United Airlines odškodní všechny cestující z letu, který vyvolal skandál

Americké aerolinky United Airlines odškodní všechny cestující, kteří si zakoupili letenku na nedělní let, ze kterého byl násilím vyveden jeden z pasažérů. Letecká společnost, jež kvůli incidentu čelí rozsáhlé kritice veřejnosti, na linku z Chicaga do Louisville odbavila více cestujících, než kolik byla kapacita letounu, proto čtyři rezervace následně zrušila. Lékař David Dao odmítl vystoupit a aerolinky jej následně nechaly nevybíravým způsobem vyvést ostrahou. Muž kvůli incidentu podá žalobu.

Mluvčí společnosti Megan McCarthyová nabídla pasažérům bouřlivého letu kompenzaci v hodnotě ceny, kterou za letenku zaplatili. Vybrat si mohou mezi hotovostí, cestovními kredity či takzvanými mílemi, jež mohou vyměnit za letenku nebo služby.

Terčem kritiky je i šéf letecké společnosti Oscar Munoz, který nejprve vyvedeného pasažéra označil za rušivého, později se ale omluvil s tím, že podobná událost se již nikdy nebude opakovat. Akcie aerolinek po incidentu výrazně ztratily na hodnotě.

Dao byl po incidentu hospitalizován a chystá s právníky žalobu. „Aerolinky, a zvláště United (Airlines), nás dlouho šikanovaly. Jestli podáme žalobu? Ano, pravděpodobně,“ řekl advokát. Právníci už požádali soud, aby aerolinky a město zachovaly všechny důkazy k případu.

Na čtvrtek ohlásila Daoova rodina tiskovou konferenci, na které chce společně se svými právními zástupci učinit prohlášení k médiím.