně natočí společensky prospěšný, varovný pořad o alkoholismu, vyvolávající tolik emocí. Na druhou stranu pak jako by se nechumelilo, s klidem odvysílá i v době, kdy se mohou dívat děti /!/ reklamu na alkoholické nápoje. Včera pivo, hned dvoulitrovka, však půllitr je jak nic, dnes fernet, jindy vodka. Bohužel, stalo se mi včera, než jsem stihla sáhnout po ovladači, že dcerka shlédla jeden veselý pivní šot. Načež nadšeně pronesla: "Mňam, to musí být dobrý"! Až mi zatrnulo...

    Přemýšlím nad situací. Nemalé koncesionářské poplatky zřejmě neuspokojují finanční potřeby ČT. A tak si ČT přilepšuje mj. od výrobců alkoholu, aby mohla natočit např. pořad o závislosti na něm. Není to paradox?

  • Marie M. 7. 8. 2010 22:11 (!) Reagovat 1 +1 -1 1

    děkuji

    Jsem spoluzávislá, manžel alkoholik... Pane doktore, moc mi pomáháte, snad to povede i ke změně. Děkuji vám.

    • Jan Jílek 7. 8. 2010 22:27 (!) Reagovat (@) 1 +1 -1 4

      Sice nejsem doktor,

      ale těší mě, že máte s pořadu prospěch :-)

  • Martina 7. 8. 2010 12:54 (!) Reagovat 0 +1 -1 5

    díky

    chtěla bych se připojit k diskusi a poděkovat za práci, která je potřebná - jste potřebný a proto Váš život má smysl, řád a kázeň.
    Stále je pravdou, že na závislé stále čeká více pomoci nejprve ze strany rodiny, lékařů, ale i terapeutů. Pro lidi kolem závislých je toho podstatně méně a protože jsem bývalá manželka alkoholika, která odešla po čtyřech letech společného žití s alkoholismem, pomohly mi Vaše pořady v pocitu, který se vrací stále - bylo dobré odejít, nebylo? Pomohlo by to jemu, nepomohlo? Nyní po třech letech bez něho vidím a potvrzuji, je to na nich samotných, vždyť i pro ty co odejdou, je to těžké, začít znovu, postarat se o děti, bydlení a na ně moc velké pomoci nečeká. Zvládnout to ale je možné a žít život bez stresů a napětí je opravdu jednodušší jak pro člověka samotného tak i pro děti.

    • Jan Jílek 7. 8. 2010 14:06 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 6

      Jo jo,

      často plarí, kdo uteče vyhraje, ale to zklamání bolí i tak Martino, že?

      • Martina 7. 8. 2010 21:29 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

        Život není o tom kdo vyhraje, především ne ve vztahu. Manželství pro mne bylo něco co vytrvá napořád přes překážky, proto bylo moc těžké se rozvést, snad to nebyl útěk,ale nutnost k přežití. Přestože jsem tenkrát neznala Váš přístup k závislým, mám ho velmi podobný. U nás jsme absolvovali pobyt u Apolináře / manžel 3. měsíce/, společně týdenní pobyt jako přípravu na další život s abstinencí,následně recidiva, u které to skončilo.
        Tak jako se s jizvou na tváři žije dál, žije se i s jizvou na duši. Přesto každý životní příběh Vás někam posune dál. Mne pomohlo začít studovat VŠ a v daném oboru se snažit najít odpověď PROČ?? Proč nám? Dnes už vím, že tu odpověď nikdy nenajdu,ta není.
        Chtěla bych do budoucna se víc zabývat touhle problematikou, možná právě víc než závislí mne zajímají rodinní příslušníci a terapie s nimi. To je ale budoucnost...
        Víte co mne zajímá? Kdo přišel s myšlenkou natočit díly Ze závislosti do nezávislosti a jestli je možné počítat s dalšími díly? Díky

        • Jan Jílek 7. 8. 2010 21:38 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 6

          Martino

          napsal jsem knihu, která se jmenuje "Ze závislosti do nezávislosti" a byla mi nabídnuta CT spolupráce. Takže asi tak. "-) Spoluzávislými se zabývám 15 let

          • Jan Jílek 7. 8. 2010 21:39 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 6

            Ano ty

            čtyři díly jsou natočeny, stříhají se a budou se v září schvalovat. Kdy se budou vysílat nevím.

            • Martina 8. 8. 2010 13:21 (!) Reagovat 0 +1 -1 5

              Tak to je fajn, budu se těšit na další díly a mohu být tak troufalá a zeptat se jestli byste mi mohl doporučit i jiné knihy zabývající se závislostí pro mou závěrečnou práci? Děkuji

              • JanJílek 8. 8. 2010 15:02 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 6

                Snad jen

                Tak Nešpor je takový aktivní autor, :-)

                • Martina 10. 8. 2010 20:20 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

                  díky

                  díky za informaci, Nešpora vím a Skálovu metodu uznáváte?

                  • Jan Jilek 10. 8. 2010 20:48 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 4

                    Skála

                    byl vynikající terapeut, takže odpověd zní ano. Ovšem co uměl Skála, neuměli většinou jeho epigoni.

                    • Martina 11. 8. 2010 20:06 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

                      A Skála také publikoval? Jsou k sehnání jeho knížky? Kdyby Vám vadily moje otázky, tak se moc omlouvám, jinak děkuji za informace.

                      • Jan Jílek 11. 8. 2010 22:21 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 3

                        Jo jo Skála publikoval

                        http://www.bibliohelp.cz/rejstriky/autori/jaroslav-skala

  • Liba 7. 8. 2010 08:07 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 3

    Hurá

    Už to je zázrak, že si Tv všimla,že je tu velký problém -alkoholismus.Velké tabu v ČR.Vím, co to obnáší, sama jsem nepila, ale chlastala, abstinuji přes 6 let, nic moc, ale jsem vděčná za každý střízlivý den.Zdravím Ritu, všem , hlavně dr.Jílkovi díky.

    • Jan Jílek 7. 8. 2010 08:27 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 2

      Nejsem doktor

      ale jinak díky za pozdrav. :-)

    • Jan Jílek 7. 8. 2010 14:12 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 4

      Tabu pro koho?

      Pro veřejnost? A co by měli víc vědět? Něškdy mám pocit, jako v dobách, kdy jsem pracoval se sexuálními agresory. Ti také říkali, "kdyby o nás víc věděli." Tak jsem se jich ptal: Myslíte, že by vám to snáz prominuli?

      Já myslím, že to tabu není, jen se to podává málo přijatelnou formou a lidé nechtějí tu méně přijatelnou formu sledovat. Navíc mají pocit, že se jich to netýká. A také dokud je tahle životní zkušenost nepotká nemají důvod se tím extra zabývat. Mají svoje starosti. :-)

první | předchozí | 3 4 5 6 7 | další | poslední (13)

Pošlete svůj komentář

Vložením komentáře vyjadřujete souhlas s pravidly diskuse. Pokud tato pravidla nedodržíte, váš příspěvek může být upraven či smazán.


 *

 *

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.


 *

Položky označené * jsou povinné.

Sledujte diskusi e-mailem

Příspěvky zadané do diskuse vám budeme posílat na zadanou e-mailovou adresu. Na konci každé zprávy bude odkaz pro odhlášení.

 *

 *

Položky označené * jsou povinné.

Pošlete svou připomínku


 *

 *

 *

Položky označené * jsou povinné.

Stopáž: 22 minut – Rok výroby: 2010 – -ST-W
Žánr: Vzdělávání
Vysílání pořadu

Tento pořad v současnosti nevysíláme. Můžete si však nechat zaslat zprávu, pokud se objeví v aktuálním vysílání:

Nastavit připomenutí

Starší data vysílání všech dílů najdete kliknutím na následující odkaz.

Související pořady
MobilnĂ­ aplikace ÄŚT