iVysílání

Nápověda

Co dělat, když iVysílání vůbec nefunguje?

Nedaří-li se vám přehrát žádné video na těchto stránkách, pravděpodobně nemáte správně nainstalován zásuvný modul Adobe Flash Player pro svůj prohlížeč.

  1. Přejděte na web get.adobe.com/cz/flashplayer
  2. Klepněte na tlačítko Stáhnout a stažený soubor spusťte (přesný postup a umístění souboru se může v různých prohlížečích lišit).
  3. Po odsouhlasení licenčních podmínek a dokončení instalace restartujte prohlížeč.

Pokud vám i po instalaci modulu Adobe Flash Player přehrávání nefunguje, může být problém způsoben omezováním kapacity nebo blokováním komunikace mezi vaším počítačem a vysílacími servery.

Omezování kapacity může být způsobeno programy ve vašem počítači (především programy pro stahování) nebo okolní sítí. Zkontrolujte, zda neprobíhá stahování (např. prostřednictvím protokolu BitTorrent, služby RapidShare apod.). Pokud ano, ukončete jej nebo s přehráním pořadu v iVysílání vyčkejte na jeho dokončení. Tento postup uplatněte i v případě, že nahráváte soubory z vašeho počítače na server v Internetu.

V případě omezování nebo blokování provozu okolní sítí nejdříve zjistěte, jakou rychlostí a kvalitou vaše přípojka disponuje. Pro otestování použijte například server www.rychlost.cz, www.lupa.cz, www.speedtest.net. Pro kvalitní přenos videa v TV kvalitě (576p) je vyžadována rychlost downloadu minimálně 2000 kb/s, pro přehrávání v HD kvalitě (720p) minimálně 4000 kb/s. Dalším sledovaným parametrem je odezva, jejíž průměrná hodnota by neměla překročit 20 ms a maximální hodnota měla být nižší než 50 ms.

Pokud jste připojeni prostřednictvím bezdrátové sítě, ověřte, že na stejném přístupovém bodu nestahují další uživatelé. Pokud je to mimo vaše možnosti (například pokud pracujete v síti 3G/UMTS), iVysílání pravděpodobně nebude fungovat bezchybně. Pokud hraniční prvek vaší sítě (například router) obsahuje bránu firewall, zkontrolujte, zda je nastavena tak, aby umožňovala připojení zevnitř ven na portech 80 a 1935. Pokud brána firewall pracuje s analýzou přenášeného obsahu („payload inspection“), doporučujeme tuto analýzu při testování vypnout.

Uvedené rady jsou obecné a v průběhu času budou doplněny o konkrétní příklady z řešených případů.

Zobrazení přes celou obrazovku bez videa (fullscreen)

Pokud se Vám při zobrazení „na celou obrazovku“ nezobrazuje video, ale slyšíte pouze zvuk, je nutné vypnout hardwarovou akceleraci ve Flash Playeru. Vypnutí lze učinit takto:

  1. Pravým tlačítkem myši klikněte do oblasti videopřehrávače a zvolte „Nastavení“
  2. Po zobrazení nastavení Flash Playeru zrušte zaškrtnutí „Hardwarová akcelerace“

Po restartu internetového prohlížeče Vám bude již video fungovat opět i při zobrazení na celou obrazovku.

Ukázka nastavení přehrávače

Připojení přes proxy server

Pokud Vám nefunguje iVysílání v rámci Vaší firemní sítě, mají Vaši správci sítě zablokované některé internetové služby nebo je mají přesměrované přes transparentní proxy servery a toto přesměrování může způsobovat úplnou nebo částečnou nefunkčnost internetového vysílání. Poproste Vaše správce sítě (pokud je to možné a pokud Vám to Váš zaměstnavatel nezakazuje), aby upravili nastavení zabezpečení, aby mohlo iVysílání fungovat (jedná se o porty 554, 1935 a případně 80 na streamovací servery).

Přehrávání iVysílání ve Windows 8 s prohlížečem Internet Explorer 10

Pokud používáte MS Windows 8 s prohlížečem Internet Explorer 10, můžete se setkat s problémem načítání Flash Playeru. Tato chyba vzniká úpravou pravidel používání Flash Playeru v IE 10. V nastavení IE 10 je nutné povolit konkrétní webové portály, které smějí využívat Flash Player v prohlížeči. Do tohoto seznamu je nutné přidat i www.ivysilani.cz a www.ceskatelevize.cz.

Pro podrobnější popis postupu doporučujeme tento článek na Interval.cz.

Zároveň upozorňujeme na zprávu zveřejněnou společností Microsoft o přípravě plánovaného updatu IE 10, který má zpřístupnit Flash player v prostředí Metro, viz zpráva na Živě.cz

Tuto aktualizaci doporučujeme nainstalovat.

Nehraje konkrétní pořad nebo máte jiné připomínky?

Pokud máte otevřených více oken nebo tabů prohlížeče a v některém z nich běží nekorektně napsaná flashová aplikace (například flashová reklama), může to ovlivnit kvalitu videa (video se může například trhat). Před tím, než oznámíte chybu, prosíme vyzkoušejte chod videa v iVysílání jako jedinou aplikaci (tj. zavřete všechna ostatní okna/taby webového prohlížeče).

Pokud vám některé pořady hrají, ale jiné ne, můžete nám to oznámit prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme za pochopení a všechny zaslané podněty.

Patch pro IP 6

Všem divákům, kteří využívají protokol IP v.6 a mají potíže s přehráváním iVysílání na svém PC, doporučujeme nainstalovat opravný balíček vydaný společností Microsoft:
http://go.microsoft.com/?linkid=9728870

Tento balíček upravuje prioritu využívání IP v.4 pro komunikaci přehrávače.

Potíže na platformě Windows XP

Z důvodu ukončené podpory výrobce pro Windows XP již není technicky možné zaručit kompatibilitu iVysílání na tomto operačním systému.

Blokace Adobe Flash Playeru v prohlížeči Safari 10

Upozorňujeme diváky na automatickou blokaci modulu Adobe Flash Playeru v nové verzi prohlížeče Safari 10 na MacOS. Modul AFP je tímto prohlížečem automaticky zablokován a pro zprovoznění iVysílání je nutné jeho opětovné povolení. Návod na povolení modulu je dostupný zde.