Londýnská paleta reklam se kvůli renovaci zahalila do tmy

Nejvěhlasnější reklamní plocha Británie upadla na několik měsíců do tmy. Na delší dobu se tak děje poprvé od druhé světové války. Ikonické světelné billboardy na Piccadilly Circus čeká rekonstrukce – trvat bude do podzimu.

Pestrobarevná paleta světel se proměnila v temnou plochu
Zdroj: Reuters

Důležitý dopravní uzel a náměstí osvětluje zdejší dominanta více než století. V temnou plochu se proměnila v půl desáté našeho času dopoledne.

Dosavadních šest oddělených obrazovek nahradí jediná, a to ve vysokém rozlišení. Bude schopná živě streamovat video a také ukazovat aktuální údaje o počasí či sportovních výsledcích. O odvěkou funkci – tedy prostor pro reklamu – ale nároží na Piccadilly Circus nepřijde.

Nová LED obrazovka s vysokým rozlišením bude jednou z největších svého druhu na světě
Zdroj: Reuters
Každý rok se kolem světelné fasády z LED obrazovek projde odhadem kolem 100 milionů lidí. „Nová obrazovka přinese kolemjdoucím novou zkušenost a širší nabídku zábavy,“ zmiňuje vedoucí společnost Heart of London Ros Morgan.

První světelné billboardy se objevily na Piccadilly Circus už v roce 1908. Na delší dobu musely zhasnout jen jednou: během válečných náletů na Londýn. Tehdejší pravidla o zatemnění se nevyhýbala ani ikonám metropole.

Později došlo k vypnutí jen při výjimečných situacích – jako při pietě během pohřbu Winstona Churchilla, princezny Diany nebo ekologických kampaních.

Novou obrazovku bude mít pronajmuto šest reklamních zadavatelů. Jisté místo už má Coca-Cola, která září na kolemjdoucí Londýňany už od roku 1954. Dalším jistým zadavatelem bude Samsung.