Nový háv Playboy přehodnotil. Vrací se k nahotě

Playboy a nahota – spojení, se kterým značka slavila po desítky let úspěch. Konkurence lehce dostupné erotiky na internetu vedla před rokem a půl k rozhodnutí přestat fotky odhalených žen publikovat. Vedení magazínu nyní svůj krok přehodnotilo.

Video Horizont ČT24
video

Playboy se vrací k nahotě

Syn zakladatele Hugha Hefnera Cooper oznámil změnu na Twitteru. „Způsob, jakým časopis zobrazoval nahotu, byl zastaralý. Úplné odstranění ale bylo chybou. Nahota nebyla nikdy problém. Nyní se vracíme k našemu tradičnímu duchu,“ uvedl.

Playboy oznámil svůj záměr v říjnu 2015 a s publikováním odhalených žen přestal o pět měsíců později. Podle vydavatelů byly tehdy zlaté časy pryč - internet nasycený erotikou učinil z explicity dostupné zboží, za které se v trafikách už příliš neutrácelo. Dalším důvodem byla snaha přilákat více inzerentů a zajistit lepší místo na pultech trafik.

Právě Cooper Hefner se po čase do Playboye vrátil jako kreativní manažer a rozhodnutí odstranit nahotu několikrát kritizoval. Před rokem v rozhovoru pro Business Insider uvedl, že taková volba „nedává smysl“.

„Pokud máte značku, která stála v pozadí společenských revolucí včetně té sexuální, a odstraníte jeho poznávací znamení, mnoho lidí včetně mě si sedne a řekne: Co to sakra dělají?“ řekl tehdy pokračovatel vydavatelského rodu.

Playboy vychází od roku 1953. Provázel západní svět v dobách otevřené sexuální revoluce v 60. letech a spoluvytvářel pohled na erotiku. Světoznámá značka však už dlouho nespoléhá jen na vydavatelskou činnost. Vytvořila kolem sebe prosperující průmysl s kosmetikou, hygienickými potřebami či šperky.