Vývozci si razí cestu na Hedvábnou stezku. V Pekingu začaly České dny

V Číně začal další ročník Českých dnů (zdroj: ČT24)

V Pekingu začal další ročník Českých dnů. Jde o sérii aktivit k propagaci Česka. Letošní akci provází heslo Český rok na Hedvábné stezce - s odkazem na strategii, která propojuje obchod mezi Čínou a Evropou. Vrcholem bude květnová návštěva prezidenta Zemana v Číně.

České dny už několik let propagují v Číně průmysl, kulturu i turistiku. V sérii akcí jsou např. veletrhy a ukázky výrobků, které mají podpořit obchod a usnadnit firmám vstup na trh.

Ty se ostatně shodují, že vstup do Číny vyžaduje trpělivost. Potenciál je ale velký – Číňané totiž bohatnou a jsou ochotní investovat i do zábavy a koníčků.

„Pokud firma je připravena pro čínský trh a je ochotna do něj financovat jak časové, tak finanční a personální zdroje, je to určitě dobré rozhodnutí a v pravý čas,“ uvádí vedoucí zahraniční kanceláře CzechTrade Peking.

Prezentace sportovních výrobců v Číně
Zdroj: ČT24

Vrcholem českého roku bude už třetí návštěva prezidenta. V květnu by se měl zúčastnit mezinárodního fóra věnovaného tzv. nové Hedvábné stezce, která je základem hospodářské strategie Číny.

V minulosti bodovali čeští výrobci hlavně s potravinami či pivem. Na lepší časy svítá také exportérům masa. Ministr zemědělství Marian Jurečka při loňském ročníku podepsal memorandum o dokončení certifikace.