TS Ostrava | TS Brno

Diskuse

Úvod » Kniha na pokračování

  • Mirka 2. 9. 2009 11:11 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

    Porota neexistuje!

    Schválně volím kontroverzní titulek, protože jen přímé provokace tady občas s něčím pohnou.
    Václav Reithmaier tu 27. 7. 2009 zdvořile žádal porotu, zda by mohla amatérským autorům poskytnout nějakou zpětnou vazbu. K jeho žádosti jsem se zde 31.7. připojila i já, a po instrukci Diváckého centra ČT jsem stejný text poslala i přímo jim. Jedinou reakcí až podnes byla automatem vygenerovaná odpověď, že se mým podnětem budou zabývat.
    Považovala bych rozhodně za vhodnější, kdyby nám bylo odpovězeno, ať již třeba pouhým vysvětlením, že porota z těch a těch důvodů svá kritéria zveřejnit nehodlá. Místo toho - čiré mlčení.
    Proto se právem domnívám, že žádná porota neexistuje a vybrané příspěvky losuje cvičený šimpanz z klobouku (což by alespoň mně opravdu mnohé vysvětlovalo z hlediska jejich výběru...)

    • Andrea Ajk 2. 9. 2009 16:14 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

      Musím se zastat poroty. Dotazy určené pro ČT se nedostanou k porotě, ale do ČT. A také pochybuji, že by se porota mohla v této diskusi nějak vyjadřovat. Pakliže Vám ČT neodpověděla, adresujte svůj hněv tam, i když si myslím, že hodnotit každou kapitolu zvlášť je obtížné, už proto, že porota má X členů a co porotce, to diametrálně odlišný názor. O třech vybraných rozhoduje zřejmně hlasování.
      Ledažeby ke každé kapitole vzniklo X různých hodnocení, často protichůdných.

    • Divácké centrum ČT 2. 9. 2009 18:37 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

      Přeposláno

      Dobrý den,
      váš diskusní příspěvek byl přeposlán redakci.
      Divácké centrum ČT

      • Mirka 3. 9. 2009 08:42 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

        Děkuji ČT za jakous takous reakci a těším se na další. A konkrétnější...

        A Andreu prosím, aby si povšimla, že jsem svou výtku neadresovala přímo porotě, že jsem si dovolila žádat odpověď na své (přesněji naše) podněty a nepředepisovala, jaká že by měla být, a že až tato (opět poněkud nadrzlá) poznámka dohnala ČT aspoň k nějaké, byť nemastné neslané, odpovědi.
        A porotu opravdu nemiluji (zejména tedy její anonymitu a absenci jakýchkoli pravidel pro její ozhodování, alespoň při pohledu zvenku), to jsem už myslím na těchto stránkách vysvětlila v předchozí diskuzi dostatečně....

  • Mirka 1. 9. 2009 14:20 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

    panu Švejcárkovi

    Pane Švejcárku,
    vrátila jsem se z dovolené (proto ode mne byl na chvíli pokoj) a začínám se zvolna orientovat v místním srpnovém dění. A ať už jsem Vám tedy v minulosti napsala cokoli a rozcházeli jsme se v názorech jakkoli, myslím, že jedno prvenství Vám v každém případě plným právem náleží: CENA ZA PLODNOST (tím mám prosím na mysli oblast literární...)

  • Jakub Sláma 31. 8. 2009 14:07 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

    Mohl bych se ČT zeptat,

    kolik vám došlo desátých kapitol? x)

    • ČT 1. 9. 2009 12:53 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

      Dobrý den Jakube,

      celkem nám přišlo třináct desátých kapitol od psavců amatérů, moc děkujeme za zaslání. Krásný den

  • Anežka 28. 8. 2009 08:52 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

    Poslední kapitola - jaká bude?

    Už někdo přemýšlel, jak celý příběh ukončit? Zkuste něco navrhnout.
    Jen doufám, že to neskončí probuzením dětí a zjištěním, že se jim to všechno jen zdálo. To je dost otřepané a podráží to všechen předchozí děj.

  • Marta 26. 8. 2009 15:20 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

    Není důvod k odsuzování amatérských kapitol a autorů

    Psát do podobné soutěže je velmi náročné. Jednak je velice málo času na psaní (5 dní neumožňuje autorům potřebný odstup pro korekci díla), je třeba nacpat celý příběh do 18.000 znaků, alespoň symbolicky navazovat na předchozí děj a ve své kapitole dořešit příběh od začátku do konce (jinak ho někdo další kapitolou posune někam úplně jinam). Zároveň jsou všichni soutěžící amatéři. Z těchto důvodů se mi jeví kvalita vybraných kapitol jako adekvátní vzhledem k podmínkám. Jsou zde slabší a silnější kapitoly, ale názory na to, které jsou které se mohou rozcházet. Každopádně přeji všem autorům hodně štěstí do dalších kol a aby se nevzdávali kvůli dílčímu neúspěchu. Naopak ho brali jako výzvu pro další kolo.

  • czaky 24. 8. 2009 12:40 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

    zveřejnění starších variant amatérských kapitol

    Dobrý den, bylo by možné někdy někde zveřejnit všechny kapitoly, které nevyhrály hlasovací souboj a nebyly zařazeny - pokud možno i s výsledky hlasování :-)? Bohužel ne vždy si je stihnu přečíst a docela by mě to zajímalo.

    PS: pokud to pana Švejcárka uklidní, také se můj literární vkus obvykle neshoduje s většinou hlasujících čtenářů, takže neklesejte na mysli a klidně pište dál ;-).

  • J.Švejcárek 23. 8. 2009 09:06 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

    Sbohem a bez šátečku.

    Gratuluji p.Hrdličkové k už druhému jasnému vítěztví, ačkoli z něj tentokrát žádnou radost nemám. Nejraději bych tu kapitolu osobně z knihy vytrhnul, stejně, jako tu s Rambem. Minule jsem vítěztví p.Hrdličkové označil za jednookého krále, ale jak je vidět, králem může být i slepec s nejdelší hůlkou. A protože se mi touto kapitolou definitivně rozpadly všechny stavební kameny, z kterých jsem vycházel, končím. Tato soutěž však pro mne byla poučná a zjistil jsem o sobě několik skutečností:
    1)že neumím psát, což už jsem věděl
    2)že neumím vystihnout smysluplný příběh, což jsem netušil
    3)že nemám smysl pro humor, čehož jsem se bál
    4)že můj literární vkus se diametrálně liší od 98% populace, což jsem tušil
    5)že při čtení je třeba vypnout mozek a nevnímat fatální neschody v ději
    6)že se k psaní a čtení už nikdy nevrátím
    7)že neumím prohrávat - ano, i u mne se tentokrát poprvé (v minulých kolech jsem objektivně neměl šanci) dostavil pocit flustrace z toho, že ani v tak prachbídné konkurenci nejsem schopen urvat byť jediný nezaujatý hlas!!!
    Do soutěže jsem pod svým i cizími jmény naposílal 19 kapitol (jednou 4 z 8) a všechny propadly (zaslouženě). Snažil jsem se podporovat diskusi a pobízet lidi k psaní, ale zbytečně. Snažil jsem se hlasy svými a svých přátel aspoň trochu kormidlovat děj, ale ani zde jsem neuspěl. A hlavně jsem se snažil v každém kole za sebe a co nejobjektivněji napsat, co se mi na které kapitole líbí či nelíbí a doufal, že tak budou činit i ostatní. Abych se už sakra jednou dověděl, proč houfně hlasují pro kapitoly, kterým za mák nerozumím. Proto je na čase uvolnit místo schopnějšímu, aby se příště vybíralo ze tří, a ne ze dvou kapitol. Závěrem bych se chtěl omluvit všem účastníkům i porotě, že museli mé "výtvory" číst, i když věřím, že v posledních kolech je už přeskakovali. A hlavně poděkovat všem několika jednotlivcům, kteří mi z recese či jiných důvodů poslali svůj hlas....Tak, a teď jsem ze sebe definitivně udělal blbce, ale napsat jsem to musel.

    • Helena J 23. 8. 2009 10:35 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

      Nemůžu souhlasit

      Mrzí mě, jestli jsem svou předchozí reakci špatně formulovala, měla to být pouhopouhá pochvala, ale asi jsem se zapletla do slov a výsledek jako pochvala nevyzněl. Myslím si, že píšete opravdu skvěle a nechápu, jak je možné, že "slaďák bez děje" pí. Hrdličkové může mít tolik hlasů....Pište, prosím, dál!

      • Jan 23. 8. 2009 20:52 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

        A co třeba proto,

        že se ten "slaďák bez děje" tak skvěle čte?

        • Andrea Ajk 23. 8. 2009 21:44 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

          Jak komu. Ale jestli hledáte formu bez obsahu a nepřemýšlíte o textu, pak máte pravdu. Ostatně, na začátku všech zvrácených ideologií stála čtivě napsaná demagogie. Tím však nechci říct, že kapitola pana Švejcárka je něco super. To rozhodně není. Je to infantilní, dialogy otřesné a zápletka prvoplánová. Nepovedená parodie, zřejmě, ale k smíchu není. Tentokrát palec dolů, pane Š.! A pro všechny tři!

          • J.Švejcárek 23. 8. 2009 22:12 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

            Děkuji za upřímnost, na to jsem čekal devět kol. Jen škoda, že nepřišla dřív. Mohl jsem sobě a porotě ušetřit fůru času.

            • Andrea Ajk 23. 8. 2009 22:19 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

              Není zač. A toho blbce jste ze sebe fakt udělal. Na začátku mně Vaše blázniviny celkem bavily, ale tentokrát jste přeťáp. A pořádně! A nejen s kapitolou.

  • J.Švejcárek 22. 8. 2009 09:07 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

    Hlas pro macDonaldovou a konečná.

    Deváté kolo je pro mně, a myslím, že nejen pro mně, pomyslná konečná. Nerad to říkám, ale je to poprvé, kdy si ani jednu z vybraných kapitol neumím v knize představit a ani si jí tam představovat nechci. Paní Poslušná nazvala neděli sobotou, stejně jako v minulé kapitole překřtila Anču na Lídu. A nejspíš si spletla i knihu na pokračování s jistou konkurenční soutěží. Těžce mně však zklamala kapitola paní Hrdličkové, od které jsem mnoho očekával a do níž jsem po přečtení p.Poslušné vkládal naděje. Jednak mně zaskočily další dva týdny knižního času (příště asi budou dva roky prázdnin) a opět chyběl knižní děj. Autorka popisuje dva týdny jako dítě letní tábor - mám se dobře máme kamarády, chodíme na výlety atd. atd. Ale to je sakra málo! Pan Jarchovský popsal týden zcela jinak, se spoustou historek, např, historka s mincí, s hráběmi, s hrachem, s říkankou před kostelem...Takhle se píše. Navíc nechápu, proč děti byli sami sebou a rodiče ne. Neznali jména dětí, chovali se jako postavy, byli postavami. Ničemu se nedivili....Tak proč tam teda byli??? Nechápu a zase nechápu. Hlasy pro tuto kapitolu jsou zřejmně ve skutečnosti hlasy pro navštívenou knihu a ne pro p. Hrdličkovou!
    Když jsem po první kapitole označil p.Jarchovského za televizní věž, trčící nad ostatní amatéry, snesly se tu na mně hromy blesky. S každou kapitolou se však ukazuje, že jsem měl pravdu. Pane Jarchovský, vraťte se! Napište další kapitolu a nasaďte tuto vykodrcanou lokálku zpátky na koleje!!! My čtenáři Vám budeme vděční!

    • Zdeněk J. 24. 8. 2009 15:43 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

      Tak jo

      Vážený pane Švejcárku, vaše pochvala těší i zavazuje. Nasadil jste mi brouka do hlavy a laťku vysoko, ale zkusím to. Poslední kapitola je jako mokré mýdlo, nejde uchopit, ani se od ní odrazit a nízko letícím míčkem se smeč neudělá.

  • Helena J. 21. 8. 2009 13:58 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

    Hlasuju jednoznačně pro

    Jana Švejcárka! Byla jsem velmi zvědavá, čím autoři dokáží zabít babiznu, která se, myslím, dostala na výslunní všech kapitol. Pan Švejcárek mne mile překvapil. I když mi od takto starých dětí příde nepravděpodobné, aby dokázaly potlačit vlastní sobectví a darovat jednu ze tří příležitostí někomu jinému. Ale je to kniha o zázracích, tak proč ne. Nejlepší na tom je, že nepomohly někomu v knize, ale klukovy od sousedů. A mimochodem je to velmi čtivě napsané!

    • Jan Švejcárek 22. 8. 2009 08:12 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

      Děkuji za kladné hodnocení mého pokusu. Jen nevím, čím jsem Vás překvapil. Měl jsem za to, že jsou mé kapitoly celkem konzistentní a v jednotném stylu. Co se týče dobrého skutku, máte samozřejmě pravdu, že by děti ani nenapadlo se kouzla vzdát, kdyby ho ovšem dostali od Vševěda "zadarmo". Takhle měli přece jen pochybnosti a výčitky a to je nutilo přemýšlet.

  • Tatínek 21. 8. 2009 10:15 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

    Kde jsou 9. kapitoly od amatérů?

    Dostal jsem od syna úkol je stáhnout a nějak je nemůžu najít.

    • Tatínek 21. 8. 2009 10:52 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

      Už se objevily.

      Asi jsem je chtěl moc brzo.

první | předchozí | 3 4 5 6 7 | další | poslední (17)

Toto je diskuse o knize na pokračování.
Ostatní komentáře prosím zasílejte do diskuse o anketě / pořadu.

Pošlete svůj komentář

Vložením komentáře vyjadřujete souhlas s pravidly diskuse. Pokud tato pravidla nedodržíte, váš příspěvek může být upraven či smazán.


 *

 *

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.

 *

Položky označené * jsou povinné.